ژل لب قلوه ای

تصاویر قبل و بعد ژل لب

ژل لب
ژل لب
ژل لب
ژل لب

معرفی ویژگی‌های ژل لب قلوه‌ای

امروز تزریق ژل لب طرفداران زیادی پیدا کرده است، آن هم به دلیل این است که افراد دوست دارند فرم لب‌هایشان را اصلاح نمایند. با وجود این همه استقبال از تزریق ژل لب، روش‌های مختلفی برای این مدل تزریق ابداع شده است تا هر کس مطابق با سلیقه خودش بتواند لب‌هایش را شکل بدهد. یکی از جدیدترین انواع تزریق ژل لب در خدمات زیبایی پوست؛ تزریق به مدل قلوه‌ای است که مشخصه‌های خاصی دارد. با انتخاب این مدل لب‌ های شما حجیم‌تر خواهند شد. در حقیقت اگر شما بخواهید برجستگی لب‌هایتان را افزایش داده و در عین حال  فانتزی کنید، می‌توانید مدل قلوه‌ای را برگزینید. در این روش پزشک تلاش می‌کند که با حفظ حالت اولیه، لب‌ها پرتر شوند. همچنین در این مدل تزریق به اصلاح زوایای لب نیز پرداخته می‌شود تا گرد و مدورتر از حالت طبیعی به نظر برسند؛ با این تلاش‌ها لب‌ها اصطلاحاً قلوه‌ای خواهند شد.

تفاوت تزریق ژل لب قلوه‌ای با دیگر مدل‌ها

همانطور که گفتیم با روش‌های مختلف تزریق می‌توان لب‌ها با فرم‌های مختلفی را طراحی کرد. در حال حاضر با وارد کردن ژل به نواحی خاصی از لب‌ها امکان خلق مدل‌های مختلف وجود دارد که از آنها می‌توان به مدل لب روسی، عروسکی، چاکدار، طبیعی، قلوه‌ای و ... اشاره کرد. پزشک برای خلق هر کدام از این فرم لب‌ها جایگاه خاصی از لب را مورد هدف قرار می‌دهد تا ژل را به آنجا تزریق کند؛ برای مثال در مدل ژل لب عروسکی ژل بیشتر به لب تحتانی تزریق می‌شود. در صورتی که برای خلق فرم لب روسی، تمام تلاش بر این است که لب فوقانی حجیم‌تر شود.

برای آنکه بتوانید لب‌های خود را قلوه‌ای کنید، محل تزریق کمی متفاوت است. متخصص برای قلوه‌ای کردن لب‌ها، لب فوقانی و تحتانی را به یک اندازه حجیم می‌کند تا تفاوت خاصی از نظر حجم نداشته باشند. به علاوه تلاش بر این است تا خط‌های تیز لب حالت منحنی به خود بگیرند و در کل لب‌ها حجیم و قلوه‌ای شوند. اگر شما هم جز کسانی هستید که در آرزوی لب‌های حجیم و بزرگ به سر می‌برید، تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای بهترین انتخاب برای شما است.

توضیحی مختصر در رابطه با ماندگاری تزریق ژل لب قلوه‌ای

یکی از سوالات پرتکرار متقاضیان در رابطه با ماندگاری تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای است. ماندگاری تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. عمدتاً با کیفیت‌ترین ژل‌های لب حاوی هیالورونیک اسید هستند. ژل‌های دارای این ماده ماندگاری متغیری بین ۶ تا ۹ ماه خواهند داشت که البته این میزان ثبات برای افراد مختلف با شرایط گوناگون فرق دارد. برند ژل نیز در ماندگاری این مدل تزریق نقش مهمی را ایفا می‌کند. امروز ژل‌های تولید شده توسط برندهای مختلف در بازار دیده می‌شوند که هر کدام از کیفیت و ماندگاری متفاوتی برخوردار هستند. به طور کلی برندهای مطرح ژل‌هایی را تولید می‌کنند که ماندگاری بالایی داشته باشند. برای انتخاب برند ژل خوب است توصیه‌های پزشکتان را نیز در نظر بگیرید و از او در رابطه با ویژگی‌های ژله توصیه شده سوال بپرسید تا با دانش بیشتری تزریقتان را انجام دهید. همچنین متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما نیز در ماندگاری ژل لب مدل قلوه‌ای تاثیرگذار است. پس تمام این شرایط دست به دست هم می‌دهند تا دوام ژل لب روی لب‌های شما را تعیین کنند.

چنانچه بعد از گذشت چند ماه متوجه شدید که لب‌های شما زیبایی قبل را ندارند، می‌توانید برای شارژ ژل لب اقدام کنید. در چنین موقعیتی پزشک برای برگرداندن حالت قبل به لب‌ها، مقداری از ژل را به لب‌هایتان تزریق می‌کند.

تزریق ژل لب قلوه‌ای اقدامی برای زیباتر شدن

بی‌شک یکی از پرطرفدارترین روش‌های تزریق ژل لب، تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای است تا علاوه بر جذاب‌تر کردن لب‌هایتان بتوانید تا حدودی چین و چروک‌های افراد اطراف دهان را نیز صاف کنید. با این حال لازم است متقاضیان پیش از عمل در رابطه با مزایای استفاده از تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای سر در بیاورند؛ در نتیجه در این قسمت می‌خواهیم به مزایای تزریق این مدل بپردازیم:

خیلی سریع انجام می‌شود

تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای یک عمل سرپایی است که کمتر از یک ساعت طول می‌کشد. این به این معناست که شما زودتر از آنچه که فکرش را بکنید؛ می‌توانید نتیجه را روی لب‌های خود ببینید.

لب‌های شما را حجیم‌تر و زیباتر می‌کند

اگر برای تزریق ژل لب قلوه‌ای از یک پزشک کاربلد کمک بگیرید، تغییر بسیار شگفت‌انگیزی در لب‌های شما ایجاد خواهد شد. در واقع با این مدل تزریق لب‌های تان متقارن شده و به طور نامحسوس برجسته‌تر می‌شوند؛ در نتیجه شاهد یک تغییر طبیعی و البته تاثیرگذار در چهره خود خواهید بود.

این مدل تزریق به ندرت واکنش‌های آلژیک ایجاد می‌کند

 یکی از مزایای فوق العاده تزریق ژل لب قلوه‌ای، داشتن عوارض جانبی کم است. برخلاف سایر عمل‌های زیبایی که ممکن است عوارض ناگواری داشته باشند، اگر از یک ژل حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید، عوارض به حداقل می‌رسند. به بیانی هیالورونیک اسید با داشتن خاصیت سازگاری با بدن سبب بروز واکنش‌های حساسیت زا نمی‌شود.

نکات مهم پیش از تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای

اگر تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای به دست یک پزشک ماهر با بهترین متریال انجام شود، لب‌های شما فرم زیبایی به خود خواهند گرفت. رعایت عوامل دیگری نیز در گرفتن نتیجه عالی تاثیرگذار هستند و چه بسا عوارض را هم به حداقل می‌رسانند. در واقع نیاز است که پیش از مراجعه برای انجام تزریق اقداماتی را انجام دهید. البته خود پزشک شما را پیش از عمل از بایدها و نبایدها آگاه می‌سازد. از اقدامات لازم قبل از مدل قلوه‌ای می‌توان موارد زیر را مثال زد:

عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون

پیشنهاد می‌شود که یک هفته تا ۱۰ روز قبل از تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای دور داروهای رقیق کننده همچون آسپرین را خط بکشید.

خودداری از مصرف سیگار و نوشیدنی‌های الکلی

توصیه می‌شود که از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات پیش از عمل خودداری نمایید. این مواد به دلیل آنکه اثرات خاصی روی غلظت خون دارند، ممکن است دوره نقاهت را افزایش دهند که این به ضرر شما است.

 عدم مصرف محصولات موضعی

اگر تا پیش از تزریق لب مدل قلوه‌ای از محصولاتی همچون رتینال‌ها، اسید گلیکولیک‌ها، اسیدهای آلفا هیدروکسی و ... مصرف می‌کنید، باید حتماً از سه روز قبل مصرف این مواد را خودداری نمایید.

مطلع سازی پزشک از داروهای مصرفی

خوب است چند روز قبل از تزریق ژل لب قلوه‌ای، پزشک خود را در رابطه با تمام داروها و ویتامین‌هایی که مصرف می‌کنید باخبر سازید. به طور معمول مصرف ویتامین e و روغن ماهی در روزهای پیش از انجام تزریق درست نیست.

نگاهی به حوه تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای چگونه است و در خدمات زیبایی پوست از چه مراحلی تشکیل شده است؟ همانند تمام کارهای زیبایی تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای نیز باید با انجام مراحل خاصی طی شود که بتوان نتیجه دلخواه را از آن گرفت. نحوه انجام این عمل سرپایی شامل موارد زیر است:

 مشورت با پزشک

یکی از اصلی‌ترین مراحل تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای، مشورت با پزشک پیش از انجام هرگونه اقدامی است. شما باید یک جلسه را به مرکز یا کلینیک زیبایی سعادت آباد مورد نظر مراجعه کرده و همه چیز در رابطه با انتظاراتتان را با پزشک در میان بگذارید؛ برای مثال پیشنهاد می‌شود که در رابطه با مدل مد نظر از پزشک توصیه‌هایی بگیرید یا مثلاً سوال بپرسید که آیا مدل لب قلوه‌ای به اجزای صورت شما می‌آید یا نه؟ این مسئله باعث می‌شود تا هیچ گونه پشیمانی برای شما به بار نیاید. در نهایت لازم است در رابطه با میزان ژل مورد نیاز و برند ژل با پزشک صحبت کنید. این مهم است که شما بدانید بهترین فیلر لب قلوه‌ای کدام است.

ضدعفونی کردن لب‌ها

در مرحله دوم یعنی زمانی که برای انجام تزریق به مطب مراجعه می‌کنید، پزشک موضع را با مقداری از مواد آنتی باکتریال تمیز می‌کند تا همه چیز ایمن و بهداشتی پیش رود.

 استفاده از بی‌حسی موضعی

در گام بعد برای آنکه در حین عمل دردی را احساس نکنید، پزشک مقداری از مواد بی‌حسی موضعی را به ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند؛ به این ترتیب در طول عمل درد خاصی را حس نخواهید کرد.

 تزریق ژل لب

 مهمترین مرحله تزریق ژل لب قلوه‌ای، وارد کردن مقدار مشخصی از ژل به هر دو لب پالا و پایین است. همانطور که گفتیم برای خلق مدل قلوه‌ای، ژل باید به مقدار مشابهی هم به لب تحتانی و هم به لب فوقانی تزریق شود تا این تقارن در لب‌ها ظاهر گردد. البته برجسته‌تر شدن لب‌ها توسط خود شما تعیین می‌شود؛ برای مثال اگر مایل باشید لب‌هایتان قلوه‌ای‌تر بشود، می‌توانید برای تزریقات بیشتر در جلسات متعدد دوباره به مطب پزشک مراجعه کنید.

 نکات مهم بعد از تزریق ژل لب قلوه‌ای

پس از تزریق ژل لب باید یک سری بایدها و نبایدها را رعایت کنید تا دوره نقاهت سما با موفقیت به اتمام برسد. چنانچه نسبت به این نکات بی‌توجه باشید، ممکن است نتیجه دلخواه را از تزریق ژل لب قلوه‌ای نگیرید. از نکات مهم و مراقبت‌های بعد از تزریق این مدل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از کمپرس سرد

برای کاهش التهاب‌ها و جلوگیری از کبودی پیشنهاد می‌شود که تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق ژل لب بدون آنکه به موضع فشار وارد کنید روی آن کمپرس سرد بگذارید.

عدم انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگین

حتما حداقل دو هفته بعد از تزریق از انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگین خودداری کنید. شاید بپرسید که دلیل تاکیر بر این اقدام چیست؟ در حقیقت با انجام فعالیت‌های سنگین جریان خون زیاد به ناحیه هدایت شده و به احتمال زیاد لب‌هایتان کبود خواهد شد.

 عدم استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی

 برخی از افراد برای تسکین درد خفیف بعد از تزریق ژل لب اقدام به مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی همچون ژلوفن یا ایبوپروفن می‌کنند. شایان توجه است بدانید که این داروها سبب خونریزی و کبودی می‌شود.

 استفاده از شوینده‌های ملایم

برای جلوگیری از بروز حساسیت و عفونت سعی کنید به جای شوینده‌های قوی، از شوینده‌های ملایم استفاده کنید.

 جلوگیری از اصلاح و آرایش

پزشکان توصیه می‌کنند که تا یک هفته بعد از تزریق ژل لب قلوه‌ای اصلاح صورت و آرایش لب را کنار بگذارید و در کل هر کاری که سبب تحت فشار قرار گرفتن لب‌ها می‌شوند را انجام ندهید.

نگاهی به قیمت تزریق ژل لب قلوه‌ای

نمی‌توان عدد دقیقی را برای هزینه تزریق ژل لب قلوه‌ای بیان کرد؛ زیرا این هزینه تحت تاثیر موارد مختلفی می‌تواند باشد. اگر بخواهیم به طور دقیق عوامل تاثیرگذار بر قیمت تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای را به شما بگوییم می‌توانیم از برند ژل، میزان ژل مورد نیاز، مهارت و دستمزد پزشک، میزان ماندگاری و ... نام ببریم. برای بررسی دقیق‌تر در پاراگراف‌های زیر عوامل تاثیرگذار بر این هزینه را برشمرده‌ایم:

 برند فیلر لب قلوه‌ای

مهمترین عامل تاثیرگذار در هزینه تزریق ژل لب به مدل قلوه‌ای برند ژل است. برندها از نظر قیمتی با یکدیگر فرق دارند؛ به همین دلیل سهم عظیمی از هزینه تزریق مربوط به برند ژل مورد نظر است. هرچه کیفیت و ماندگاری ژل بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر از حد معمول است. در حال حاضر برندهای پرفکتا، ژوویدرم، رستیلن، استایلج و ... از معروف‌ترین و گران‌ترین برندهای تولید کننده ژل لب قلوه‌ای در امور خدمات زیبایی پوست محسوب می‌شوند. به علاوه میزان ژل لب نیز در قیمت آن تاثیرگذار است هر چقدر که ژل بیشتری به لب تزریق شود، هزینه بیشتری بابت آن از شما دریافت خواهد شد.

 دستمزد پزشک

بخشی از هزینه تزریق ژل لب سهم پزشک و هزینه کلینیک است. ممکن است پزشکان معروف‌تر هزینه بیشتری را دریافت کنند.

برخی از سوالات متداول

با توجه به اینکه افراد زیادی متقاضی تزریق ژل لب قلوه‌ای هستند، ممکن است سوالات در این رابطه زیاد باشد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها پاسخ خواهیم داد:

چند سی سی ژل برای خلق مدل قلوه‌ای نیاز است؟

اینکه لب شما به چه اندازه ژل نیاز دارد، تا حد زیادی به حجم اولیه و طبیعی لب‌های شما بستگی دارد. عمدتا 1 تا 2 سی سی ژل کافی است.

تزریق ژل لب قلوه‌ای چقدر درد دارد؟

خوشبختانه به دلیل وجود لیدوکائین در بیشتر فیلرها درد تزریق به حداقل رسیده است. البته پزشک برای کاهش درد ممکن است از بی‌حسی موضعی نیز استفاده کند.

چه برندهایی برای تزریق ژل لب قلوه‌ای بهتر هستند؟

پرفکتا، ژوویدرم، پرینسس، رستیلن، استایلج و ... از بهترین برندهای موجود هستند که پزشکان در سراسر دنیا به تمام این برندها اطمینان دارند.