پاک کردن تاتو با لیزر اربیوم
خدمات لیزر۰۱-دی-۱۴۰۲

پاک کردن تاتو با لیزر اربیوم

تاتو در ظاهر به پوست آسیبی وارد نمی‌سازد اما در باطن پوست را در معرض عوارض بسیاری قرار می‌دهد. برای مثال اگر برای تاتو از رنگ و یا جوهر استاندارد و مرغوب استفاده نشود پوست در معرض عوارضی از جمله خشکی پوست، التهاب، عفونت و غیره قرار می‌گیرد. از طرفی امروزه به دلیل استقبال بسیار افراد از تاتو شاهد انجام آن در مراکز مختلف غیر بهداشتی و غیر استاندارد هستیم که به دلیل پایین بودن قیمت و هزینه تاتو افراد بسیاری سوق به این مراکز پیدا می‌کنند که همین مسئله موجب بروز عوارض بسیار جدی پوست از جمله از بین رفتن بافت و سلول‌‌های پوستی می‌شود.

افرادی که تمایل به پاک کردن تاتو دارند با چالش بزرگ‌تری مواجه می‌شوند؛ زیرا روش‌های بسیاری برای این مسئله وجود دارد که گاه تأثیرگذار و نتیجه‌بخش است اما گاه پوست را با خطرات جدی مواجه می‌کند.

پاک کردن تاتو با روش‌های غلط خانگی

روش‌های پزشکی بسیاری برای پاک کردن تاتو وجود دارد که هزینه به کارگیری آن بر حسب رنگ تاتو، وسعت طرح استفاده شده، عمق نفوذ رنگ به لایه‌های پوست، محل تاتو، سن مراجعه کننده و غیره بسیار متغییر است که گاه پرداخت این هزینه‌ها برای تمام افراد مقدور نیست از این رو برخی از روش‌های خانگی برای پاک کردن تاتو استفاده می‌کنند که در اغلب موارد این روش‌ها پوست را با مشکل مواجه می‌سازد و روند درمان را به تأخیر می‌اندازد و هزینه‌ها را بیش از پیش افزایش می‌‌دهد. در زیر به برخی از این روش‌ها و عوارض آن اشاره شده است.

استفاده از نمک برای پاک کردن تاتو

برخی بر این باور هستند که نمک به دلیل اینکه یک ماده ساینده است می‌تواند تاتو را به راحتی از روی بدن پاک کند؛ اما این در حالیست که استفاده از نمک و سایش آن روی پوست می‌تواند موجب خشکی پوست و از بین رفتن سلول‌های لایه سطحی پوست شود.

استفاده از جوش شیرین برای پاک کردن تاتو

جوش شیرین خاصیت پاک کنندگی بالایی دارد اما در پاک کردن تاتو هیچ تأثیری ندارد و استفاده از آن پوست را در معرض خشکی و التهاب قرار می‌دهد. اگر افراد برای پاک کردن آرایش دائم از این ماده استفاده کنند ممکن است دچار عوارض چشمی، حساسیت و ... قرار بگیرند.

 

استفاده از سیر برای پاک کردن تاتو

سیر خاصیت ضد میکروبی دارد و روی تاتو و رنگ‌های نفوذ کرده به لایه‌های عمیق پوست ندارد و استفاده از آن می‌تواند موجب بروز حساسیت شدید، سوزش و حتی خارش‌های شدید پوستی شود از این رو به افراد تأکید می‌شود از این ماده به منظور پاک کردن تاتو اصلاً استفاده نکنند.

استفاده آبلیمو و سرکه

آبلیمو و سرکه خاصیت اسیدی دارد بنابراین استفاده از این مواد می‌تواند موجب تحریک پوستی و آلرژی شود. شاید از خواص این مواد برای ساخت برخی کرم‌های لایه‌بردار استفاده شود اما در پاک کردن تاتو تأثیری ندارد.

پاک کردن تاتو با روش‌های اشتباه آرایشگاهی

متأسفانه برخی دیگر از افراد برای رهایی از شر رنگ و جوهرهای تاتو به مراکز غیرعلمی مانند آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. آرایشگرها برای پاک کردن تاتو از تکنیک‌هایی مانند دکلره ابرو و یا جوهرهای هم‌رنگ پوست استفاده می‌کنند که هر دو این روش موقتی و گذراست. استفاده از دکلره صرفاً موجب تغییر رنگ‌ موهای ناحیه تاتو شده مانند ابرو می‌شود و هیچ گونه تأثیری از پاک یا ریمو شدن تاتو ندارد. استفاده از جوهرهای هم رنگ جزو غیراصولی‌ترین روش‌های پاک کردن تاتو است؛ زیرا فرد علاوه بر جوهر رنگی قبلی یک لایه جوهر بی‌رنگ نیز به لایه‌های عمیق پوست تزریق می‌کند که همین امر تأثیر گذاری تکنیک‌های اصولی و علمی با سختی بسیار مواجه می‌کند.

 

بهترین و اصولی‌ترین تکنیک پاک کردن تاتو

یکی از روش‌های مدرن برای پاک کردن تاتو، استفاده از دستگاه لیزر اربیوم است. پاک کردن خالکوبی با دستگاه اربیوم عملکرد نسبتاً ساده‌ای دارد؛ این دستگاه مجموعه‌ای از اشعه‌های لیزر را با طول موج مشخص به سمت خالکوبی می‌فرستد. این امواج توسط رنگ‌دانه‌های تاتو جذب شده و باعث شکسته شدن آن‌ها می‌شود. شکسته شدن رنگدانه‌های خالکوبی و تبدیل آن به اجزای کوچک‌تر، کار سیستم ایمنی بدن برای دفع کردن رنگدانه‌های خرد شده را راحت‌تر می‌کند. استفاده از لیزر باید طی چند جلسه و با فواصل زمانی مشخص انجام شود. تعداد جلسات برای پاک کردن تاتو، به عوامل مختلفی مانند نوع رنگ، محل، قدمت و اندازه تاتو بستگی دارد. با توجه ‌به این موارد ممکن است جلسات لیزر برای پاک کردن خالکوبی و تاتو بین ۴ تا ۸ جلسه به‌ طول بیانجامد که البته تاتوهای بزرگ و قدیمی برای پاک شدن احتمالاً به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند.

لیزر اربیوم با ایجاد آسیب در اپیدرم و برداشتن یک لایه سطحی از پوست موجب تحریک کلاژنسازی و در نتیجه رفع آسیب‌های پوستی ناشی از رنگ‌های تاتو می‌شود. هرچه لایه برداری از پوست عمیق‌تر باشد، نتایج حاصله نیز بهتر است اما دوران بهبودی تحت این شرایط طولانی‌تر می‌شود.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر اربیوم برای پاک کردن تاتو و خالکوبی

لیزر اربیوم نیز مانند تمام دستگاه‌های لیزر از مزایای بسیاری برخوردار است که مهم‌ترین فواید استفاده از لیزر اربیوم عبارت‌اند از:

  • داشتن عوارض جانبی محدود
  • دوران نقاهت کوتاه
  • عدم نیاز به بیهوشی و شکاف پوست
  • انجام درمان در زمان بسیار کوتاه
  • ماندگاری بالای نتایج حاصل
  • بدون درد بودن درمان

عوارض استفاده از لیزر اربیوم

تمتم تکنیک‌های پزشکی پاک کردن تاتو و خالکوبی با عوارضی همراه است اما عوارض ناشی از لیزر اربیوم قابل کنترل و محدود است برای مثال افراد ممکن است پس از جلسات لیزر کمی دچار التهاب، قرمزی، سوزش و خارش خفیف در ناحیه درمان شوند که این عوارض قابل تحمل است و نیاز به مداخلات درمانی ندارد.

بهترین مرکز پاک کردن تاتو و خالکوبی در تهران

پزشک معالج و یا متخصصان زیبایی که برای از دستگاه لیزر اربیوم برای پاک کردن تاتو و خالکوبی استفاده می‌کند باید بسیار حاذق و با تجربه باشد از این رو به افراد توصیه می‌شود پیش از اقدام از معتبر بودن کلینیک مورد نظر و به روز بودن دستگاه‌های لیزر اطمینان حاصل کنند. کلینیک پوست سعادت آباد با استفاده از به روزترین دستگاه لیزر اربیوم و به کمک کادر درمان متخصص آماده خدمت گذاری به مراجعه کنندگان است.

 

مراقبت‌های بعد از لیزر پاک کردن تاتو

  • افراد باید از قرار دادن محل درمان در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنند
  • اگر از لیزر برای پاک کردن آرایش دائم استفاده شده افراد باید بیرون از منزل از عینک آفتابی، کلاه و کرم ضد آفتاب استفاده کنند
  • مایعات به خصوص آب باید به مقدار فراوان مصرف شود
  • استفاده از کرم‌های لایه‌بردار و تمامی مواد شیمیایی و آرایشی در محل درمان ممنوع است
  • استحمام باید یک روز پس از لیزر انجام شود
  • دستکاری محل درمان اکیداً ممنوع است
  • ویتامین‌های توصیه شده توسط پزشک باید به درستی مصرف شود
  • بهداشت پوست باید به درستی رعایت شود
کلینیک سعادت آباد
جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت
با متخصصی جراحی و زیبایی ما تماس بگیرید.
برای مشاوره با دکتر جراحی زیبایی سعادت آباد کلیک کن.

هنوز نظری وارد نشده است!

دیدگاه خود را ارسال نمایید