لیفت بینی با نخ

تصاویر قبل و بعد لیفت نخ

لیفت نخ
لیفت نخ
لیفت نخ

لیفت بینی با نخ؛ روشی برای ایجاد بینی خوش فرم

بینی افتاده یکی از مواردی است که می‌تواند زیبایی شما را نشانه بگیرد. یکی از روش‌های زیبایی که امروزه می‌توانید برای برطرف کردن این نقص انجام دهید، لیفت بینی با نخ است. این روش یکی از تکنیک‌های فوق العاده برای ایجاد تغییرات طبیعی با نتایج فوری است. هدف از انجام این عمل سرپایی کشیدن تیغه یا نوک بینی برای صاف شدن این عضو از صورت است. همچنین با این تکنیک امکان برطرف کردن برآمدگی‌های ریز روی بینی نیز وجود دارد. اگر شما نیز از فرم بینی خود شاکی هستید؛ اما از تجربه روش‌های پرخطر همچون جراحی پلاستیک در خدمات زیبایی واهمه دارید، لیفت بینی از طریق نخ یک روش کم خطر برای شما محسوب می‌شود. با این تکنیک بدون آنکه برش عمقی در صورت شما ایجاد شود، عملیات لیفت بینی با موفقیت به پایان می‌رسد. نکته قابل توجه آن است که در این روش با استفاده از نخ‌های نازک و قابل جذب برای تغییر شکل بینی انجام می‌شود؛ بنابراین برای اصلاح فرم بینی بدون جراحی کافی است لیفت بینی با نخ را امتحان کنید.

معرفی لیفت بینی با نخ

در سال ۲۰۱۰ میلادی بود که اولین تغییر شکل بینی با نخ انجام شد. استفاده از لیفت بینی با استفاده از نخ به تدریج گسترش یافت؛ به طوری که امروزه از آن به عنوان یک روش غیر تهاجمی یاد می‌شود. البته برای گرفتن نتیجه دلخواه باید یک پزشک ماهر را انتخاب کنید که با آناتومی بینی آشنا باشد و در طی عمل با دقت خطوط و زوایا را در نظر بگیرد. لیفت بینی از طریق مخ از روش‌های رینوپلاسی غیر جراحی محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توان بدون جراحی و تحمل کردن عوارض خطرناک شکل بینی را بهبود بخشید. در این روش پزشکان عمدتاً از نخ‌های قابل جذب و سازگار با بدن انسان استفاده می‌کنند تا یک بینی سربالا برای شما پدید آید. در این روش هیچ آسیبی به عروق و مخاط بینی واریز نمی‌شود؛ در نتیجه نیاز به گذراندن دوره نقاهت طولانی مدت با دردهای وحشتناک نیست. البته باید بدانید که اثرات این روش مادام العمر نیست و باید تمدید شود.

کاربردهای مختلف لیفت بینی با نخ

انجام لیفتینگ بینی با نخ با هیچ برشی همراه نیست؛ چرکه نخ‌ها از طریق یک سوزن ظریف به اندازه ۳ تا ۵ میلیمتر به زیر پوست وارد می‌شوند و پس از قرار گرفتن نخ‌ها در زیر پوست سوزن برداشته خواهد شد. این روش به دلیل آنکه با ایجاد برش همراه نیست، به یک روش محبوب و مقرون به صرفه تبدیل شده است. در حقیقت افراد با اهداف مختلف زیر ممکن است به انجام این تکنیک روی بیاورند:

لاغر کردن بینی

یکی از اهدافی که افراد برای رسیدن به آن لیفت با نخ را انتخاب می‌کنند، لاغری بینی است. اگرچه پزشک با نخ PDO نمی‌تواند عرض بینی را تغییر دهد؛ اما می‌تواند با به کار گرفتن تکنیک‌های خاص، ظاهری باریک را به بینی شما هدیه دهد.

 لیفت نوک بینی

شاید رایج‌ترین دلیل درخواست برای انجام لیفت بینی با نخ، همین لیفت نوک بینی باشد! اگر نوک بینی شما به سمت پایین است، با استفاده از نخ می‌توان بینی شما را بلندتر نشان داد. حتما می‌پرسید چرا افراد زیادی مشتاق انجام لیفت بینی با این کاربرد هستند؟ افتادگی در نوک بینی سبب پیرتر نشان دادن صورت شما می‌شود. همچنین این عارضه ممکن است به دلیل تضعیف رباط‌های حمایت کننده از بینی و غضروف بین آنها اتفاق بیفتد.

 لیفت پل بینی

 اگر دوست دارید در پروسه خدمات زیبایی پل بینی شما به سمت بالا کشیده شود، لیفت با نخ می‌تواند کمک کننده باشد.

 اصلاح برآمدگی بینی

اگر در بینی خود برآمدگی دارید یا بینی شما کج است، می‌توان از لیفت با نخ برای تغییر شکل بافت بینی استفاده کرد و ظاهری صاف‌تر به آن بخشید .

دستورالعمل‌های مهم قبل از لیفت بینی با نخ

پیش از انجام لیفت بینی با نخ لازم است با پزشک خود مشاوره‌ای داشته باشید. توصیه می‌کنیم پیش از انجام عمل انتظارات خود را با پزشک در میان بگذارید. در حقیقت مشورت با پزشک گامی تاثیرگذار در گرفتن نتیجه دلخواه محسوب می‌شود. علاوه بر مشورت با پزشک باید مقدمات زیر را نیز انجام دهید:

توقف مصرف عوامل رقیق کننده خون

یک هفته قبل از عمل باید مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب، ویتامین E و سایر رقیق کننده‌های خون را متوقف کنید.

مصرف خوراکی‌های حاوی ویتامین K

به عنوان یک پیشنهاد سعی کنید در هفته‌های قبل از عمل، خوردن مقدار زیادی سبزیجات سبز و برگ‌دار را در برنامه غذایی خود قرار دهید. این سبزیجات حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین K هستند. این ویتامین تا حد زیادی در کاهش خطر کبودی پس از عمل موثر است.

 قطع مصرف سیگار و الکل

برای کاهش کبودی پس از عمل لازم است از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید و با مصرف آب کافی خود را برای عمل آماده نمایید.

نحوه انجام لیفت بینی با نخ

بینی یکی از برجسته‌ترین اعضای صورت محسوب می‌شود که شکل، موقعیت و اندازه آن می‌تواند تاثیر چشمگیری بر ظاهر و زیبایی شما داشته باشد. اگر بینی خود را دوست ندارید و به خاطر این مسئله اعتماد به نفستان کاهش یافته، بهتر است روشی را برای حل این مشکل به کار ببرید. یکی از ایمن‌ترین روش‌ها، لیفت بینی با نخ است. نخ‌های PDO محصولات بی‌نظیر برای بلند کردن و تغییر شکل بینی به شمار می‌روند تا بتوانید این روش درمانی سریع و ساده را تجربه کنید. خبر خوب اینکه لیفتینگ با نخ تنها یک ساعت زمان نیاز دارد؛ به همین دلیل است که برخی از افراد از آن به عنوان عمل بینی در زمان ناهار یاد می‌کنند؛ یعنی حتی می‌توانید آن را در زمان ناهار خود انجام دهید!

 برای انجام این عمل پزشک از شما می‌خواهد که در جایگاه مخصوص قرار گرفته و به پشت دراز بکشید تا صورت شما به سمت بالا متمایل شود. بعد از استریل کردن ناحیه، پزشک از طریق بی‌حس کننده موضعی بینی و اطراف آن را بی‌حس می‌کند تا شما در طول عمل احساس ناراحتی یا درد نداشته باشید. پس از اثر کردن داروی بی‌حسی، جراح نخ‌های مخصوص را در امتداد پل بینی به صورت افقی جهت برجستگی بینی وارد می‌کند. همچنین آنها را به صورت عمودی تا نوک بینی قرار می‌دهد. هدف از استفاده از نخ‌های PDO آن است که از آنها به عنوان ساختاری برای لیفت و بالا کشیدن بینی استفاده شود. همچنین این نخ‌ها به عنوان محرک برای تولید کلاژن به حساب می‌آیند؛ بنابراین با وارد کردن آنها به داخل پوست، بدن شروع به تولید کلاژن بیشتر می‌کند؛ در نتیجه جوانسازی ناحیه نیز انجام خواهد شد.

مروری بر مزایای باورنکردنی لیفت بینی با نخ

تاثیرات بی‌نظیر لیفت بینی با نخ آنقدر زیاد است که شما را شگفت زده می‌کند. در حقیقت با انجام آن می‌توانید تا چند وقتی بینی سربالا داشته باشید. از دیگر مزایای بی‌نظیر این روش می‌توان موارد زیر را نام برد:

 اصلاح فرم بینی

چنانچه در بینی خود خمیدگی و انحنا مشاهده می‌کنید و از انجام روش‌های پرخطر که با خونریزی همراه هستند می‌ترسید، بهتر است لیفت بینی با نخ را امتحان کنید. در این روش بینی ظاهر بهتری به خود می‌گیرد و اعتماد به نفستان افزایش خواهد یافت.

درمان سریع

برای مشاهده نتایج حاصل از جراحی‌های پلاستیک بینی باید مدت‌ها صبر کرد؛ اما درمان انحنای بینی با نخ در کمتر از یک ساعت انجام داده می‌شود و نتیجه آن خیلی سریع پدیدار می‌شود.

 عدم بیهوشی عمومی

برخلاف روش‌های جراحی، لیفت بینی با نخ نیاز به بیهوشی عمومی ندارد؛ بنابراین افراد زیادی می‌توانند این روش را امتحان کنند و در کل یک تکنیک بی‌خطر محسوب می‌شود؛ طوری که بعد از انجام آن با گذشت حداقل زمان استراحت می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید.

 نتایج موقت

یکی دیگر از مزایای لیفتینگ بینی با نخ، اثرات موقت آن است؛ یعنی با توجه به دائمی نبودن نتایج، حتی اگر از ظاهر بینی خود راضی نباشید، با ۶ تا ۸ ماه صبر نخ‌ها در بدن حل شده و بینی شما دوباره به حالت طبیعی باز می‌گردد.

 نتایج طبیعی

 اگر از بینی‌های فانتزی متنفر هستید، باید بدانید که نتایج لیفتینگ بینی با نخ کاملاً طبیعی هستند؛ بنابراین لازم نیست نگران نتایج مصنوعی آن باشید. در حقیقت با آنکه پس از اتمام این تکنیک تغییر مثبتی در بینی شما ایجاد می‌شود، نتیجه آن بسیار طبیعی خواهد بود.

پهن نشدن بینی

گاهی افرادی که تجربه تزریق فیلر به بینی‌شان را دارند، ممکن است با حرکت کردن فیلر به طرفین مواجه شوند و در نهایت فرم بینی آن‌ها بر هم بخورد؛ اما در مقابل نخ‌ها پس از وارد شدن به پوست به هیچ‌وجه به طرفین پخش نمی‌شوند و ظاهر ایجاد شده برای بینی حفظ خواهد شد.

کاندید مناسب برای لیفت بینی با نخ

لیفتینگ بینی با نخ به عنوان روشی بی‌نظیر برای کشیدن بینی به سمت بالا محسوب می‌شود. افرادی که مشکلات جدی در بینی خود ندارند، بهتر است به جای امتحان روش‌های پرخطر و عمل‌های جراحی پلاستیک، لیفت بینی با نخ را تجربه کنند. به طور کلی افراد با ویژگی‌های زیر می‌توانند کاندید مناسبی برای انجام این عمل سرپایی به شمار روند:

  • برای انجام این روش جنسیت مهم نیست. در حقیقت همه مردان و زنان بالای ۳۰ سال یا کمتر می‌توانند روش لیفت بینی از طریق نخ را امتحان کنند. البته این افراد نباید به بیومواد حساسیت داشته باشند.
  • متقاضیانی که پوستشان سالم است نیز می‌توانند این روش را امتحان کنند.
  • افرادی که مشکل تحلیل استخوان دارند، بهتر است به جای تجربه لیفت با نخ، تزریق پرکننده به بینی را انجام دهند. این عمل سرپایی برای افراد سالمندی که با تحلیل استخوان یا کاهش حجم ناشی از افزایش سن در ناحیه بینی روبرو هستند، مناسب نیست.
  • متقاضیانی که به التهاب یا عفونت در بینی مبتلا هستند، نمی‌توانند این عمل را انجام دهند.

مراقبت‌‌های بعد از لیفت بینی با نخ

گرفتن نتیجه ایده‌آل در گرو عمل به دستورات پزشک است. اگر می‌خواهید که زودتر از عوارض ناچیز پس از لیفت بینی با نخ خلاص شوید، بهتر است نسبت به رعایت نکات زیر پایبند باشید:

  • به مدت 2 روز بعد از عمل انجام فعالیت‌های بدنی شدید را کنار بگذارید.
  • تا 7 روز پس از لیفتینگ مصرف الکل و سیگار را قطع کنید. باید بدانید که الکل و دخانیات به عنوان عوامل مقابله‌گر با روند طبیعی بهبودی شناخته شده‌اند.
  • تا مدتی از لمس بینی خودداری نمایید.
  • در معرض نور خورشید و آفتاب شدید قرار نگیرید.
  • پس از عمل تا مدتی روی شکم نخوابید.
  • روتین پوستی صورت و ماساژ آن را به مدت 10 روز متوقف کنید.
  • تا حداقل 12 ساعت پس از عمل بیخیال آرایش صورت با کرم‌های مختلف شوید.

ماندگاری لیفت بینی با نخ

اگر می‌خواهید بدانید که لیفت بینی از طریق نخ چقدر روی صورتتان دوام می‌آورد؟ باید بگوییم که نخ‌های قابل جذب پس از مدتی توسط بدن شما جذب می‌شوند و اثرات ناشی از آنها کمتر و کمتر می‌شود. البته این جذب شدن حدود ۱۸ ماه طول می‌کشد. معمولاً لیفت بینی با نخ حدود ۱ تا ۲ سال روی صورت ماندگار است. البته اگر هر ۹ ماه پس از اولین د درمان برای تمدید این نخ‌ها به پزشک مراجعه کنید، امکان کسب نتایج طولانی مدت‌تر وجود دارد. به هر حال این عمل نمی‌تواند ساختار غضروفی بینی را تغییر دهد. همچنین در برطرف کردن مشکلات تنفسی ناتوان است؛ زیرا حرکتی برای باز کردن مجرای بینی شما نمی‌کند؛ بنابراین نمی‌توان از آن توقع نتایج ماندگار را داشته باشید.

نگاهی به هزینه لیفت بینی با نخ

هزینه لیفت بینی با نخ چقدر است؟! بدون شک این یکی از سوالات متداول متقاضیان برای انجام این روش است. برای انجام این عمل ممکن است از انواع و تعداد نخ لیفت بینی متفاوتی استفاده شود. برای مثال با افزایش تعدا نخ‌ها، بر هزینه نهایی افزوده می‌شود. به علاوه مهارت پزشک و مرکز مورد نظر نیز از موارد موثر در برآورد هزینه لیفت با نخ محسوب می‌شوند. کلینیک زیبایی سعادت آباد با هزینه مناسب لیفت بینی با نخ را انجام خواهد داد.

برخی از سوالات متداول

سوالات رایج درباره لیفتینگ بینی از طریق نخ زیاد است؛ زیر افراد زیادی مشتاق به انجام آن هستند؛ با این تفاسیر تصمیم گرفته‌ایم تا به تعدادی از آن‌ ها پاسخ دهیم:

درد لیفت بینی از طریق نخ چگونه است؟

خوشبختانه قبل از ورود نخ‌ها به پوست از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود؛ بنابراین در حین انجام لیفت دردی را احساس نخواهید کرد.

ریکاوری بعد از لیفت بینی با نخ چقدر طول می‌کشد؟

 ریکاوری بعد از لیفت بینی با نخ خیلی کوتاه است؛ یعنی پس از انجام این روش با گذشت مدت کوتاهی، امکان بازگشتن به زندگی و سرکار وجود دارد.

آیا نخ‌های PDO ایمن هستند؟

 لیفت بینی با نخ‌های PDO یک روش بی‌خطر با حداقل عوارض جانبی است که بدون ایجاد برش انجام می‌شود. حتی کبودی و تورم احتمالی پس از تجربه این روش نیز در روزهای آینده برطرف خواهند شد.