کربوکسی تراپی واژن
خدمات زیبایی۲۹-آذر-۱۴۰۲

کربوکسی تراپی واژن

خانم‌هایی که از تیرگی واژن، خشکی واژن، شل شدگی و افتادگی واژن، تضعیف تمایل جنسی، درد و خارش هنگام مقاربت، اسکارهای واژن، ترک‌های پوستی یا استریاهای ناحیه تناسلی و چین و چروک‌های ناحیه واژن رنج می‌برند می‌توانند با چند جلسه کربوکسی‌تراپی به تمام این درد و رنج‌های خود پایان دهند. دستگاه کربوکسی با تزریق گاز کربن دی اکسید موجب افزایش خون‌رسانی، تحریک کلاژنسازی، ترمیم بافت‌های آسیب دیده، از بین رفتن سلول‌های مرده و در نهایت رشد سلول‌های جدید می‌شود. خانم‌های طبق دستور پزشک و بر حسب نوع عارضه، علت بروز و میزان شدت آن به چند جلسه کربوکسی تراپی نیاز دارند تا کاملاً بهبود یابند.

مزایای کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی یک روش کم تهاجم و ایمن است که به منظور جوانسازی واژن بدون نیاز به بستری و بیهوشی عمومی به صورت سرپایی در کلینیک انجام می‌شود. خدمات کربوکسی تراپی بدون درد، خونریزی و ایجاد برش و بخیه ارائه می‌شود. از مهم‌ترین مزایای این متد می‌توان به بازگشت بلافاصله بیمار به زندگی عادی و فعالیت اجتماعی اشاره کرد. خانم‌ها می‌توانند از این روش برای درمان یک یا چند عارضه واژن به صورت هم‌زمان استفاده کنند.

تعداد جلسات کربوکسی تراپی واژن

تعداد جلسات کربوکسی تراپی در افراد مختلف بسیار متفاوت است اما به طور میانگین هر فرد به 4 الی 8 جلسه کربوکسی تراپی نیاز دارد. آنچه در درمان به کمک این روش مهم است رعایت فواصل زمانی بین جلسات درمان می‌باشد. جلسات درمان باید با فاصله زمانی 1 الی 2 ماهه انجام شود و سالانه 1 الی 2 بار باید درمان تکرار گردد تا نتیجه ماندگاری بالایی داشته باشد. هر جلسه کربوکسی تراپی حدود 15 الی 30 دقیقه به طول می‌انجامد که در این مدت بیمار هیچ گونه احساس درد و نارضایتی نخواهد داشت.

اثرات کربوکسی تراپی واژن

اکثر بیماران می‌خواهند بدانند چه مدت پس از آغاز درمان شاهد تغییرات و بهبودی خواهند شد که در پاسخ باید گفت این مسئله به نوع پوست، عارضه و شدت آن و سن بیمار بستگی دارد برخی بیماران پس از اولین جلسه درمان شاهد بهبودی خواهند شد اما برخی دیگر ممکن است پس از 3 الی 4 جلسه کربوکسی تراپی از نتایج آن بهره‌مند می‌شوند. اگر جزو افرادی هستید که این مسئله برایتان دارای اهمیت بالایی است می‌توانید قبل از درمان با پزشک خود مشورت و اطلاعات کافی و دقیق دریافت کنید.

آیا کربوکسی تراپی واژن بی‌خطر است؟

دی اکسید کربن یک گاز طبیعی است که در بدن وجود دارد بنابراین سیستم ایمنی گاز تزریق شده به بدن را بیگانه تلقی نمی‌کند و در نهایت واکنش آلرژیک رخ نمی‌دهد. پزشک برحسب عارضه ناحیه تناسلی میزان تزریق گاز را کنترل می‌کند. گاز دی اکسید کربن توسط سوزن‌های کوچک یا کانولاهای بسیار ظریف به واژن تزریق می‌شود بنابراین بیماران نگران عوارض جدی این روش نباشند. خانم‌هایی که قصد لیزر موهای زائد ناحیه واژن را دارند باید پس از اتمام جلسات درمان کربوکسی‌تراپی و بهبودی کامل اقدام به این کار نمایند زیرا گرمای حاصل از دستگاه لیزر موهای زائد ممکن است در روند درمان جوانسازی واژن تداخل ایجاد کرده و موجب بروز عوارض جدی شود.

تأثیر کربوکسی تراپی برای حذف چربی واژن

این روش برای حذف چربی‌های ناحیه واژینال نیز کاربرد دارد اما به شرط آنکه حجم چربی انباشته شده بسیار کم و خفیف باشد در غیر این صورت بیمار باید به کمک سایر روش‌ها برای تخلیه چربی اقدام کند. اگر فردی علاوه بر عارضه‌های ذکر شده از انباشت کم چربی در ناحیه واژن رنج می‌برد می‌تواند به کمک این روش با یک تیر دو هدف را نشانه بگیرد و از عارضه‌های بروز یافته در ناحیه تناسلی رهایی یابد.

هزینه کربوکسی تراپی واژن در تهران

جوانسازی واژن به کمک کربوکسی تراپی نسبت به سایر روش‌های جوانسازی از جمله جراحی بسیار مقرون به صرفه‌تر است همین موضوع باعث شده این روش جزو روش‌های رایج و پرطرفدار میان پزشکان و بیماران باشد. هزینه انجام این روش به عوامل بسیاری از جمله کلینیکی که به آن مراجعه کرده‌اید، مهارت پزشک، داروی بی‌حسی، کیفیت دستگاه و خدمات جانبی بستگی دارد.

مراقبت‌های بعد از کربوکسی تراپی واژن

از آنجایی که کربوکسی تراپی یک روش کم تهاجم و سرپایی است و بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود بعد از اتمام جلسات درمان نیاز به انجام مراقبت‌های ویژه وجود ندارد اما توصیه می‌شود افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب در کم‌ترین زمان ممکن موارد زیر را به خوبی رعایت کنند.

• توصیه می‌شود افراد به مدت 24 ساعت لباس زیر نپوشند یا ترجیحاً لباس زیر نخی، سبک، خنک و رنگ روشن استفاده کنند
  • به مدت یک هفته از مواد شوینده شیمیایی در ناحیه واژن استفاده نکنند
  • بهداشت واژن از جمله زدودن موهای زائد و خشک کردن واژن پس از هر بار اجابت مزاج و ادرار را رعایت کنند
  • به مدت یک هفته از رفتن به استخر و جکوزی خودداری کنند
  • طبق دستور پزشک رابطه جنسی نداشته باشند
  • ورزش را با مشورت پزشک آغاز کنند
  • به مدت 24 ساعت از فعالیت و پوشیدن لباس‌هایی که مانع رسیدن هوای تازه به ناحیه درمان می‌شود خودداری کنند
  • در صورت بروز التهاب و خارش از دستکاری واژن پرهیز کنند
  • روزانه لباس زیر خود را تعویض کنند و استحمام داشته باشند
  • مکمل‌های توصیه شده توسط پزشک را تهیه و حتما مصرف کنند

عوارض جانبی کربوکسی تراپی واژن

این روش دارای تائیدیه FDA و وزارت بهداشت است. خوشبختانه تاکنون هیچ عارضه جدی در خصوص درمان به روش کربوکسی تراپی گزارش نشده است. البته ممکن است بیمار پس از جلسات درمان کمی احساس درد و سوزش در ناحیه تناسلی داشته باشد که البته این عوارض موقتی بوده و بلافاصله برطرف می‌شود. تورم و کبودی واژن پس از درمان طبیعی است و پس از چند روز بهبود می‌یابد.

موارد منع کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی واژن برای تمام افرادی که در سلامت جسمی کامل به سر می‌برند مناسب است. از این رو ضروری است قبل از درمان با پزشک مشورت کنید تا سوابق پزشکی شما بررسی شود. موارد منع این روش عبارتند از ابتلا به دیابت کنترل نشده، سرطان، بیماری‌های پوستی به خصوص در ناحیه تناسلی، بیماری‌های تنفسی، کم خونی، ابتلا به پرفشاری خون، ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، بارداری و شیردهی، بیماری‌های انعقادی خون، سابقه سکته مغزی و آمبولی ریه، ابتلا به صرع یا تشنج و ابتلا به نارسایی‌های کلیوی.

کربوکسی تراپی در دختران باکره

همانطور که گفته شد این متد جزو روش‌های ایمن و کم‌خطر است و گاز دی اکسید کربن تزریق شده موجب بروز واکنش‌های آلرژیک نمی‌شود بنابراین دختران باکره نیز با خیالی آسوده از این روش برای درمان برخی عوارض واژینال بهره‌مند شوند. گاز تزریق شده و داروهای جانبی استفاده در این روش با پرده بکارت تداخلی ندارد از این رو آسیبی به آن وارد نمی‌کند.

احساس درد حین درمان

واقعیتی که وجود دارد این است که این روش زیبایی و درمانی هیچ گونه دردی را به همراه ندارد، زیرا که پزشک قبل از انجام کربوکسی تراپی از بی‌حس کننده‌ موضعی استفاده می‌کند تا که هیچ مشکلی برای افراد ایجاد نشود. اگر بیمار پس از درمان دچار  احساس درد و ناراحتی در ناحیه واژن شد می‌تواند طبق دستور پزشک از مسکن‌های خفیف استفاده نماید که البته در بیش‌تر موارد این عوارض بدون مصرف دارو بهبود می‌یابد.

کلام آخر

با وجود آنکه کربوکسی تراپی واژن یک روش ایمن و کم خطر است اما توصیه و تاکید می‌شود در مراکز دارای مجوز و معتبر و توسط پزشکان زنان انجام شود؛ زیرا متخصصان زنان با آگاهی کامل از فیزیولوژی بدن خانم‌ها بهترین خدمات را با کم‌ترین عوارض ارائه می‌کنند.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت
با متخصصی جراحی و زیبایی ما تماس بگیرید.
برای مشاوره با دکتر جراحی زیبایی سعادت آباد کلیک کن.

هنوز نظری وارد نشده است!

دیدگاه خود را ارسال نمایید