بلفاروپلاستی پلک پایین

تصاویر قبل و بعد بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی پلک پایین؛ راهی برای جذابیت چشم‌ها

حتماً شما هم بعضی از افراد که دارای پلک پایین پف آلود هستند را دیده‌اید. شاید هم خودتان به این عارضه دچار شده باشید. این اتفاق برای افراد مخصوصا خانم‌ها رخداد تلخی است؛ زیرا پف آلود بودن پایین چشم‌ها سبب بیشتر نشان داده شدن سن خواهد شد. به علاوه با بخشیدن ظاهری خسته به چهره موجب می‌شود که دیگر جذابیت گذشته را نداشته باشید. مواردی همچون افزایش سن ، عوامل ژنتیکی، برخی از بیماری‌های تیروئیدی و فوق کلیوی، لاغری بیش از حد و آلرژی باعث ایجاد کیسه‌های چشمی در زیر چشم و در نهایت ایجاد حالت پف‌آلود می‌شوند.
خبر خوب اینکه در حال حاضر راه حل‌های مناسبی برای برطرف کردن این مشکل در علم پزشکی وجود دارد. یکی از بهترین انواع جراحی زیبایی پلک پایین، عمل بلفاروپلاستی نامیده می‌شود. با انجام این عمل می‌توانید چین و چروک‌ های پلک پایین را کاهش داده و و مجدداً به زیبایی طبیعی خود بازگردید. این روش اصولاً زیبایی ناحیه زیر چشم‌ها و پلک پایین را دوچندان می‌کند.

مزایای فوق العاده بلفاروپلاستی پلک پایین

افزایش سن و پیری سبب ایجاد تغییراتی در پوست صورت می‌شود. یکی از آنها شل شدن پلک در قسمت پایین است. این مسئله سبب می‌شود که چشم حالت افتادگی پیدا کند. افرادی که به این عارضه دچار هستند، می‌توانند عمل بلفاروپلاستی پلک تحتانی را انجام دهند. اما به نظر شما این عمل چه مزایایی دارد که افراد طرفدار انجام آن هستند؟ مزایای این روش بی‌نظیر شامل موارد زیر می‌شود:

برطرف کردن چین و چروک‌های زیر چشم

افراد زیادی ممکن است با مشکل پف آلودگی در زیر چشم دست و پنجه نرم کنند. با استفاده از این روش با برداشتن پوست اضافه در این ناحیه می‌توان به کاهش این خطوط کمک کرد.

عوارض محدود

از دیگر مزایای این عمل می‌توان به عوارض محدود آن اشاره کرد؛ طوری که پس از عمل هیچ زخم خارجی در صورت شما ایجاد نخواهد شد. به علاوه کبودی و تورم پس از آن بسیار محدود است تا بتوانید روند بهبودی سریع را تجربه کنید.

ایجاد برش‌های سطحی

از نکات مثبت انجام بلفاروپلاستی پلک پایین می‌توان به عدم ایجاد برش‌های عمقی در آن اشاره کرد. همانطور که می‌دانید ایجاد این مدل برش‌ها عوارض متعددی به همراه دارد که تحمل آنها سخت است؛ اما در این عمل معمولا خبری از آن‌ها نیست؛ پس نگرانی بابت عوارض آن وجود ندارد.

از بین رفتن پف پلک پایین

برای محافظت از کاسه چشم در اطراف آن لایه‌های چربی قرار داده شده‌اند. موارد متعددی از جمله افزایش سن می‌توانند سبب برآمده شدن این چربی یا بهتر بگوییم کیسه‌های چربی شوند. کاری که در عمل بلفاروپلاستی پلک پایین انجام می‌شود، برداشت این برآمدگی‌ها است. به این ترتیب چشم‌ها و در کل چهره جذابیت نخستین خود را باز می‌یابند.

ماندگاری بالا

جالب است بدانید که بلفاروپلاستی پلک پایین یک عمل دائمی است. یعنی برای تمدید نتایج آن نیاز به ترمیم نیست. در حقیقت اگر تمام مراقبت‌ها را انجام دهید، نتایج ناشی از آن برای شما مادام العمر خواهند بود.

درد محدود

همانطور که می‌دانید پلک‌ها یکی از بخش‌های حساس در بدن به حساب می‌آیند؛ اما برخلاف تصور خدمات جراحی بلفارپلاستی پلک پایین درد ندارد؛ زیرا انجام آن همراه با ایجاد برش‌های عمیق در ناحیه پلک تحتانی نیست. همچنین از درد ناشی از ایجاد برش‌های سطحی با تزریق داروهای بی‌حسی یا مواد بی‌هوشی پیشگیری خواهد شد.

اقدامات پیش از بلفاروپلاستی پلک پایین

اگر پف آلودگی چشم‌هایتان تا چند ساعت بعد از بیدار شدن از خواب برطرف نشد، باید فکری به حال آن بکنید. در کل اگر با افتادگی و مشکلاتی در پلک تحتانی برو هستید و البته مشکل سلامتی خاصی ندارید، می‌توانید برای بلفاروپلاستی پلک پایین اقدام کنید. پیش از انجام آن لازم است یک سری از موارد را رعایت کنید تا نتیجه دلخواه از عمل حاصل شود. از اقدامات پیش از بلفاروپلاستی پلک تحتانی می‌توان موارد زیر را مثال زد:

انجام آزمایشات تجویز شده

پیش از انجام عمل جلسه‌ای برای مشورت با پزشک برگزار می‌شود. در این جلسه پزشک عمدتا از شما می‌خواهد که آزمایش‌هایی را انجام دهید تا با استفاده از نتایج آنها بتواند سلامت شما را بررسی کند. همچنین در این جلسه پزشک با انجام معایناتی وضعیت ‌پلک‌های شما را بررسی می‌کند.

متوقف کردن مصرف سیگار و الکل

توصیه می‌شود که چند روز پیش از انجام این جراحی از مصرف سیگار دخانیات و الکل خودداری نمایید. البته این مورد باید پس از انجام جراحی نیز رعایت شود.

عدم مصرف برخی از داروها

نباید قبل از بلفاروپلاستی پلک پایین برخی از داروها همچون داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون را مصرف کنید. این توقف باید از دو هفته قبل از عمل شروع شود.

عدم استفاده از وسایل آرایشی

در روزی که برای انجام این جراحی به کلینیک یا بیمارستان مراجعه می‌کنید، نباید از وسایل آرایشی همچون کرم پودر و ... استفاده کنید. همچنین برای اطمینان بیشتر لازم است کسی را به عنوان همراه با خود ببرید.

نحوه عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

داشتن چشم‌های بدون پف آرزوی هر کسی است؛ اما برخی از افراد به دلایل متعدد ممکن است از پف یا چروک‌هایی در زیر پوست چشم خود برخوردار باشند. یکی از بهترین جراحی‌ها برای برطرف کردن مشکلات پلک تحتانی، انجام عمل بلفاروپلاستی پلک پایین است. چنانچه شما نیز دوست دارید مشکل پف آلودگی چشم‌هایتان را برطرف کنید، باید بدانید که این عمل چگونه انجام می‌شود؟ در ادامه به مراحل و نحوه انجام این جراحی اشاره خواهیم کرد:

انتخاب پزشک ماهر

در گام اول باید یک پزشک ماهر را انتخاب کنید؛ چراکه یک پزشک حاذق به خوبی می‌داند که باید چه اقداماتی را پیش از عمل شما انجام دهد. برای همین در ابتدا با دریافت شرح حال از بیمار، به سرنخ‌هایی رسیده و روزی را برای انجام جراحی مقرر می‌کند.

بی‌حس کردن ناحیه

همچنین پیش از عمل بیمار باید با پزشک خود در رابطه با نحوه بی‌حسی هم صحبت کند. جهت کاهش درد ناشی از این عمل روش‌های مختلفی وجود دارد که عنوان روش‌های بی‌حسی در بلفاروپلاستی پلک پایین شناخته می‌شوند. پزشک با معاینه پلک پایین و بررسی وضعیت سلامت شما ممکن است برای بی‌حسی طبق یکی از روش‌های زیر عمل کند:

بلفاروپلاستی پلک پایین با بی‌حسی موضعی

این روش بی‌حسی که در اکثر موارد انتخاب می‌شود، شامل بی‌حس شدن ناحیه کوچکی از بدن بیمار یعنی همان ناحیه برش است. در این حالت بیمار بیهوش نمی‌شود و در عین هوشیاری، عمل برایش دردناک نیست.

بلفاروپلاستی پلک پایین با بیهوشی عمومی

چنانچه برای بی‌حس کردن ناحیه از بیهوشی عمومی یا کامل استفاده شود، بیمار هیچ درکی از اطرافش نخواهد داشت.
بی حسی به همراه آرامبخشی (سدیشن)
پزشک برای انجام بلفاروپلاستی پلک پایین ممکن است از مواد کمی برای بی‌حسی استفاده کند. در حقیقت آرامبخشی یا سدیشن سبب می‌شود که بیمار در حین عمل به خواب عمیق فرو رفته و درکی از اطرافش نداشته باشد. این روش بی دردی را می‌توان با انجام اقداماتی همچون آندوسکوپی نیز تجربه کرد.

شروع عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

پس از انجام بی‌حسی اصولاً بیمار دردی را احساس نمی‌کند؛ بنابراین پزشک می‌تواند با خیال راحت برش‌هایی را روی پلک پایین ایجاد کند تا از طریق آنها بتواند مشکلات پلک تحتانی را برطرف کند. البته همانطور که گفتیم این برش‌ها عمقی نیستند و نوع آن با توجه به شرایط و مهارت پزشک ممکن است متفاوت باشد. در ادامه به دو نوع رایج بلفاروپلاستی پلک تحتانی اشاره خواهیم کرد:

برش از داخل پلک پایین

پزشک برای انجام این مدل برش ابتدا برش بسیار سطحی و ظریفی را در داخل پلک پایین ایجاد می‌کند؛ به این ترتیب با دسترسی به موضع می‌تواند چربی‌های انباشته شده داخل کیسه‌های زیر چشم را از بین عضلات و بافت‌ها با دقت استخراج کند. البته میزان بیرون کشیدن چربی‌ها به نظر بیمار و صلاح دید پزشک بستگی دارد؛ برای مثال اگر متخصص به برداشت بیش از حد چربی‌ها بپردازد، زیباجو ممکن است با گودی چشم‌هایش پس از عمل مواجه شود. یا در صورت خساست در برداشتن چربی‌ها، پف آلودگی چشم‌ها به طور کامل برطرف نخواهد شد. نقطه قوت این روش به دلیل ایجاد برش‌های ظریف آن است که بخیه‌های آن اضلاع جذب شده و انحلال پذیر به شمار می‌روند. همچنین به دلیل ایجاد برش از داخل ، هیچ اسکار یا آثاری از زخم روی پلک ایجاد نمی‌شود.

برش از روی پلک پایین

در این روش برخلاف برش از داخل، برشی بسیار ظریف این بار در زیر مژه‌های پایین روی پوست زده می‌شود. با ایجاد این برش، به راحتی ‌ امکان جابجایی و استخراج چربی‌های زیر چشم وجود خواهد داشت. پس از انجام عملیات پزشک به دوختن بخیه‌های ظریف می‌پردازد تا زخم بسته شود. پس از انجام بلفاروپلاستی به این روش ممکن است تا مدتی جای زخم در زیر مژه‌های پایین قابل رویت باشد؛ اما این اسکارها رفته رفته و به کمک پمادهای تجویز شده از بین خواهند رفت.

اقدامات لازم پس از بلفاروپلاستی پلک پایین

انجام مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی می‌تواند در گرفتن نتیجه موثر به شما کمک کند؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم که پس از انجام این روش تمام نکات را رعایت کرده و به آنها پایبند باشید. افراد پایبند به دستورالعمل‌های لازم معمولا نتایج بهتر و سریع‌تری را می‌گیرند. به بیانی آنها می‌توانند از هفته سوم به بعد شاهد نتایج دلخواه در پلک‌هایشان باشد؛ البته برای دیدن نتیجه نهایی نباید عجله کنید؛ زیرا بروز نتایج اصلی ممکن است تا حدود ۳ ماه طول بکشد. از اقدامات مهم پس از بلفاروپلاستی پلک پایین می‌توان موارد زیر را مثال زد:

استفاده از کمپرس سرد

اصولاً بعد از انجام این عمل ممکن است با کبودی و تورم مواجه شوید. برای کاهش این اثرات امکان استفاده از کمپرس سرد وجود دارد.

مصرف مداوم داروهای تجویز شده

لازم است در 5 روز اول به طور مداوم داروها و قطره‌های چشم تجویز شده از سوی پزشک را استفاده کنید تا جای زخم و عوارض کاهش یابد.

قرار نگرفتن در معرض نور خورشید

تا ۳ ماه بعد از عمل نباید به هیچ عنوان در معرض نور خورشید قرار بگیرید. اگر مجبور هستید، برای قرار گرفتن در برابر آفتاب لازم است از عینک آفتابی مناسب و کرم ضد آفتاب با SPF کافی استفاده نمایید.

خودداری از انجام ورزش‌های سنگین

جراحان همواره توصیه می‌کنند که تا سه هفته بعد از جراحی انجام ورزش‌های سنگین و حرفه‌ای را کنار بگذارید.

خشک نگه داشتن زخم و پانسمان

در خور توجه است که به هیچ عنوان اجازه ندهید زخم و پانسمانتان خیس شود.

رعایت رژیم غذایی مناسب

پس از انجام بلفاروپلاستی پلک پایین بهتر است به خوردن غذاهای نرم روی بیاورید. همچنین نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید.

افراد کاندید برای انجام بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یک عمل منحصر به فرد برای داشتن چشمانی با پلک‌های زیبا است. میزان ماندگاری این روش زیاد و قابل توجه یعنی به اندازه ۱۰ تا ۱۵ سال است؛ در نتیجه عمدتا نیاز به تمدید ندارد. به طور کلی افرادی که با چشمان پف آلود از خواب برمی‌خیزند و در طول روز هم این پف زیر چشم را تجربه می‌کنند، باید به فکر چاره‌ای برای مشکل خود باشند. این با هدف تخلیه یا جابجایی کیسه چربی زیر چشم این امکان را برای افراد در گیر فراهم می‌کند تا برای یک مدت طولانی یا حتی تا آخر عمرشان از شر این پف‌ها راحت شوند. علاوه بر برطرف کردن پف پلک پایین افراد با مشکلاتی همچون عدم تقارن پلک‌های پایین، افتادگی پلک پایین، چین و چروک‌های بیش از حد پوست پلک پایین و وجود ناحیه تیره در زیر چشم می‌توانند برای انجام این عمل اقدام نمایند.

نگاهی به هزینه بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین نوعی جراحی زیبایی پلک پایین محسوب می‌شود که پزشک برای انجام آن هزینه‌ای از شما دریافت می‌کند. در واقع در جلسه اول پزشک با بررسی همه چیز و اطلاع از انتظارات شما از انجام این عمل هزینه را تخمین زده و به شما می‌گوید. به طور کلی عواملی همچون تجربه و میزان مهارت جراح، هزینه کلینیک زیبایی سعادت آباد و شدت مشکل شما در هزینه نهایی تاثیرگذار هستند.

برخی از سوالات متداول

با توجه به اینکه بلفاروپلاستی پلک پایین مورد توجه بسیاری از افراد است، لازم دانستیم تا به یک سری از سوالات متداول پاسخ دهیم:
1. چه کسانی نمی‌توانند بلفاروپلاستی پلک را انجام دهند؟
افراد با بیماری‌های چشمی، اختلالات تیروئیدی، بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا ، دیابت و خانم ‌های باردار نمی‌توانند موفق به انجام این عمل شوند.
2. کاربرد بلفاروپلاستی پلک پایین چیست؟
با انجام این عمل می‌توان افتادگی پلک، تیرگی زیر چشم، چروک اطراف چشم، پف زیر چشم و ... را از بین برد.
3. در عمل بلفاروپلاستی پلک تحتانی بهتر است جابجایی چربی انجام شود یا برداشت آن؟
میزان برداشت چربی باید توسط پزشک و اصول زیبایی شناسی تعیین شود. در برخی از افراد تخلیه کامل چربی‌ها ممکن است سبب گودی چشم شود؛ بنابراین جابجایی راه حل بهتری است.