لیفت صورت با نخ

تصاویر قبل و بعد لیفت نخ

لیفت نخ
لیفت نخ
لیفت نخ

لیفت صورت با نخ؛ جایگزینی برای جراحی لیفت صورت

ظهور چین و چروک‌ها در صورت عارضه‌ای است که با افزایش سن یا برخی از عوامل؛ گریبان شما را می‌گیرد. این خطوط مزاحم زیبایی شما را تحت تاثیر قرار داده و سبب می‌شوند تا چهره‌تان خسته و بی‌انرژی به نظر برسد. پس باید چاره‌ای برای رفع آنها بیندیشید. خوشبختانه در قرن اخیر حوزه پوست و زیبایی پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده است. برای برطرف شدن چین و چروک‌ها و لیفت صورت نیز روشی با عنوان لیفت صورت با نخ ابداع شده است. این روشِ بی‌خطر جانشین بسیار خوبی برای جراحی لیفت صورت بعنوان خدمات زیبایی محسوب می‌شود؛ جایگزینی که لازم نیست برای انجام آن زیر بار عمل‌های جراحی پرخطر بروید. پس برای جوان‌تر نشان دادن چهره خود بهتر است لیفت صورت با استفاده از نخ را امتحان کنید. در واقع عوارض جانبی کم، افزایش شادابی و جوانی پوست و درد کم از عواملی هستند که مردم را برای انجام این تکنیک تشویق می‌کنند.

معرفی لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یک عمل زیبایی غیر جراحی و غیر تهاجمی است که پوست شما را لیفت و در واقع سفت می‌کند؛ به این ترتیب می‌توانید ظاهری آراسته‌تر داشته باشید و با اعتماد به نفس بیشتری در اجتماع حضور بیابید. در حقیقت با افزایش سن تولید کلاژن کاهش یافته و صورت حالت افتاده‌ای به خود می‌گیرد. این روش همچنین در تحریک تولید کلاژن نیز کمک می‌کند. خاصیت کلاژن هم ایجاد پوستی سفت‌تر و انعطاف پذیرتر است. لیفت نخ با وارد کردن نخ پزشکی به صورت می‌تواند به سفت شدن ناحیه کمک کند و به عبارتی پوست شما را به سمت بالا بکشد.

جالب است بدانید این روش از سال ۱۹۹۰ نیز وجود داشته؛ اما استفاده از آن برای لیفت صورت در سال‌های اخیر رواج یافته است. افرادی که به تازگی علائم پیری را متوجه می‌شوند و از سلامت عمومی برخوردار هستند، می‌توانند از لیفتینگ صورت با نخ نهایت استفاده را ببرند. در واقع نخ‌های به کار رفته در این روش در زیر پوست سبب ایجاد رشته‌های فیبری جدید می‌شوند. این رشته‌ها همان کلاژن‌ها هستند که با افزایش آن‌ها، آثار پیری همچون چین و چروک رفع می‌شوند.

 بررسی انواع نخ لیفت صورت

زمانی که لیفت صورت با نخ را امتحان کنید، در محدوده دلخواه کشیدگی برای پوست شما اتفاق می‌افتد. در پایان نیز با افزایش الاستیسیته و خاصیت ارتجاعی، افتادگی پوست صورت برطرف می‌شود. اگر شما با افزایش سن در صورت خود متوجه افتادگی‌ها یا چین و چروک‌هایی شده‌اید، بهتر است به جای انتخاب روش‌های پرخطر یک روش غیر تهاجمی مانند لیفت صورت با نخ را امتحان کنید. پزشکان ممکن است از نخ‌های مختلفی برای لیفت استفاده ‌کنند که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد:

لیفت با نخ قابل جذب

یکی از انواع نخ‌های پرطرفدار برای استفاده در لیفتینگ صورت، نخ جذبی است. این نخ‌ها همانطور که از نامشان پیداست توسط بدن می‌توانند جذب شوند؛ یعنی طراحی آنها به گونه‌ای است که امکان جذب شدنشان توسط بدن وجود دارد. از انواع نخ‌های جذبی می‌توان به PDO اشاره کرد. استفاده از این نخ بسیار راحت است و لیفت با آن تنها 30 تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. نخ مذکور به محض وارد شدن به بدن رشد سلول‌های فیبروبلاست را تقویت می‌کند.

لیفت با نخ غیر قابل جذب

یکی دیگر از نخ‌های مورد استفاده در لیفتینگ صورت، نخ‌هایی از جنس فیبرهای سنتتیک هستند. این مدل نخ‌ها بر خلاف انواع قابل جذب برای همیشه در زیر پوست می‌مانند. در کل عملکرد این نخ‌ها بیشتر سفت کردن و لیفتینگ پوست صورت است و به طور مرسوم از آن‌ها برای عمل‌های زیبایی استفاده می‌شود.

لیف با نخ ترکیبی

پزشکان برای انجام لیفت با نخ ترکیبی هم از نخ‌های جذبی و هم از انواع غیر قابل جذب استفاده می‌کنند؛ بنابراین تعدادی از نخ‌ها که قابل جذب هستند، بعد از مدتی حذف شده و نخ‌های غیر قابل جذب برای همیشه در زیر پوست جا خشک می‌کنند.

آشنایی با کاربردهای لیفت صورت با نخ

امروزه بیشتر پزشکان به جای روش‌های پرریسک برای زیباتر شدن عمدتاً روش‌های کم خطرتر مانند لیفت صورت با نخ را پیشنهاد می‌کنند. در این روش از طریق نخ‌های مختلف که به آنها اشاره کردیم، تغییراتی روی صورت انجام می‌شود. در حقیقت افراد با اهداف مختلفی ممکن است بخواهند این تکنیک را بعنوان خدمات زیبایی انجام دهند. از کاربردهای متداول لیفت صورت با استفاده از نخ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 سفت شدن پوست

روش‌های متعددی از جمله انجام جراحی‌های پلاستیک وجود دارند که هدف از انجام آنها لیفت و سفت شدن پوست است. در این روش‌ها پزشک مجبور است پوست را برش دهد. با برش پوست عمدتاً عوارضی ایجاد می‌شوند که خلاص شدن از آن‌ها، نیاز به گذراندن دوره نقاهت سختی دارد؛ اما با استفاده از نخ می‌توان صورت را به سمت بالا کشید. با سفت شدن پوست صورت، افتادگی آن برطرف می‌شود. در نتیجه پوست شما جوان و شاداب‌تر خواهد شد.

 تحریک پوست برای کلاژن سازی

از دیگر کاربردهای لیفت صورت از طریق نخ می‌توان به کلاژن سازی اشاره کرد. کلاژن‌ها انواعی از رشته‌های پروتئینی در زیر پوست انسان هستند که خداوند آنها را برای جوانسازی و طراوت پوست آفریده است. با استفاده از لیفت صورت از طریق نخ می‌توان کلاژن سازی را تقویت کرد. با تولید کلاژن‌های بیشتر، زخم‌های شما سریعتر بهبود یافته و پوستتان به حال و هوای دوران جوانی باز می‌گردد!

از بین بردن چین و چروک

زمانی که خاصیت ارتجاعی پوست با افزایش سن یا به دلایل مختلفی از بین برود، خطوطی به عنوان چین و چروک روی آن ظاهر می‌گردند. این چین و چروک‌ها سبب می‌شوند که چهره شاداب شما خسته و پیر نشان داده شود؛ اما جای نگرانی نیست؛ چراکه از طریق لیفت صورت با نخ می‌توان پوست را به سمت بالا کشید و چین و چروک‌ها را برطرف کرد. در حقیقت با لیفت صورت یک صورت صاف برای شما پدید می‌آید.

مروری بر مزایای لیفت صورت با نخ

جراحان پلاستیک برای انجام لیفت با نخ از نخ‌های درجه یک پزشکی استفاده می‌کنند تا به راحتی بتوان پوست را کشید. این نخ‌ها با تحریک کلاژن سازی می‌توانند پوست جوانی را به شما هدیه دهند. به عبارتی انجام این تکنیک برای شما مزایای زیادی به همراه دارد که در پاراگراف‌های زیر برخی از آن‌ها را نام می‌بریم:

غیر تهاجمی است

در انجام لیفت صورت با نخ از داروهای بیهوشی استفاده نمی‌شود. در واقع پزشک برای بی‌حس کردن موضع عمدتاً از بی‌حس کننده‌های موضعی کمک می‌گیرد؛ به این ترتیب نمی‌توان این روش را نوعی روش پرخطر و تهاجمی دانست.

به جوانسازی پوست کمک می‌کند

 همانطور که اشاره کردیم لیفتینگ با نخ می‌تواند به کاهش چین و چروک و خطوط ریز با تولید کلاژن کمک کند؛ یعنی هم برای برطرف کردن افتادگی و هم برای کاهش چین و چروک‌ها می‌توان از این روش کمک گرفت.

انتظارات شما را برآورده می‌کند

جالب است بدانید که نتایج حاصل از لیفتینگ صورت با نخ کاملاً طبیعی است. برخلاف جراحی‌های پلاستیک ممکن است نتایج آنها تغییرات زیادی را در پوست ایجاد کنند، لیفت صورت با نخ تنها چند میلی‌متر پوست را می‌کشد؛ بنابراین آثار ناشی از آن طبیعی خواهد بود. اگر شما طرفدار انجام روش‌های درمانی زیبایی طبیعی هستید، این روش می‌تواند رضایت شما را کسب کند.

 از دوران نقاهت کوتاهی برخوردار است

یکی از بزرگترین مزایای لیفت صورت با نخ، کوتاه بودن دوره نقاهت آن محسوب می‌شود. پس از انجام روش‌های پرخطر که برای انجام آن‌ها نیاز به ایجاد برش‌های عمقی است، برای انجام لیفتینگ صورت با نخ از داروهای بیهوشی استفاده نمی‌شود؛ به همین دلیل بیمار پس از عمل لازم نیست دوره نقاهت و بهبودی طولانی مدتی را بگذراند. از تنها عوارض آن می‌توان به قرمزی و تورم خفیف اشاره کرد که بعد از مدت کوتاهی از بین می‌روند.

افراد زیادی می‌توانند آن را انجام دهند

همانطور که می‌دانید جراحی‌های پلاستیک برای لیفت صورت همراه با استفاده از داروهای بیهوشی هستند. داروهای بیهوشی برای افراد مبتلا به دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی ضرر دارد؛ بنابراین جراحی لیفت صورت برای این بیماران مناسب نیست؛ اما لیفتینگ صورت با نخ یک روش ایمن محسوب می‌شود که خطری برای متقاضیان نخواهد داشت.

روشی مقرون به صرفه است

حتماً خودتان از هزینه‌های بالای جراحی‌های لیفت صورت خبر دارید که چقدر کمرشکن هستند! اما کشیدگی پوست صورت با نخ یک روش مقرون به صرفه به حساب می‌آید؛ چرا که با داشتن مزایای فوق‌العاده نیاز به پرداخت هزینه‌های معقولی دارد؛ یعنی لازم نیست برای انجام آن زیر بار هزینه‌های هنگفت و طاقت فرسا بروید. تنها با یک پرس وجوی سریع می‌توان متوجه شد که افزایش کلاژن‌سازی با نخ بسیار ارزان و مقرون به صرفه‌تر از سایر تکنیک‌ها در نظر گرفته می‌شود.

چگونگی انجام لیفت صورت با نخ

آگاهی از نحوه لیفت صورت با نخ به شما کمک می‌کند که اطلاعاتتان در این زمینه بالا رود. این روش یک تکنیک بی‌خطر برای کشیدن پوست صورت است که در هیچ کدام از مراحل انجام آن ردی از داروهای بیهوشی دیده نمی‌شود. برای انجام لیفت با نخ باید ابتدا یک پزشک ماهر را انتخاب کنید. کلینیک زیبایی سعادت آباد انواع روش لیتف با نخ را برای زیباجویان انجام می دهد.در واقع متخصص در خدمات زیبایی پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه می‌رسد که آیا این روش برای شما مناسب است یا نه؟ پس از آنکه اثربخش بودن لیفت صورت با نخ برای پزشک و شما ثابت شد، مراحل لیفتینگ با نخ آغاز می‌شود:

بی حس کردن صورت

 در جلسه اصلی ابتدا بی‌حسی موضعی به ناحیه مورد نظر در صورت تزریق می‌شود. همانطور که اشاره کردیم خوبی این روش آن است که برای انجام آن از داروهای بیهوشی خطرناک استفاده نمی‌شود؛ چراکه بی‌حسی‌های موضعی بی‌خطر برای کاهش درد موثر هستند.

ایجاد سوراخ

برای انجام لیفت صورت با نخ هیچ‌گونه برش‌های جدی ایجاد نمی‌شود. پس از تزریق بی‌حسی نوبت به ایجاد سوراخ‌هایی روی صورت می‌رسد. این سوراخ‌ها قرار است محل عبور نخ از زیر پوست شوند. منظورمان از تشکیل سوراخ، ایجاد سوراخ‌هایی برای ورود نخ‌ها است که پس از چند روز از بین خواهند رفت.

رد کردن نخ‌ها

زمانی که تشکیل منافذ با موفقیت سپری شد، باید نخ‌ها از زیر پوست عبور داده شوند. البته به دلیل اثر کردن بی‌حسی موضعی در این مرحله، دردی را حس نخواهید کرد؛ پس نگران اذیت شدن خود نباشید. پس از اتمام لیفت صورت با نخ ممکن است تورم و کبودی را تجربه کنید که پس از برطرف شدن آنها ناحیه اطراف ظاهری جوان‌تر به خود خواهند گرفت.

اقدامات پس از انجام لیفت صورت با نخ

اگر به تازگی وارد دوره میانسالی شده‌اید و بروز افتادگی و چین و چروک‌های مختلف روی صورتتان شما را غافلگیر کرده‌اند، بهتر است روش لیفتینگ با نخ را امتحان کنید. البته برای مشاهده نتایج دلخواه لازم است به یک سری از نکات بعد از انجام این روش توجه داشته باشید:

  • همانطور که اشاره کردیم تورم یا کبودی از نتایج طبیعی لیفت با نخ هستند؛ برای کاهش این اثرات لازم است در ۵ روز اول چهار بار در روز از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از انجام فعالیت‌های بدنی شدید به مدت یک روز خودداری کنید.
  • هرگونه خم کردن سر به سمت پایین پس از عمل ممنوع هستند.
  • پوست صورت خود را در معرض کشیدگی یا فشار قرار ندهید و از ماساژ دادن آن اجتناب نمایید.
  • به مدت دو روز استفاده از کرم‌های صورت مانند کرم پودر متوقف کنید.

افراد کاندید برای انجام لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ روشی منحصر به فرد برای برطرف کردن افتادگی و چین و چروک‌های صورت است. اگر با علائم اولیه پیری همچون چین و چروک و افتدگی مواجه شده‌اید و در سن ۳۰ تا ۵۰ سالگی به سر می‌برید، تجربه این تکنیک برای شما ایده مناسبی است. البته برخلاف جراحی‌های زیبایی لیفتینگ نباید از لیفت صورت با نخ انتظارات چشمگیری را توقع داشته باشید. در کل لیفت با نخ یک روش کم خطر برای افرادی است که مبتلا به بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی هستند و نمی‌توانند جراحی را امتحان کنند.

برخی از سوالات متداول

اگر هنوز هم در رابطه با لیفت صورت با نخ سوالاتی در ذهنتان باقی مانده، بهتر است نگاهی به پرسش و پاسخ‌های زیر بیندازید تا شاید جواب پرسش خود را پیدا کنید:

نتایج حاصل از لیف با نخ چقدر دوام می‌آورند؟

 نتایج ناشی از لیفت صورت با نخ موقتی است و عمدتاً از ۱ تا ۳ سال طول می‌کشد؛ چراکه به تدریج این نخ‌ها توسط بدن جذب شده و نتایج ناپدید می‌شوند.

 برای لیفت صورت با نخ چقدر باید پول پرداخت کرد؟

میزان آسیب‌ها و مشکلات پوستی، میزان مهارت و دستمزد پزشک، سن فرد، نوع پوست و ... از عواملی هستند که در هزینه لیفت صورت با نخ تاثیرگذار هستند. برای اطلاع از قیمت دقیق لازم است توسط پزشک معاینه شوید.

درد لیفت صورت با نخ تا چه حدی است؟

 برخلاف تصور عموم که فکر می‌کنند کشیده شدن صورت با نخ دردناک است؛ اما به دلیل استفاده از بی‌حسی موضعی برای انجام این روش، عمدتاً بیماران درد خاصی را احساس نمی‌ کنند.