کاشت مو

تصاویر قبل و بعد کاشت مو

-/-
-/-
کاشت مو
کاشت مو

امروزه محصولات زیادی تبلیغ می‌شوند که ادعا می‌کنند با استفاده از مواد شیمیایی یا گیاهی، می‌توانند حجم مو را افزایش دهند. واقعیت این است که این محصولات اثرگذاری چندانی ندارند. بهترین راه برای پرحجم کردن و افزایش مو را می‌توان کاشت مو دانست. این فرآیند را می‌توان به روش‌های مختلف انجام داد؛ اما بهترین روش برای افزایش مو، کاشت پیوند موی طبیعی به روش FIT و FUT است.

کاشت پیوند موی طبیعی به روش‌ FIT و FUT

ریزش مو

ریزش مو رابطه مستقیمی با اعتمادبه‌نفس شما دارد. افراد بسیاری، از جمله مردان و زنان، با این مشکل روبه‌رو می‌شوند. طبق گزارش انجمن ریزش مو آمریکا، تا سن ۵۰ سالگی، بیش از ۸ مرد از هر ۱۰ مرد، نازک شدن تار مو را تجربه می‌کنند. در بین زنان نیز، از هر دو زن، یک زن ریزش موی قابل‌توجهی دارد. مردانی که دچار ریزش مو می‌شوند و زنانی که موهای نازک دارند، می‌توانند به کمک کاشت مو، موهای از دست رفته خود را بازگردانند.

انواع مختلف کاشت مو

یکی از مواردی که در افزایش و کاشت مو اثر زیادی دارد، انتخاب روش کاشت است. در حال حاضر، برای این منظور دو رویکرد رایج وجود دارد که شامل کاشت پیوند موی طبیعی به روش FIT و FUT است.

کاشت مو به روش FUT

کاشت مو با انتقال واحد فولیکولی (FUT) یکی از دو روش کلیدی استخراج فولیکول‌های مو از یک قسمت بدن و کاشت آن در ناحیه‌ای است که مو در حال نازک شدن یا ریزش است. استخراج واحد فولیکولی (FUE) دیگر روش اولیه کاشت مو است.

کاشت مو با روش FUT مستلزم دقت و دانش تخصصی است. متخصصین کلینیک سعادت آباد با استفاده از ابزارهای جراحی پیشرفته، نوار نازکی از پوست را از پشت سر برمی‌دارند. در مرحله، بعد واحدهای فولیکولی را مستقیما از نوار بیرون می‌آورند و آن‌ها را در برش‌های کوچک ایجاد شده در پوست سر قرار می‌دهند.

این روش حدود ۸ ساعت طول می‌کشد، اما با توجه به شدت ریزش موی بیمار و تعداد گرافت‌هایی که نیاز به پیوند دارند، می‌تواند متغیر باشد. زمان بهبودی پس از جراحی FUT بسیار قابل‌کنترل است. دوران نقاهت معمولا بین 8 تا ۱۲ روز زمان می‌برد. بعد از چند ماه، نتایج را مشاهده خواهید کرد و موهای شما بین ۶ تا ۱۲ ماه پس از جراحی، ضخیم‌تر و قوی‌تر می‌شوند.

کاشت مو به روش FIT

استخراج واحد فولیکولی یا روش FIT، یک روش نسبتا جدیدتر در صنعت پیوند موی طبیعی است. روش کاشت موی FIT شامل استخراج واحدهای فولیکولی جداگانه از ناحیه اهداکننده و کاشت آن واحدها در ناحیه موردنظر است. در این روش، از استخراج میکروسکوپی برای جمع‌آوری موها از پوست سر استفاده می‌شود. به همین دلیل، زخم زیادی ایجاد نمی‌کند. در نظر داشته باشید که روش FIT  نیاز به زمان بیشتری دارد و در مقایسه با FUT برای پوشش‌دهی مناطق کمتری است.  

مدتی بعد از جراحی کاشت مو به روش FIT نتایج فوق‌العاده‌ای را خواهید دید. به‌طورکلی، ۳ تا ۴ ماه پس از عمل کاشت مو، نتایج اولیه آشکار می‌شوند. بعد از مشاهده اولین علائم رشد مو، موها تدریجا بلندتر و ضخیم‌تر خواهند شد. در نهایت شما می‌توانید نتایج نهایی را ۱۲ تا ۱۴ ماه پس از عمل مشاهده کنید.

کاشت پیوند موی طبیعی به روش‌ FIT و FUT

میزان موفقیت کاشت مو چقدر است؟

میزان موفقیت پیوند مو را می‌توان با تخصص و مهارت جراح مرتبط دانست. یک جراح پیوند حرفه‌ای، صدها یا حتی هزاران پیوند را قبل از جراحی شما انجام داده است و با چگونگی انجام آن آشنا است. درنتیجه، میزان موفقیت ۹۰٪ تا ۹۵٪ است. بااین‌حال، درک این نکته مهم است که کاشت پیوند موی طبیعی به روش FIT و FUT تنها در یک جلسه انجام نمی‌شود و باید در چند جلسه آن را تکمیل کرد.

کاشت پیوند موی طبیعی به روش‌ FIT و FUT

متغیرهای موثر بر هزینه کاشت مو

عوامل متعددی می‌توانند بر هزینه کاشت مو تاثیر بگذارند. عواملی مانند میزان ریزش، اعتبار کلینیک، نوع روش کاشت، موقعیت مکانی و مراقبت‌های بعد از عمل. برای آگاهی از هزینه‌های کاشت مو، آشنایی با تمامی این موارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

میزان ریزش مو

مقدار موهایی که می‌خواهید پیوند بزنید، بر هزینه آن تاثیر می‌گذارد. قابل درک است که درمان چند نقطه کوچک، به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از درمان کل پوست سر شما خواهد بود. بنابراین اولین موضوع، میزان مساحت مورد نیاز برای کاشت است.

نوع روش کاشت

هزینه‌های روش‌های مختلف کاشت، متفاوت هستند. همان‌طور که گفته شد، کاشت پیوند موی طبیعی به روش FIT و FUT از پرطرفدارترین روش‌های کاشت به‌حساب می‌آیند. انتخاب هرکدام از این روش‌ها برای کاشت مو، نیازمند صرف هزینه‌ای متفاوت است.

 موقعیت مکانی

از عواملی که در هزینه کاشت مو می‌تواند تاثیرگذار باشد، موقعیت مکانی کلینیک است. به عنوان مثال، قیمت کاشت مو در بعضی شهرها یا محله‌ها که قیمت ملک یا خدمات در آنها بیشتر است، با دیگر مناطق یکسان نخواهد بود. مبلغ کاشت مو در کشورهای مختلف هم متفاوت است.

باید در نظر گرفت که کیفیت کاشت مو در ایران بسیار بالا است. اغلب افراد ترجیح می‌دهند برای کاشت مو به ایران سفر کنند و از خدمات کاشت مو کلینیک‌های ایران مانند کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر سعادت آباد بهره ببرند. 

اعتبار کلینیک

موضوعی که نباید فراموش شود، تاثیر ارتباط کلینیک بر هزینه کاشت مو است. فراموش نکنید که هیچ خدماتی، بی‌دلیل ارزان قیمت نیست. انتخاب کلینیک برای خدمات زیبایی بدون تحقیق و صرفا به خاطره ارزان بودن قیمت‌های کاشت، ریسک بروز ریزش مو، آلرژی و ... را ایجاد می‌کند. البته قیمت بیشتر هم همیشه حضور یک پزشک بهتر را تضمین نمی‌کند و انجام تحقیقات ضروری است.

مراقبت‌های بعد از عمل

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هزینه کاشت پیوند موی طبیعی به روش FIT و FUT هزینه‌های مراقبت بعد از عمل است. مراقبت بعد از عمل شامل داروهایی می‌شود که به فرآیند بهبود سرعت می‌بخشند. این موارد ممکن است به هزینه‌های کلی کاشت مو اضافه کنند.

کاشت پیوند موی طبیعی به روش‌ FIT و FUT

 

تاثیر کاشت مو

کاشت مو به فرآیندی بسیار پرطرفدار تبدیل شده است و دیگر عملی بیهوده و منحصرا محدود به مردان محسوب نمی‌شود. خانم‌ها نیز با توجه به علت ریزش مو، می‌توانند کاندیدای خوبی برای پیوند مو باشند. به‌عنوان‌مثال، ترکیب فولیکول‌های موی سالم در نزدیکی خط ریزش مو، می‌تواند منجر به بهبود چشمگیر زیبایی برای افرادی شود که نازک شدن مو را تجربه می‌کنند. تصمیم‌گیری در مورد نحوه مقابله با ریزش مو موضوعی شخصی است. اما یک چیز مسلم است: اگر دچار ریزش مو شده‌اید، کاشت پیوند موی طبیعی به روش FIT و FUT مناسب‌ترین گزینه برای شما است.  

 

کلینیک سعادت آباد
به دنبال تغییر اساسی در صورتت با کاشت مو به روش FIT و FUT هستی؟
اول با چند متخصص کاشت مو مشورت کن.
برای مشاوره با دکتر جراحی زیبایی سعادت آباد کلیک کن.

نگاهی به مزایای کاشت مو

 انجام پیوند مو توسط جراحان مجرب و با تجربه در کلینیک کاشت مو می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. مزایایی که افراد واجد شرایط با اطلاع از آنها شگفت زده شده و حتما به امتحان آن تشویق خواهند شد. در ادامه به یک سری از مزایای کاشت مو اشاره خواهیم کرد:

 خلق ظاهری زیباتر

کاشت مو می‌تواند به طرز باورنکردنی روزهای طلایی قبلی شما که موهای پرپشتی داشتید را بازگرداند. بدون شک با داشتن موهای پرپشت بر اعتماد به نفستان افزوده خواهد شد؛ چرا که تمام موهای حاصل از کاشت طبیعی هستند.

 راه حلی دائمی

کاشت مو به روش SUT و FIT برخلاف سایر گزینه‌ها که به طور موقت عمل می‌کنند، موهای دائمی را برای شما فراهم می‌کنند. با این پدیده دیگر لازم نیست نگران از بین رفتن اثرات حاصل از روش امتحان شده باشید.

مقرون به صرفه

کاشت مو به روش FIT و SUT راهی مقرون به صرفه برای داشتن موهای طبیعی است. شاید تعجب کنید که با این هزنیه‌ها چگونه جراحی کاشت مو مقرون به صرفه‌تر از سایر گزینه‌ها است؟ راه‌های دیگر برای پرپشت کردن موها نیاز به تمدید و پرداخت هزینه‌های مکرر دارند. در مقابل کاشت مو یا حتی کاشت ریش یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود؛ چرا که با یک بار پرداخت می‌توانید برای همیشه صاحب موهای سالم و طبیعی شوید.

نتایج طبیعی

بدیهی است که متقاضیان دوست داشته باشند با کاشت به نتایج طبیعی برسند. خبر خوب اینکه این روش به شما همان چیزی را می‌دهد که می‌خواهید. در واقع با پیوند مو می‌توانید موهایی به دست آورید که همانند موهای اصلی خودتان هستند.

عوارض جانبی محدود

از جراحی برای کاشت ابرو و مو اغلب با عوارض کم یاد می‌شود؛ زیرا در این روش معمولا از بیهوشی عمومی استفاده نمی‌شود. با این تفاسیر احتمالاً پس از انجام کاشت مو می‌توانید با عوارض محدود به خانه بازگردید. در نتیجه با تجربه این روش می‌توانید از دوران نقاهت کوتاه مدت و درد کم نهایت لذت را ببرید.

جمع‌بندی

روش‌های مختلفی برای کاشت مو در دنیا وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها، روش‌های FIT و FUT هستند. برای آشنایی بهتر با فرآیند کاشت مو بهترین کار، گرفتن مشاوره است. کارشناسان کلینیک سعادت آباد شما را با کاشت پیوند موی طبیعی به روش FIT و FUT و دیگر روش‌های پیوند آشنا می‌کنند و بهترین گزینه را با توجه به نیاز و بودجه شما پیشنهاد می‌دهند. فراموش نکنید کاشت مو در این مرکز زیر نظر متخصصین برجسته و در محیطی مجهز و مدرن انجام می‌شود.  

سوالات متداول

  1. آیا کاشت پیوند موی طبیعی به روش FIT و FUT موثر است؟

بله هر دو روش بسیار موثر هستند و پزشک بر اساس شرایط فرد یک روش را پیشنهاد می‌دهد.

  1. مهم‌ترین عامل در تعیین هزینه کاشت مو چیست؟

مهم‌ترین عامل در هزینه کاشت مو، تعداد گرافت های لازم است. هرقدر میزان ریزش بیشتر باشد، هزینه بالاتر است.

  1. چه مدت پس از کاشت مو نتایج آن مشاهده می‌شود؟

معمولا 3 تا 4 ماه پس از کاشت نتایج اولیه و یک سال بعد نتایج نهایی مشاهده می‌شود.

  1. میزان موفقیت کاشت مو چقدر است؟

امروزه درصد موفقیت کاشت مو 90 تا 95 درصد است.