تزریق ژل به گونه

تزریق ژل به گونه

داشتن گونه‌های برجسته و متقارن یکی از خصوصیات مهم زیبایی صورت است اما با گذشت زمان و افزایش سن حجم گونه‌ها به مرور تحلیل می‌رود و پوست آن دچار افتادگی و شل شدگی می‌شود. تزریق ژل به گونه‌ها یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های زیبایی صورت است که به کمک آن می‌توان حجم ناحیه اطراف استخوان گونه را افزایش داد به گونه‌ای که استخوان گونه کاملاً واضح به نظر برسد. تزریق ژل به گونه علاوه بر برجسته سازی گونه موجب لیفت صورت می‌شود که همین امر موجب می‌شود فرد پس از تزریق از نتیجه حاصل شده رضایت بسیار زیادی داشته باشد.

روش تزریق ژل به گونه

برای تزریق ژل به گونه پزشک ضمن بررسی مسائل زیبا شناختی و خواسته بیمار نواحی تزریق را با مارکرهای مخصوصی مشخص می‌کند. در مرحله بعد پزشک برای کنترل درد از داروهای بی‌حسی موضعی در نواحی تزریق استفاده می‌کند. پزشک پس از آمادگی کامل بیمار به آرامی توسط کانولا یا سوزن‌های بسیار ظریف در نقاط مشخص شده تزریق را انجام می‌دهد. تزریق ژل در ناحیه گونه نیازمند دقت و حساسیت بالایی است زیرا اگر صحیح و در جای مناسب تزریق نشود ممکن است با خطرات جبران ناپذیری همراه باشد برای مثال ممکن است بر قدرت بینایی افراد اثرات منفی بگذارد. پزشکان حین تزریق ژل در نواحی مختلف به آرامی محل تزریق را ماساژ می‌دهند تا مواد در زیر پوست تجمع نیابد. پس از اتمام کار بیمار کمی دچار تورم و التهاب است اما کاملاً آثار تزریق مشهود است و بیمار می‌تواند از نتایج تزریق بهره‌مند می‌شود.

مقدار تزریق ژل به گونه‌ها

مقدار ژل تزریقی به گونه در افراد مختلف بسیار متفاوت است. مقدار ژل تزریقی برحسب نیاز بیماران و حالت چهره افراد متفاوت است اما به طور میانگین هر فرد برای حجم دادن به گونه‌ها بین 2 الی 6 سی‌سی ژل نیاز دارد. البته برخی افراد ممکن است برحسب سلیقه و یا انتظاری که از چهره خود دارند بیش از این مقدار را از پزشک خود درخواست کنند که پزشکان پس از انجام بررسی‌های لازم فرد را به خواسته خود نزدیک و یا فرد را از خواسته خود منصرف می‌کنند.

ماندگاری ژل گونه

مدت ماندگاری نیز در افراد بسیار متفاوت است اما حداقل زمان ماندگاری ژل 12 ماه است که اگر افراد طبق دستور پزشک رعایت نکنند ممکن است این مدت کمی کاهش یابد. پس از این مدت افراد شاهد کاهش تأثیر ژل روی گونه‌های خود خواهند شد که این مسئله ناشی از جذب ژل است از این رو اگر افراد تمایل داشته باشند می‌توانند پس از این مدت مجدد برای تمدید و تزریق ژل به کلینیک مراجعه کنند.

تزریق ژل به گونه چه مزیت‌هایی دارد

  • تزریق ژل به گونه نیاز بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان ندارد
  • تزریق در کلینیک‌های زیبایی و به صورت سرپایی انجام می‌شود
  • این روش دوره نقاهتی ندارد و فرد بلافاصله پس از تزریق می‌تواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد
  • احتمال بروز عفونت بسیار اندک است
  • در صورت نارضایتی از نتیجه امکان اصلاح وجود دارد
  • عوارض جانبی این روش بسیار اندک و گذراست و فرد را درگیر خود نمی‌سازد
  • نتیجه درمان دائمی نیست و در صورت پشیمانی فرد از تزریق، گونه‌ها پس از مدتی به حالت اولیه خود بازمی‌گردد
  • هزینه اصلاح گونه‌ها به کمک این روش بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر روش‌های زیبایی است
  • در این روش آسیبی به بافت‌های پوستی وارد نمی‌شود
  • امکان تخلیه و یا کاهش حجم ژل تزریقی وجود دارد
  • افراد به مدت 2 هفته قبل از تزریق نباید داروهای رقیق کننده خون مصرف کنند
  • استعمال مواد دخانی و مشروبات الکی 14 روز قبل از تزریق ممنوع است
  • اگر فرد از بیماری خاصی رنج می‌برد و یا داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‎کند باید مسئله را با پزشک خود در میان بگذارد

اقدامات قبل از تزریق ژل به گونه‌ها

عوارض احتمالی تزریق ژل گونه‌ها

اگر تزریق توسط پزشکان متخصص و متبحر انجام شود احتمال بروز عوارض بسیار کاهش می‌یابد اما به طور کلی افرادی که تزریق ژل گونه انجام می‌دهند باید خود را برای بروز عوارضی مانند تورم، التهاب، کبودی، خارش، حساسیت و واکنش‌های آلرژیک آماده کننده البته این عوارض بسیار خفیف بروز می‌یابد و 2 الی 3 روز پس از تزریق با انجام توصیه‌های پزشک بهبود می‌یابد.

چه افراد کاندید مناسبی برای تزریق ژل گونه هستند

به طور کلی تمام افراد بالای 18 سال که از سلامت کامل برخوردار هستند می‌توانند کاندید تزریق ژل گونه شوند اما افراد ذیل گزینه بسیار مناسبی برای این روش محسوب می‌شوند

  • افرادی غیرسیگاری و افرادی که مشروبات الکی مصرف نمی‎کنند
  • افرادی که به دنبال افزایش سن، بیماری و یا سایر دلایل دچار کاهش حجم صورت یا لاغری صورت شده‌اند
  • افرادی که دچار تحلیل گونه یا بروز چین و چروک در ناحیه گونه شده‌اند
  • کسانی که دچار بیماری‌های آلرژیک یا اختلال خون نمی‌باشند

لازم به ذکر است؛ افرادی که به بیماری‌های نادر یا خاص مبتلا هستند و یا از داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند هم‌چنین افراد دیابتیک، زنان باردار و بانوانی که در دوران مهم شیردهی به سر می‌برند به هیچ عنوان نمی‌توانند تزریق ژل گونه انجام دهند.

بهترین برند ژل تزریقی برای گونه کدام است؟

برندهای مختلفی برای این منظور در بازار وجود دارد که هر کدام توسط متخصصان مورد استفاده قرار گرفته است. نمی‌تواند یک برند مشخص را برای تمام افراد تجویز کرد؛ زیرا پزشکان بر اساس وضعیت پوست و انتظارات بیمار از برند مخصوص و ایمنی استفاده می‌کنند. پزشکان در جلسه مشاوره قبل از درمان ضمن بررسی وضعیت جسمی و آزمایشات بیمار نوع پوست و انتظار بیمار از تزریق را بررسی و یک برند مخصوص را تجویز می‌نماید که در همان جلسه اطلاعات لازم در این باره را به فرد ارائه می‌دهند.

ژل گونه بعد از چند روز اثر می‌کند؟

افرادی که تزریق ژل گونه انجام می‌دهند بسیار کنجکاو هستند تا سریع‌تر از نتایج تزریق بهره‌مند شوند و آثار آن را بر روی چهره خود مشاهده کنند. آثار و نتایج تزریق بلافاصله پس از تزریق نمایان می‌شود اما به دلیل وجود تورم و التهاب ممکن است بیمار صد درصد راضی به نظر نرسد. افراد برای مشاهده نتیجه قطعی تزریق باید میانگین 5 روز صبر کنند تا تورم و التهاب از بین رود و نتایج تزریق را کاملاً احساس کنند. البته تولید کلاژن ممکن است 2 الی 3 ماه به طول بینجامد به همین دلیل است که میزان رضایتمندی افراد پس از این مدت افزایش می‌یابد.

آیا ژل صورت جا به جا می‌شود؟

اگر تزریق توسط پزشکان مجرب انجام شود این احتمال نزدیک به صفر است اما اگر تزریق اصولی و دقیق انجام نشود این احتمال وجود دارد که ژل تزریقی حرکت و به قسمت‌های دیگر صورت منتقل شود. در این صورت افراد می‌توانند برای تخلیه بخشی یا تمام ژل اقدام کنند.

نقاط تزریق ژل گونه کجاست؟

نقاط تزریقی بسته به اندازه‌ گونه و فرم صورت افراد بسیار متفاوت است. پزشکان با در نظر گرفتن مسائل زیباشناختی و زوایای صورت بهترین نقاط را برای بیمار انتخاب و فرد را نسبت به نتیجه حاصل آگاه می‎کنند.

کلینیک پوست، مو و لیزر سعادت آباد ارائه دهنده خدمات تخصصی در حوزه تزریق ژل است، در این مرکز پزشکان مجرب با استفاده از به‌روزترین دستگاه‌ها و دانش روز به مراجعه‌کنندگان خدمات لازم را ارائه می‎کنند. در این مرکز تزریق ژل به صورت علمی و دقیق انجام می‌شود و افراد می‌توانند قبل از تزریق ضمن مشاهده نمونه کارهای کلینیک از میزان رضایتمندی آن‌ها نیز مطلع شوند تا با خیالی آسوده زیبایی و نشاط را به چهره خود بازگردانند.