تزریق چربی به روش میکروفت چگونه است؟ مراحل و نتایج آن
خدمات تزریق چربی۱۵-بهمن-۱۴۰۲

تزریق چربی به روش میکروفت چگونه است؟ مراحل و نتایج آن

این روزها روش‌های جوانسازی پوست به یکی از پرتقاضاترین خدمات زیبایی در دنیا تبدیل شده‌اند. یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن پوستی زیبا، جوان و شاداب، روش تزریق چربی است. از آن جایی که برای تزریق چربی از بافت‌های بدن خود مراجع استفاده می‌شود، این روش عارضه به مراتب کمتری دارد و به همین دلیل بسیار مورد توجه زیباجویان قرار گرفته است. تزریق چربی به روش میکروفت یکی از روش‌های رایج برای جوانسازی پوست است که بازدهی بالایی داشته و می‌تواند با ظرافت زیادی نواقص ظاهری را از بین ببرد. در این مطلب قصد داریم در رابطه با چگونگی انجام این روش و نتایج آن بیشتر صحبت کنیم.

 تزریق چربی به روش میکروفت

تزریق چربی به روش میکروفت چگونه است؟ 

اگر به تازگی تصمیم به تزریق چربی گرفته باشید، به احتمال زیاد در مورد تزریق چربی به روش میکروفت هم چیزهایی شنیده‌اید. این روش یکی از پرطرفدارترین خدمات زیبایی پوست در کلینیک‌های زیبایی به شمار می‌رود. اما شاید بهتر باشد قبل از هر اقدامی کمی بیشتر درباره این روش بدانید و با اطلاعات کامل وارد مطب زیبایی شوید. 

تزریق چربی به روش میکروفت به عنوان یک روش کم تهاجمی به شمار می‌رود که می‌تواند تا حد زیادی حجم از دست رفته صورت را به آن بازگرداند. مهم‌ترین دلیلی که باعث شده تقاضا برای این روش زیبایی تا این حد بالا باشد، این است که در آن خبری از چاقوی جراحی، برش و یا داروی بیهوشی نیست. مراجعینی که به هر دلیلی از داروی بیهوشی فراری هستند و یا نسبت به این نوع داروها حساسیت دارند، می‌توانند با خیال آسوده اقدام به تزریق چربی کنند. چرا که در این روش به جای بیهوشی از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. 

هدف اصلی از تزریق چربی این است که افتادگی، شل شدگی و کاهش حجم نواحی خاصی از صورت و بدن را برطرف کنیم. در روش میکروفت چربی موردنیاز را از نواحی ران پا یا شکم مراجع استخراج می‌کنند. شاید بپرسید تزریق چربی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. چرا باید از روش میکروفت اقدام کنیم؟ یا اینکه در روش میکروفت دقیقا چه اتفاقی می‌افتد که آن را بهتر از دیگر روش‌های تزریق چربی معرفی می‌کنند؟ مهم‌ترین تفاوت این روش با دیگر روش‌ها در مرحله استخراج چربی است. در این روش قرار است سلول‌های چربی به اندازه میکرو شکسته و خرد شوند و سپس به ناحیه موردنظر تزریق گردند.

مراحل تزریق چربی به روش میکروفت

همانطور که اشاره کردیم، تزریق چربی به روش میکروفت تنها در مرحله استخراج چربی با دیگر روش‌ها تفاوت دارد. اما همین یک مرحله می‌تواند تاثیر زیادی روی نتایج بعد از عمل داشته باشد. برای تزریق چربی باید طبق مراحل زیر پیش بروید.

مراجعه به کلینیک زیبایی

اولین مرحله در تزریق چربی این است که یک کلینیک معتبر برای این کار پیدا کنید. از آن جایی که این روش به عنوان یک روش کم تهاجمی شناخته شده، متاسفانه برخی از مراکز غیر معتبر بدون داشتن مجوز رسمی برای این کار، اقدام به پذیرش مراجع کرده و خدمات تزریق چربی را برای آن‌ها انجام می‌دهند که عواقب این کار دامن بسیاری از افراد از جمله مراجعین ناآگاه را خواهد گرفت. 

کلینیک زیبایی سعادت آباد در حوزه خدمات زیبایی پوست جزء بهترین‌ها به شمار می‌رود. حضور تیم پزشکی متخصص و کارآزموده در کنار استفاده از بهترین دستگاه‌ها و تجهیزات باعث شده تا سطح رضایت مراجعین از خدمات این مجموعه بسیار بالا باشد. بنابراین اولین مرحله و مهم‌ترین اقدام این است که برای تزریق چربی حتما در مورد کلینیک زیبایی تحقیقات کافی را انجام دهید.

معاینه و آنالیز پوست

در مرحله بعد پزشک متخصص شرایط پوستی شما را کاملا آنالیز و معاینه می‌کند. پرونده پزشکی شما ابتدا کاملا مطالعه می‌شود و در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد، اقدامات لازم برای تزریق چربی انجام می‌شود.

استخراج چربی

مرحله مهم در تزریق چربی به روش میکروفت که باعث تمایز آن نسبت به دیگر روش‌ها شده، همین مرحله است. قبل از استخراج چربی، پزشک جراح ناحیه موردنظر بدن که قرار است به عنوان منبع، چربی موردنیاز از آن تهیه شود را مشخص می‌کند. همانطور که اشاره کردیم، رایج‌ترین نواحی برای استخراج چربی از بدن، نواحی شکم و ران پا هستند. 

ابتدا ناحیه موردنظر با بی‌حسی موضعی بی‌حس می‌شود و پس از استریل کردن، برش کوچکی روی آن ایجاد می‌شود. پس از آن به کمک دستگاه مخصوص میکروجت که دقیقا برای این کار در نظر گرفته شده، حجم مشخصی از چربی موردنیاز به بیرون کشیده می‌شود. در این مرحله چربی استخراج شده به کمک دستگاه خرد و کوچک می‌شوند. 

همین کار باعث می‌شود تا پزشک بتواند در پروسه انتقال چربی، چربی‌ها را با دست باز جایگذاری کرده و فرم بهتری به ناحیه موردنظر بدهد. این خرد شدن سلول‌های چربی باعث می‌شود تا بعد از اتمام انتقال چربی، ناحیه تحت درمان حالت گوله گوله و نامتعارف نداشته باشد و همه چیز کاملا طبیعی جلوه کند.

تصفیه و انتقال چربی

پس از استخراج چربی، مرحله پالایش و تصفیه چربی فرا می‌رسد. در این مرحله چربی خارج شده درون دستگاه‌های خاصی قرار می‌گیرد تا ناخالصی‌ها کاملا از آن جدا شوند و یک چربی خالص، تمیز و با غلظت مناسب بدست آید. پس از خالص سازی، چربی داخل سرنگ‌های مخصوصی ریخته شده و آماده تزریق می‌شود.

تزریق چربی به ناحیه هدف

در آخرین مرحله نیز پزشک با دقت و ظرافت بالا، به کمک سرنگ، چربی آماده شده را به ناحیه تحت درمان تزریق می‌کند. این مرحله نیز به تجربه و مهارت بالایی نیاز دارد. به هر اندازه که مهارت، تخصص و تسلط پزشک جراح بیشتر باشد، عملیات انتقال و جایگذاری چربی با کیفیت بیشتری انجام می‌شود و نتیجه کار نیز حتما مورد رضایت زیباجو قرار خواهد گرفت.

تزریق چربی به روش میکروفت

مزایای تزریق چربی به روش میکروفت

تزریق چربی به روش میکروفت یک روش کاملا مدرن و امروزی برای جوانسازی پوست است. استقبال بی‌نظیر مردم از این روش به دلیل مزایایی است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

•با توجه به اینکه در این روش از بافت چربی بدن خود فرد استفاده شده، هیچ عارضه جدی و خطرناکی در پی نداشته و بنابراین دوران نقاهت این عمل نیز بسیار کوتاه خواهد بود. (با این شرط که افراد توصیه‌های بعد از عمل را کاملا رعایت کنند.) 

•در این روش سلول‌های چربی کاملا خرد می‌شوند. این خرد شدگی باعث می‌شود تا حتی بتوان از این چربی‌ها برای از بین بردن چین و چروک‌های بسیار ریز روی صورت نیز استفاده کرد و نتایج خوبی از آن دریافت نمود.

•خرد شدن چربی‌ها در این روش مزیت دیگری نیز دارد و آن هم این است که نتایج بعد از عمل بسیار یکنواخت و طبیعی جلوه می‌کنند و زیر پوست حالت گوله گوله ایجاد نمی‌شود.

•وقتی چربی استخراج شده تا حد امکان خرد می‌شود، برای تزریق آن نیز باید از سرنگ‌های ریز و کوچک استفاده کرد. این موضوع باعث می‌شود تا ناحیه تحت درمان نیز آسیب بافتی کمتری ببیند و زخم زیادی روی آن ایجاد نشود.

•مزیت دیگر تزریق چربی به روش میکروفت این است که این نوع عمل، علاوه بر درمان نواقص پوستی باعث می‌شود تا مجددا پوست تحریک به کلاژن‌سازی شود. با افزایش کلاژن سازی، پوست سفت و ضخیم شده و حالتی کشیده و لیفت شده پیدا می‌کند. همانطور که می‌دانید مهم‌ترین عامل جوانساز پوست کلاژن است.

•استفاده از بی‌حسی موضعی به جای بیهوشی، عوارض بعد از درمان را بسیار کاهش می‌دهد.

نتایج تزریق چربی به روش میکروفت چقدر ماندگار هستند؟ 

در خصوص میزان ماندگاری نتایج تزریق چربی به روش میکروفت نمی‌توان به طور دقیق اظهار نظر کرد. چرا که شرایط پوستی هر فردی متفاوت از دیگری است و نوع پوست تاثیر بسزایی در مدت زمان ماندگاری نتایج دارد. اگر بخواهیم به صورت حدودی ماندگاری تزریق چربی را تخمین بزنیم، باید بگوییم معمولا بین ۳ تا ۶ ماه اثرات آن ماندگار خواهند بود. البته در مواردی مشاهده شده که این اثرات تا یک سال هم دوام داشته‌اند. اما این موضوع یک امر نسبی است و برای همه صدق نمی‌کند. 

بعد از گذشت این مدت زمان در صورت تمایل می‌توانید مجددا برای تزریق چربی و شارژ به کلینیک موردنظر مراجعه کنید. یکی از نکات مهمی که به افزایش ماندگاری نتایج تزریق چربی کمک می‌کند، این است که مراقبت‌های بعد از عمل را به خوبی رعایت کنید. 

به هر حال چربی که به ناحیه موردنظر تزریق می‌شود، چربی استخراج شده از خود بدن است و همانطور که می‌دانید چربی‌ها در معرض گرما و یا بر اثر تحرک زیاد قابل آب شدن هستند. بنابراین اگر تصمیم به کاهش وزن دارید، بهتر است این کار را قبل از تزریق چربی انجام دهید تا پس از آن نگران از دست رفتن چربی تزریق شده به صورت یا دیگر بخش‌های بدن خود نباشید.

چه افرادی برای تزریق چربی به روش میکروفت واجد شرایط هستند؟ 

با این که در تزریق چربی به روش میکروفت، چربی موردنیاز از بدن خود فرد گرفته می‌شود و معمولا مشکلاتی نظیر آلرژی یا حساسیت در بیماران مشاهده نمی‌شود، اما نمی‌توان ادعا کرد که این روش برای تمام افراد کارایی دارد. 

به عنوان مثال؛ افرادی که درگیر بیماری دیابت هستند، افرادی که به اختلالات پوستی دچارند و یا کسانی که به انواع آلرژی یا اختلالات خونریزی مبتلا هستند نمی‌توانند اقدام به تزریق چربی کنند. بنابراین قبل از اقدام برای تزریق چربی باید از ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی که برای این عمل در نظر گرفته شده مطلع شوید و اطمینان حاصل کنید که شما در گروه افراد ممنوعه نیستید. اما لیست زیر به افرادی اشاره دارد که کاندیدای مناسبی برای تزریق چربی به روش میکروفت هستند:

•کسانی که در ناحیه زیر چشم خود دچار گودی، فرورفتگی یا کبودی شده‌اند.

•کسانی که در ناحیه شقیقه‌ها یا گونه‌ها دچار گودی شده‌اند و در واقع حجم این بخش از صورت آن‌ها به شکل چشمگیری از دست رفته است.

•افرادی که تصمیم دارند با یک روش امن و بدون خطر چین و چروک‌های پوست خود را از بین ببرند. (برای درمان و رفع خط لبخند، خطوط ریز اطراف لب، خطوط اخمی که عمیق شده‌اند و چروک‌های زیر چشم می‌توان از این روش استفاده کرد.) 

•افرادی که به دنبال راهی برای افزایش حجم لب‌های خود هستند و تمایلی به تزریق ژل یا بوتاکس ندارند.

•افرادی که از نظر جسمی کاملا سالم هستند و داروی خاصی مصرف نمی‌کنند.

•افرادی که تمایل دارند زاویه فک داشته باشند.

•افرادی که در ناحیه چانه دچار گودی و فرورفتگی شده‌اند.

•افرادی که در مورد عمل‌های این چنینی واقع بین هستند و برای دریافت نتیجه دلخواه صبوری می‌کنند. (گاه ممکن است برای دریافت نتیجه دلخواه جلسات درمانی بیشتر از یک یا دو جلسه طول بکشد.) 

هزینه تزریق چربی به روش میکروفت

هزینه تزریق چربی به روش میکروفت را تنها باید از پزشک متخصص خود جویا شوید. چرا که معمولا هزینه عمل‌های زیبایی برای هر فردی متفاوت است. شرایط بیمار و نوع پوست او، تعداد نواحی موردنظر برای تزریق چربی، سن بیمار، میزان تخصص و مهارت پزشک، محل کلینیک زیبایی، میزان چربی استخراج شده که باید در نهایت تزریق شود، تعداد جلسات درمانی و… از مهم‌ترین عواملی هستند که بر هزینه نهایی این عمل تاثیر می‌گذارند.

نتیجه گیری

تزریق چربی به روش میکروفت یک روش درمانی و زیبایی پوست است که نسبت به روش‌های جراحی عوارض آنچنانی ندارد. از آن جایی که در این روش به جای داروی بیهوشی از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و بدن دچار زخم‌های عمیق و خونریزی‌های شدید نمی‌شود، این روش به عنوان یک روش کم تهاجمی شناخته شده است. آنچه که تزریق چربی میکروفت را نسبت به دیگر روش‌های مشابه، متمایز و خاص کرده است، نحوه استخراج چربی‌هاست. در این روش بافت‌های چربی به اندازه میکرو خرد و ریز می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا پزشک بتواند با دست باز چربی‌ها را به نواحی تحت درمان تزریق کرده و از گوله شدن چربی‌ها زیر پوست جلوگیری به عمل آورد. به همین دلیل معمولا نتایج تزریق چربی به روش میکروفت یکنواخت‌تر، زیباتر و طبیعی‌تر هستند.

سوالات متداول

1. تفاوت تزریق چربی به روش میکروفت با دیگر روش‌ها در چیست؟ 

در مرحله استخراج چربی. در این مرحله اندازه سلول‌های چربی استخراج شده بسیار کوچک است و این ریز بودن چربی‌ها باعث می‌شود تا انتقال چربی با کیفیت بالاتری انجام شود و سطح پوست یکدست‌تر باشد.

2. دوران نقاهت تزریق چربی چقدر است؟ 

تزریق چربی را معمولا یک عمل سرپایی محسوب می‌کنند. پس از تزریق هم نیازی به بستری شدن نیست و بیمار می‌تواند به خانه بازگردد. دوران نقاهت بسته به شرایط هر فرد بین یک هفته تا ۱۰ روز متغیر است. البته در صورت مراقبت اصولی این دوره نقاهت می‌تواند کمتر از این هم باشد.

3. ماندگاری تزریق چربی به روش میکروفت چقدر است؟ 

در این مورد هم عوامل زیادی دخیل هستند. اما معمولا ماندگاری این روش نسبت به دیگر روش‌های تزریق چربی بیشتر است. دلیل آن هم این است که پروسه استخراج، خرد شدن و تصفیه چربی‌ها با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

 

کلینیک سعادت آباد
جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت
با متخصصی جراحی و زیبایی ما تماس بگیرید.
برای مشاوره با دکتر جراحی زیبایی سعادت آباد کلیک کن.

هنوز نظری وارد نشده است!

دیدگاه خود را ارسال نمایید