کاشت مو چند ساعت طول می کشد؟
خدمات کاشت۱۹-دی-۱۴۰۲

کاشت مو چند ساعت طول می کشد؟

کاشت مو چند ساعت طول میکشد؟ این یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که معمولا متخصصین کاشت مو با آن مواجه می‌شوند. زمان کاشت مو بسته به شرایط هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. تعداد گراف موردنیاز برای پیوند و همچنین وسعت محل کاشت مو از جمله مواردی هستند که می‌توانند روی زمان کاشت مو تاثیر داشته باشند. همچنین روش انتخابی برای کاشت مو، میزان تخصص و مهارت پزشک و سرعت عمل او در فرایند برداشت و کاشت فولیکول‌های مو از دیگر عوامل موثر در زمان انجام این عمل هستند. در ادامه این مطلب بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

 کاشت مو چند ساعت طول می کشد

کاشت مو چند ساعت طول میکشد؟ 

کاشت مو یکی از پرطرفدارترین خدمات زیبایی مو در دنیاست که به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. این عمل زیبایی به دلیل ماندگاری بالای نتایج به عنوان یک روش دائمی برای درمان ریزش مو شناخته شده است. در کاشت مو، قرار است از ناحیه خاصی از سر (معمولا پشت سر)، تعداد موردنیاز فولیکول مو برداشت شده و به ناحیه مورد نظر انتقال داده شود. 

از آن جایی که کم پشتی مو دلایل متعددی دارد و شدت ریزش مو در هر فردی متفاوت است، فرایند کاشت مو نیز می‌تواند برای هر مراجعی کاملا متفاوت انجام شود. بنابراین در پاسخ به این سوال که کاشت مو چند ساعت طول میکشد؟ نمی‌توان به طور دقیق یک بازه زمانی مشخص را اعلام کرد. اما برای آن دسته از افرادی که تمایل دارند به یک بازه حدودی برسند می‌توانیم بگوییم حداقل زمان برای کاشت مو بین ۴ الی ۶ ساعت و حداکثر زمان برای آن بین ۸ تا ۱۰ ساعت طول خواهد کشید.

عوامل موثر بر زمان کاشت مو

برای اینکه بدانیم کاشت مو چند ساعت طول میکشد باید عوامل و فاکتورهای متعددی را در نظر داشته باشیم. افرادی درگیر این موضوع هستند که آیا کاشت مو طی یک چند جلسه قابل انجام است یا باید برای آن زمان بیشتری در نظر بگیرند و طی چند جلسه مداوم آن را انجام دهند؟ این سوالی است که می‌خواهیم با یک مقایسه به آن پاسخ دهیم. 

در زمان‌های گذشته که حضور تکنولوژی به اندازه امروز پررنگ نبود، هر مراجع برای کاشت مو حداقل به ۳ الی ۴ جلسه درمانی نیاز داشت. این تقسیم‌بندی کار به تعداد جلسات بیشتر باعث می‌شد تا زمان هر جلسه درمانی کوتاه‌تر باشد. یکی از معایب این روش فاصله زیاد بین هر جلسه درمانی بود. یعنی زیباجویان بعد از هر بار مراجعه به مطب برای کاشت مو، باید به مدت ۳ تا ۴ ماه منتظر می‌ماندند و پس از گذشت این مدت زمان مجددا برای جلسه بعدی اقدام می‌کردند. 

 

این موضوع پروسه درمان را بسیار طولانی و البته خسته کننده می‌کرد. اما امروزه خوشبختانه با وجود دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته و تجربه و مهارت بالای پزشکان، کاشت مو می‌تواند حتی در یک جلسه به طور کامل انجام شود. البته این یک جلسه به زمان زیادی نیاز دارد و مراجع باید از قبل در جریان این موضوع قرار گرفته باشد. اما عواملی هستند که بر مدت زمان مراحل رشد مو بعد از کاشت  موثرند. در ادامه به صورت تک به تک با این عوامل آشنا می‌شویم.

تعداد گرافت موردنیاز برای عمل کاشت مو

در کاشت مو قرار است تعدادی گرافت مو از ناحیه سر که تراکم بیشتری دارند استخراج شده و در ناحیه‌ای که دچار طاسی یا کم پشتی شده، پیوند زده شود. برداشت گرافت مو نیاز به مهارت و توانایی بالایی دارد. هر گرافت مو می‌تواند بین ۱ تا ۵ تار مو داشته باشد. این موضوع در هر شخصی متفاوت است. بنابراین می‌توان گفت بسته به تعداد تار مو در هر گرافت و همچنین تعداد گرافت موردنیاز برای عمل پیوند، زمان کاشت مو می‌تواند برای هر فردی متغیر باشد.

نوع تکنیک کاشت مو

قطعا یکی از عوامل موثر در مدت زمان کاشت مو، روش انجام آن است. کاشت مو به روش‌های مختلفی قابل اجراست. این موضوع هم کاملا بستگی به شرایط زیباجو و صلاحدید پزشک جراح دارد که کدام روش برای کاشت انتخاب شود. روش‌های متداولی برای کاشت مو وجود دارند که از رایج‌ترین و کارآمدترین آن‌ها می‌توانیم به چند مورد زیر اشاره کنیم:

•روش FUT

در این روش یک بخش از ناحیه پشت سر به صورت نواری برداشته می‌شود تا گرافت‌های موردنیاز از آن استخراج شوند. بسته به تعداد گرافت موردنیاز مدت زمان کاشت مو متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر برای کاشت به تعداد ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ گرافت نیاز باشد، زمان کاشت مو حدودا ۴ ساعت خواهد بود. در طولانی‌ترین حالت برای کاشت مو به بیش از ۳۵۰۰ گرافت نیاز خواهد بود که در چنین شرایطی زمان کاشت می‌تواند حدود ۶ الی ۸ ساعت به طول بینجامد.

 

•روش FUE

در این روش، باید هر واحد مو به صورت تک به تک از بانک مو استخراج شود که طبیعتا نسبت به تکنیک FUT، به مدت زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. به عنوان مثال برای استخراج ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ گرافت در این روش به حداقل ۶ ساعت زمان نیاز است.

•روش SUT

 این روش، جزء جدیدترین و مدرن‌ترین روش‌های کاشت مو است که به دلیل زمان کوتاه انجام عمل بسیار موردتوجه قرار گرفته است. در این روش برای تامین گرافت موردنیاز می‌توان از نواحی مختلفی از بدن کمک گرفت و فرایند برداشت فولیکول مو نیز به کمک دستگاه‌های پیشرفته‌ای انجام می‌شود که سرعت کار را به مراتب افزایش می‌دهد.

توانمندی پزشک جراح

در پاسخ به این سوال که کاشت مو چند ساعت طول میکشد؟ باید میزان تخصص و توانایی پزشک را نیز در نظر داشته باشیم. قطعا به هر اندازه که پزشک از مهارت، سابقه و تجربه کاری بالاتری برخوردار باشد، فرایند کاشت مو نیز با استانداردهای بالاتری انجام می‌شود. یک پزشک ماهر به دلیل تخصصی که در طی سال‌ها کار بدست آورده می‌تواند با دقت، ظرافت و سرعت عمل خود، کاشت مو را به بهترین شکل ممکن انجام داده و زمان عمل را تا حد زیادی کاهش دهد. 

به همین دلیل توصیه می‌شود افراد برای داشتن یک عمل موفقیت‌آمیز حتما به کلینیک‌های معتبر و شناخته شده مراجعه کنند. کلینیک زیبایی سعادت آباد، یکی از معتبرترین کلینیک‌ها در حوزه خدمات پوست و مو است که از یک تیم حرفه‌ای برای خدمات کاشت مو برخوردار بوده و به کمک جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا این خدمات را به علاقمندان ارائه می‌کند.

کاشت مو چند ساعت زمان می خواهد

تجهیزات مصرفی در کاشت مو

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، برای کاشت مو می‌توان از تکنیک‌های مختلفی بهره برد. هر کدام از این تکنیک‌ها نیز به کمک یک سری تجهیزات مخصوص قابلیت اجرایی شدن دارند. به عنوان مثال؛ در روش SUT از آن جهت که یکی از روش‌های مدرن و امروزی به شمار می‌رود، از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ای برای کاشت مو استفاده می‌شود. همین موضوع است که فرایند کاشت مو را نسبت به دیگر روش‌ها سرعت می‌بخشد. تا حدی که در این روش زمان کاشت مو نسبت به دیگر روش‌ها گاهی به نصف می‌رسد.

شرایط سنی مراجع

یکی از فاکتورهای مهمی که در مراحل رشد مو بعد از کاشت تاثیر بسیار زیادی دارد، شرایط سنی مراجع است. این موضوع در زمان انجام عمل نیز موثر است. وقتی فردی از نظر سنی زودتر از حد معمول برای کاشت مو اقدام می‌کند احتمال اینکه نتایج بعد از عمل موفقیت‌آمیز نباشند وجود دارد. 

ابتدا باید الگوی ریزش موی افراد و شدت واقعی طاسی آن‌ها مشخص شود تا بتوان عملیات کاشت را انجام داد. در غیر اینصورت ممکن است بعد از کاشت افراد دچار ریزش مو شده و مجددا به جلسات درمانی نیاز داشته باشند. براساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده، افراد می‌توانند با ورود به سن ۲۵ سالگی عمل کاشت مو را انجام داده و بهترین نتایج را بدست آورند. 

 

همچنین اگر در سنین خیلی بالا مثلا سن ۶۰ الی ۶۵ سالگی اقدام به کاشت مو کنید، ممکن است فولیکول‌های موی شما آنچنان که باید قوی و مستحکم نباشند. همچنین موها از تراکم و ضخامت کافی برخوردار نباشند. بنابراین تامین گرافت موردنیاز برای کاشت مو کمی سخت خواهد بود و این موضوع روی مدت زمان کاشت مو تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

شدت ریزش موها

مورد دیگری که روی مدت زمان کاشت مو تاثیر می‌گذارد، شدت ریزش موهاست. همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، اگر شدت و الگوی ریزش موها مشخص نشده باشد، کاشت مو می‌تواند با شکست روبرو شود. یعنی حتی اگر پزشک بتواند گرافت موردنیاز را در محل موردنظر به خوبی پیوند دهد، احتمال اینکه ریزش مو اتفاق بیفتد وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود تا افراد مجددا نیاز به انجام کاشت داشته باشند. 

با اینکه روش‌های جدید کاشت مو کم تهاجمی‌تر هستند، اما برداشت و کاشت فولیکول مو می‌تواند باعث ایجاد زخم‌هایی در سر شود و این موضوع می‌تواند عوارضی را نیز به دنبال داشته باشد. از همین رو اگر متقاضی انجام کاشت مو هستید، بهتر است برای جلوگیری از هدر رفت زمان و هزینه خود، این کار را در زمان مناسبی انجام دهید. پزشک متخصص با معاینه کامل هر فرد و بررسی وضعیت ریزش موها، اعلام می‌کند که چه موقع بهترین زمان برای کاشت موست.

شدت طاسی

شدت و وسعت طاسی در سر برای هر فردی متفاوت است. قطعا هر چقدر که وسعت طاسی سر بیشتر باشد، عملیات کاشت مو نیز به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. بنابراین تعداد جلسات و مدت زمان کاشت مو برای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. برخی از افراد با یک جلسه و طی ۴ الی ۸ ساعت می‌توانند کاشت خود را به طور کامل انجام دهند. اما عده‌ای نیز به دلیل شدت طاسی باید برای حصول نتایج دلخواه، کمی صبر و حوصله بیشتری داشته باشند.

جنس و تراکم موها در ناحیه بانک مو

بانک مو در واقع محلی است که قرار است فولیکول‌های موردنیاز از آن استخراج شده و به محل موردنظر انتقال داده شوند. اگر فردی بانک موی خوبی نداشته باشد، طبیعتا نتایج کاشت مو نیز آنچنان که باید قابل قبول نخواهند بود. گاهی نیز به دلیل کم تراکم بودن بانک مو در سر، پزشکان از نواحی دیگری از بدن فولیکول موردنیاز را تامین می‌کنند. 

در صورتی که تار موها ضخامت زیادی نداشته باشند یا موها کمرنگ باشند، پزشک ناچار خواهد بود تعداد گرافت بیشتری از بانک مو برداشت کند تا محل کاشت به تراکم بالایی برسد. این موضوع نیز قطعا زمان عمل کاشت را افزایش خواهد داد. بنابراین مراجعین باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند. 

 

در نهایت توصیه می‌شود افراد برای کاشت مو کمی انتظارات واقع بینانه داشته باشند و به این موضوع نیز آگاه باشند که مدت زمان عمل با توجه به شرایط هر فردی متفاوت است و این موضوع تنها مربوط به مهارت و سرعت عمل پزشک نمی‌شود. ممکن است شما و یکی از آشنایانتان برای کاشت مو به یک کلینیک مشترک مراجعه کرده باشید، اما به دلیل تفاوت‌هایی که در ساختار موی خود دارید، زمان کاشت برای یکی کوتاه و برای دیگری کمی طولانی‌تر باشد.

نتیجه گیری

این موضوع که کاشت مو چند ساعت طول میکشد به عوامل مختلفی بستگی دارد. لزوما نمی‌توان گفت کاشت مو برای تمام افراد در یک بازه زمانی مشخص قابل انجام است. برخی از کلینیک‌ها با توجه به تخصص، مهارت و سرعت عمل پزشک خود و برخورداری از تجهیزات بروز و پیشرفته، این کار را در مدت زمان کمتری برای مراجعین انجام می‌دهند. اما برخی از مطب‌های درمانی نیز به واسطه تجربه و سابقه کمتر، ممکن است کمی در انجام این کار کُندتر عمل کنند که این موضوع زمان کاشت مو را بیشتر می‌کند. 

اما تنها تخصص، مهارت و توانایی پزشک در سرعت کاشت مو تاثیرگذار نیست. عوامل دیگری نیز در این رابطه دخیل هستند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به شدت و وسعت طاسی افراد، تعداد گرافت موردنیاز برای کاشت، تکنولوژی‌های استفاده شده در کاشت مو، تکنیک کاشت مو، شدت ریزش موی افراد و شرایط سنی آن‌ها اشاره کنیم.

سوالات متداول

1. کدام روش کاشت مو سریع‌تر است؟ 

برای کاشت مو به روش‌های مختلفی می‌توان اقدام کرد. اما یکی از سریع‌ترین روش‌ها، کاشت مو به روش SUT است که در آن از تجهیزات پیشرفته‌ای برای برداشت و استخراج گرافت مو استفاده می‌شود و همین موضوع باعث شده تا کاشت مو نسبت به دیگر روش‌ها سریع‌تر انجام شود.

2. کیفیت بانک مو چه تاثیری روی زمان کاشت مو دارد؟ 

اگر بانک مو از نظر تراکم و ضخامت مو شرایط مطلوبی داشته باشد، طبیعتا فرایند کاشت مو سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود. اما در صورتی که نتوان یک بانک موی خوب در سر پیدا کرد، لازم است برای تامین گرافت‌های موردنیاز به سراغ دیگر نواحی بدن رفت و این کار زمان کاشت را طولانی‌تر می‌کند.

3. برای کاشت مو باید به چه کلینیکی مراجعه کرد؟ 

برای کاشت مو باید به سراغ کلینیکی رفت که از اعتبار کافی برخوردار باشد. مجموعه‌ای که از بهترین پزشکان و تجهیزات پزشکی برخوردار باشد تا بتواند کاشت مو را به بهترین شکل ممکن و در کمترین زمان انجام دهد.

 

کلینیک سعادت آباد
جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت
با متخصصی جراحی و زیبایی ما تماس بگیرید.
برای مشاوره با دکتر جراحی زیبایی سعادت آباد کلیک کن.

هنوز نظری وارد نشده است!

دیدگاه خود را ارسال نمایید