همه چیز درباره مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک
خدمات جراحی۰۸-خرداد-۱۴۰۳

همه چیز درباره مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک

زیبایی چهره امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای زیبایی شناخته می‌شود. به همین سبب بسیاری از اشخاصی که از چهره خود رضایت چندانی ندارند، دست به جراحی‌های زیبایی مختلف می‌زنند. جراحی زیبایی پلک یکی از همین جراحی‌های بسیار رایج است که تغییرات زیادی در چهره، مخصوص چشم ایجاد می‌کند. آیا تاکنون چیزی درمورد جراحی زیبایی پلک شنیده‌اید؟

کلینیک‌های زیادی جراحی بلفاروپلاستی را انجام می‌دهند، اما چگونگی انجام آن و مراقبت‌های بعد از آن نقش بسیار زیادی دارد. کلینیک سعادت آباد نیز یکی از بهترین کلینیک‌های است که می‌تواند تمام خدمات جراحی را به بهترین شکل انجام دهند. در این مقاله با اصلی‌ترین مراقبت‌های بعد از جراحی زیبایی پلک و بهترین شیوه انجام آن آشنا خواهید شد.

جراحی زیبایی پلک چیست؟

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی به جراحی گفته می‌شود که به منظور رفع افتادگی و چین‌و‌چروک‌های پوستی انجام می‌شود. روند این جراحی بدین صورت است که بافت مازاد و اضافی پوست پلک بالا و زیرچشم برداشته می‌شود. این جراحی با استفاده از ابزارهای مخصوص جراحی انجام خواهد شد.

بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود؟

روند بلفاروپلاستی بسیار ساده است. در این جراحی ابتدا برای بیهوشی داروهای سازگار با بدن شخص تزریق می‌شود. پس از مشاهده اثرات بیهوشی، پزشک روند جراحی را آغاز می‌کند. در این جراحی پزشک با استفاده از تجهیزات مخصوص، قسمت‌های پوست بالا پلک و قسمت زیر چشم را برش می‌دهد. پس از برش این نواحی نوبت به جداسازی بافت و پوست اضافی می‌شود.

با برش دادن پوست‌های اضافی پلک، افتادگی و چین‌و چروک‌های پوستی از بین خواهد رفت. پس از برداشتن پوست‌های اضافی نوبت به بخیه زدن پلک می‌رسد. این جراحی زمان زیادی نیاز ندارد، زیرا روند آن بسیار ساده است.

چرا به سراغ جراحی بلفاروپلاستی می رویم؟

از نام این جراحی پیداست که به چه منظور و نیتی انجام می‌شود. درواقع امروزه تمام اشخاصی که به سراغ جراحی‌های زیبایی می‌روند، به دنیال داشتن چهره‌ای جذاب و دلنشین هستند. بروز مشکلاتی مانند افتادگی، چین‌و‌چروک‌های پوستی وغیره از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که احساس ناخوشایندی را برای اشخاص رقم می‌زند.

اما با وجود جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی هرکس می‌تواند در کمترین زمان و به ساده‌ترین شکل ممکن چهره خود را جوا‌ن‌تر و زیبا‌تر کند. البته که انجام این جراحی و دستیابی به نتیجه خوب نیازمند رعایت برخی شروط و اصول است.

جراحی پلک

جلسات مشاوره پیش از جراحی

شاید شما هم مانند بسیاری از اشخاص اطلاعات کاملی از جراحی پلک نداشته باشید، به همین سبب باید از اشخاص آگاه و باتجربه کمک بگیرید. 50 درصد استرس و ترس‌های ناشی از جراحی به سبب عدم آگاهی به وجود می‌آید. جلسات مشاوره که پیش از جراحی پلک برگزار می‌شود، در نقش راهنما عمل کرده و طیف وسیعی از اطلاعات مربوط به جراحی پلک مانند موارد زیر را در اختیار شما قرار می‌دهند.

  • برنامه‌های غذایی
  • مراقبت‌های بعد از جراحی
  • مراقبت‌های پیش از جراحی
  • ارائه توضیحات درمورد روند جراحی
  • وسائل و ابزار موردنیاز در دوران نقاهت

مهم ترین اقدامات بعد از جراحی پلک

پس از انجام جراحی زیبایی پلک باید اصول و نکات مراقبتی را رعایت کنید که بسیار ساده اما مهم است. در بخش زیر به مهم‌ترین نکات و کارهای که بعد از جراحی بلافروپلاستی انجام دهید اشاره خواهیم کرد:

  • حتما یک همراه داشته باشید که بتوانید پس از جراحی تا مقصد بروید.
  • از کمپرس یخ برای کاهش درد، کبودی و التهاب دور چشم استفاده کنید.
  • اگر احساس درد داشتید می‌توانید مسکن‌های تجویز شده پزشک را مصرف کنید.
  • برای خواب و استراحت، حتما دو عدد بالش زیر سر خود قرار داده و سر خود را پایین نیاورید.
  • در روزهای ابتدایی پس از جراحی هیچ فعالیت سنگینی نداشته باشید.
  • اگر در روزهای ابتدایی هنگام بلند شدن از خواب سرگیجه داشتید حتما ابتدا کمی بنشینید و سپس از جای خود بلند شوید.

چگونه از زخم های مراقبت کنیم؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در جلسات مشاوره پیش از جراحی بیان می‌شود، مراقبت از زخم‌های ناشی از جراحی است. در بخش زیر مهم‌ترین مراقبت‌های موردنیاز که برای زخم‌هاست را بیان می‌کنیم:

  • یکی از نکات مهم در مراقبت‌های بعد از جراحی پلک، کنترل التهاب‌های چشم است. برای اینکار باید از کمپرس یخ استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که این کمپرس را روی چشم قرار ندهید.
  • استفاده از پمادهای که برای دور چشم تجویز می‌شود عوارضی مانند تاری دید دارد. این عوارض بسیار طبیعی بوده و باید دقت داشته باشید که به هیچ‌ عنوان پماد را بیشتر از حد مصرف روی زخم قرار ندهید.
  • درصورت خونریزی پلک، فورا از یک گاز استریل برای بند آوردن خون استفاده کنید. پس از آن هم از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • از بین رفتن جای جای زخم حدود 1 الی 2 ماه طول می‌کشد. بخیه‌های جراحی هم پس از پنج روز کشیده خواهند شد. باید دقت داشته باشید که در این مدت تمام پمادهای تجویز شده را به صورت درست مصرف کنید.
  • از خاراندن، دستکاری، و مالیدن چشم‌ها به مدت 4 هفته پس از جراحی پلک جدا خودداری کنید.
  • به مدت دو هفته پس از جراحی هیچگونه آرایش چشم نداشته باشید.
  • سعی کنید 3 الی 4 روز پس از جراحی غذاهای نرم میل کرده و از خوردن غذاهای سفت پرهیز کنید.
  • مصرف نمک را به کمترین حد ممکن رسانده و مایعات زیادی مصرف کنید.

کلام نهایی

جراحی زیبایی پلک از آن دسته جراحی‌های است که شاید در نگاه اول چندان حساس نباشد، اما نیاز به مراقبت‌ دارد که عدم رعایت آنها می‌تواند نتیجه جراحی را به صورت کلی تغییر داده و حتی فرم چشم‌ را برهم بریزد. به همین سبب به یاد داشته باشید که اگر جراحی بلفاروپلاستی را انجام دادید، حتما به مراقبت‌های بعد از آن و رعایت درست آنها دقت زیادی داشته باشید.

پرسش و پاسخ:

1.مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی چیست؟ عدم خندیدن یا حرف زدن زیاد و فشار به پلک، عدم مصرف لنز به مدت دو هفته پس از جراحی، استفاده از عین آفتابی مناسب، و عدم فشار به پلک از مهم ترین مراقبت‌های بعد از جراحی است.

  1. جلسات مشاوره چه زمانی برگزار می‌شود؟ برگزاری جلسات مشاوره حدود یک ماه پیش از جراحی پلک برگزار می‌شود.
  2. هزینه جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟ هزینه این جراحی بسته به کلینیک، دستمزد پزشک و خدمات ارائه شده متفاوت است.
کلینیک سعادت آباد
جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت
با متخصصی جراحی و زیبایی ما تماس بگیرید.
برای مشاوره با دکتر جراحی زیبایی سعادت آباد کلیک کن.

هنوز نظری وارد نشده است!

دیدگاه خود را ارسال نمایید