کاشت مو به روش sut

تصاویر قبل و بعد کاشت مو

عکس قبل و بعد کاشت مو
عکس قبل و بعد کاشت مو
عکس قبل و بعد کاشت مو
عکس قبل و بعد کاشت مو

تجربه داشتن موهایی پرپشت با کاشت مو به روش sut

طاسی و کم پشتی موها یکی از مشکلات بسیاری از افراد است. این اتفاق ناخوشایند در برهه‌ای از زمان ممکن است هر کسی را به خود درگیر کند و از هیچ کس دور نیست. خبر خوب اینکه برای برطرف کردن این مشکل روش‌های متعددی وجود دارد؛ اما یکی از روش‌هایی که بدون بریدگی انجام می‌شود، کاشت مو به روش sut است. در این روش تار مو به تار مو پیوند می‌خورد تا اثر برجسته‌تری داشته باشد.

 این روش جدید در کلینیک کاشت مو نوعی جراحی محسوب نمی‌شود؛ زیرا پزشک برای انجام آن برشی ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین لازم نیست نگران عوارض جانبی متعدد آن باشید. در sut با استفاده از دستگاه‌های ویژه فولیکول‌های مو ابتدا برداشت و سپس پیوند زده می‌شوند. حتی پس از انجام این روش جای زخمی در ناحیه برداشت و کاشت مو باقی نخواهد ماند. در کل همه چیز ایمن انجام می‌شود.

 آشنایی با روش کاشت مو به روش sut

امروزه افراد زیادی با مشکل کم پشتی موهایشان دست و پنجه نرم می‌کنند. با آنکه روش‌های متعددی برای بهبود وضعیت موها وجود دارد؛ اما کاشت مو به روش sut یکی از بهترین تکنیک‌ها است. در این تکنیک پزشک از طریق پانچ لیزری فولیکول‌های مو را برداشته و منجمد می‌کند. پس از این کار نوبت به انتقال این فولیکول‌ها به ناحیه تاس سر می‌رسد. شاید این سوال برایتان ایجاد شود که چگونه فولیکول‌های مو در طی این برداشت آسیبی نمی‌بینند؟ باید بدانید که در روش sut فولیکول‌ها منجمد می‌شوند؛ بنابراین هیچگونه آسیبی به آنها وارد نمی‌شود تا زمانی که پزشک بخواهد آنها را در ناحیه مورد نظر پیوند دهد.

برخلاف روش‌های قدیمی‌تر همچون fut که هولدرهای دستی برای انجام آن حرف اول را می‌زدند، در روش sut همه چیز اتوماتیک است. برای کاشت مو به این روش متخصص ابتدا از ناحیه بانک مو فولیکول‌ها را برداشته و با تجهیزات مدرن در ناحیه دلخواه پیوند می‌زند. نکته مثبت در رابطه با روش  sut آن است که این تکنیک خیلی سریع می‌تواند طاسی سر را برطرف کند. به علاوه با به کارگیری ابزار پیشرفته می‌توان اثربخشی بیشتری از آن را شاهد بود. با این اثربخشی خط رویش بسیار طبیعی و با تراکم بالا ایجاد می‌شود؛ به طوری که پس از مدتی با پرپشت شدن ناحیه مواجه خواهید شد.

مزایای فوق العاده کاشت مو به روش sut

از دست دادن و ریزش موها اتفاق ناگواری است که به تدریج می‌تواند سبب کم‌پوش شدن موها شود. کم پشت شدن موها علاوه بر تاثیر منفی که بر زیبایی دارد، اعتماد به نفس افراد را نشانه می‌گیرد. البته با پیشرفت علم و تکنولوژی، تکنیک‌های متعددی برای رفع این مشکل به وجود آمده است که برخی از آنها بسیار دردناک هستند و عوارض جدی دارند. چنانچه شما نیز از روش‌های دردناک کاشت مو واهمه دارید، می‌توانید روش  sut را امتحان کنید. این تکنیک بدون درد و خونریزی و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. البته مزایای انجام  sut  به همین جا خاتمه نمی‌یابد، از مزایای بی‌نظیر این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از الگوی رشد طبیعی موها پیروی می‌کند

دلیل آنکه مردم بسیاری طرفدار انجام این روش هستند، طبیعی بودن آن است. در واقع به کارگیری sut سبب می‌شود که یک ترکیب متحد بین موهای تازه کاشته شده و قدیمی ایجاد شود. متخصص با ظرافت خاصی که در این روش به کار می‌برد، می‌تواند از الگوی رشد طبیعی موها پیروی کرده و نتیجه مطلوبی را برای شما پدید آورد؛ نتیجه به کارگیری sut  آنقدر طبیعی است که هیچکس فکر نمی‌کند شما مو کاشته‌اید!

 ماهیت کم تهاجمی دارد

از دیگر مزایای این تکنیک می‌توان به کم تهاجمی بودن آن اشاره کرد. اصولاً روش‌های کاشت مو با ایجاد برش‌های عمیق انجام می‌شوند؛ طوری که این اسکارها تا مدت‌ها بعد باقی می‌مانند و حتی ممکن است تا آخر عمر از بین نروند؛ اما کاشت مو به روش sut با ایجاد برش‌های سطحی انجام می‌شود که همین مسئله خطرات و عوارض‌های ناشی از این روش را به حداقل می‌رساند.

دقت sut بالا است

متخصص برای انجام sut از دستگاه‌های تمام اتوماتیک استفاده می‌کند؛ یعنی برداشت فولیکول‌ها و در کل روند کاشت مو با این روش همگی با ظرافت خاصی انجام می‌شود؛ طوری که می‌توان از آن نتیجه دلخواه را گرفت.

فولیکول‌های مو هدر نمی‌روند

خوشبختانه در روش sut برای برداشت فولیکول‌ها از ابزار مدرن استفاده می‌شود. فولیکول‌ها پس از برداشت فریز شده و به هیچ وجه تخریب نمی‌شوند. این اقدام سبب می‌شود که فولیکول‌ها حیف نشود و هدر نروند.

سریع است

 دوره نقاهت کوتاه مدت روش sut سبب می‌شود تا شما بتوانید خیلی سریع نتیجه دلخواه را بگیرید. گفته می‌شود که با کاشت مو به روش sut  تنها در یک جلسه بیش از 10000 فولیکول مو به ناحیه پیوند زده می‌شوند.

نرخ ریزش مو صفر است

یکی از دلایلی که کاشت مو به روش sut را در بین مردم محبوب کرده است، تراکم بالا محسوب می‌شود؛ چرا که به هیچ عنوان نمی‌توان ریزش مو را در این روش تجربه کرد.

امکان برداشتن مو از سایر نواحی بدن وجود دارد

یکی از مزایای فوق العاده کاشت مو به روش sut، امکان برداشتن پیوند مو از سایر نواحی بدن است. به بیانی پزشک شما  می‌تواند از نواحی همچون سینه و ریش نیز پیوند مو را بردارد.

افراد مناسب برای انجام کاشت مو به روش sut

یکی از سوالات پرتکرار در زمینه کاشت مو به روش sut آن است که چه کسانی می‌توانند از این روش نتیجه بگیرند؟ در نگاه اول باید بگوییم که همه افراد با هر سنی می‌توانند این روش را امتحان کنند؛ اما معمولاً افراد ۳۰ تا ۷۰ ساله بیشتر از آن جواب می‌گیرند. به طور کلی افراد مبتلا به طاسی با الگوهای ریزش زنانه و مردانه می‌توانند این روش فوق العاده را انجام دهند. به بیانی افراد درگیر با مشکل طاسی پس از سوختگی، طاسی بعد از شیمی درمانی، بعد از ضربه، بعد از التهابات پوستی می‌توانند این روش را انجام دهند. همچنین با این روش می‌توان نواقص مو در نواحی همچون ابرو، مژه، سبیل و ریش را برطرف کرد. در واقع به دلیل مزایای فوق العاده به خصوص کم تهاجمی بودن این روش از آن استقبال زیادی شده‌اند؛ چراکه درد خاصی ندارد و دوره نقاهت آن کوتاه است.

نحوه کاشت مو به روش sut

ریزش موی بیش از حد سبب طاسی و کم شدن موها می‌شود. افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، ممکن است راه‌های درمانی متعددی مانند داروها و شامپوها را امتحان کنند و از هیچ کدام نتیجه دلخواه را نگیرند. در چنین موقعیت‌هایی کاشت مو به روش sut تصمیم خوبی است تا بتوانید با تجربه یکی از مدرن‌ترین روش‌های کاشت مو رضایتمندی مطلوبتان را از افزایش حجم موها کسب نمایید. البته توصیه می‌شود که پیش از انجام sut با مراحل انجام آن آشنا باشید و بدانید که این مدل کاشت مو چگونه انجام می‌شود؟ به دلیل اهمیت موضوع قصد داریم که مراحل اساسی کاشت مو با  sut را با شما به اشتراک بگذاریم:

مشورت با پزشک

زمانی که برای اولین بار به پزشک متخصص مراجعه می‌کنید، باید به طور مفصل از انتظاراتتان با او سخن بگویید. در این جلسه لازم است هرگونه سوالاتی که در ذهنتان دارید را بپرسید و نگرانی‌های خود از جنبه‌های مختلف را برطرف کنید. پزشک نیز در طی این فرصت با شما هر چیزی که نیاز است را در میان می‌گذارد. سپس به دقت بانک موی شما را بررسی می‌کند و سعی می‌کند از همه چیز از جمله الگوی ریزش مو، بانک مو، وضعیت چربی پوست سر، تعداد فولیکول‌های مورد نیاز، وضعیت ناحیه کاشت و ... سرنخ‌هایی به دست آورد. چنانچه کاشت مو به روش برای شما مناسب باشد، متخصص احتمالاً از شما می‌خواهد تا آزمایشاتی مانند تست دیابت، فشار خون، آزمایش شمارش کامل سلول‌های خونی یعنی CBC، تست پایش برخی هورمون‌ها و ... را انجام دهید. نتایج این تست‌ها به پزشک کمک می‌کنند تا از هر گونه اختلالات هورمونی و کمبود ویتامین‌ها در بدن شما آگاه شود.

آماده کردن بانک مو

زمانی که برای انجام کاشت مو به روش sut مراجعه می‌کنید، لازم است تا موهای خود را کوتاه کنید. کوتاه کردن موها موجب می‌شود که پزشک راحت‌تر به فولیکول‌ها دسترسی داشته باشد. با رسیدن طول موها به کمتر از یک میلیمتر، نوبت به استریل کردن پوست سر می‌رسد؛ یعنی پزشک باید این نواحی که عمدتاً شامل پشت یا دو طرف پوست سر هستند را بشوید. پس از استریل شدن ناحیه از مواد بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن ناحیه استفاده می‌شوند. حال از طریق ابزار برش به نام میکرو پانچ برشی به اندازه یک میلی متر در نواحی گفته شده ایجاد می‌شود تا تمام ساختار مو و فولیکول خارج شود. سپس با استفاده از دستگاه‌های روتاری مخصوص گرافت‌های مو از پوست سر استخراج شده تا برای کاشت مو به کار گرفته شود.

آماده سازی فولیکول‌های استخراج شده

 تارهای استخراج شده برای کاشت باید به دسته‌های یک یا چند تایی تقسیم شوند. هر کدام از این دسته‌ها لازم است از فولیکول زنده برخوردار باشند که پس از قرارگیری در ناحیه گیرنده بتوانند رشد را از سر بگیرند. همانطور که اشاره کردیم فولیکول‌ها در ظرف مخصوص منجمد شده تا برای کاشت به کار گرفته شوند. زیرا ممکن است کاشت مو در همان روز انجام نشود.

 آماده سازی ناحیه مورد نظر

بعد از آنکه فولیکول‌های مو جمع آوری شدند، نوبت به آماده سازی ناحیه گیرنده می‌رسد. منظور از ناحیه گیرنده همان ناحیه مورد نظر است که با طاسی و ریزش مو مواجه شده. برای آنکه کاشت مو به روش sut انجام شود، لازم است که پزشک برش‌های کوچکی را در محل ایجاد نماید. چیزی که در این مرحله مهم است این برش‌ها به شمار می‌رود؛ زیرا زاویه و جهت آنها در پدید آمدن نتیجه طبیعی و مطلوب به شدت تاثیرگذار است.

کاشت مو

مرحله آخر روش sut، کاشت مو است. در ابتدا متخصص با ایجاد طرحی روی پوست سر سعی می‌کند تا مراحل آینده را مطابق با آن الگو پیش ببرد. سپس فولیکول‌های استخراج شده با دقت به صورت تک تک در محل کاشته می‌شوند. جالب است بدانید که با این روش می‌توان موفق به کاشت بیش از ۴۰۰۰ گراف مو شد و پس از مدتی به تراکم بیش از ۱۴ تا ۱۵ هزار تار مو رسید. البته در گرفتن نتیجه مطلوب و معرکه، مهارت پزشک و زاویه مناسب پیوند زدن فولیکول‌ها نیز تاثیرگذار هستند.

دستورالعمل‌های لازم بعد از کاشت مو به روش  sut

بعد از آنکه مراحل گفته شده با موفقیت سپری شد، لازم است یک سری از مراقبت‌ها را برای گرفتن نتیجه و تثبیت فولیکول‌ها انجام دهید. از دستورالعمل‌های لازم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چنانچه عادت دارید به صورت روزانه سر خود را بشویید، نباید این کار بیش از ۱۰ دقیقه طول بکشد.
  • طی شستشو به هیچ وجه ناحیه گیرنده را لمس نکنید.
  • نباید در روزهای اولیه بعد از کاشت در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید. البته استفاده از کلاه در مواردی که مجبور هستید، جوابگو است.
  • به مدت یک ماه، رفتن به استخر را متوقف نمایید.
  • اگر عادت دارید ورزش‌های سنگین انجام دهید، باید تا دو هفته از انجام آن خودداری نمایید.
  • حواستان باشد که در روزهای اولیه بعد از کاشت در مکان‌های پرریسک و غیر بهداشتی قرار نگیرید.
  • برای چند ماهم که شده مصرف دخانیات را کنار بگذارید.
  • چنانچه در محل کاشت خارش خفیفی احساس کردید، استفاده از کمپرس سرد هر دو ساعت یک بار در حد چند دقیقه بلامانع است.

هزینه کاشت مو به روش sut

عوامل متعددی در هزینه کاشت مو به روش sut تاثیرگذار هستند. هر چقدر که میزان طاسی شما زیادتر باشد، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. به طور کلی قیمت این مدل کاشت از روش‌های دیگر همچون FUE و FUT گران‌تر است. یادتان باشد که به هیچ عنوان به کلینیک‌های غیر معتبر برای این مدل کاشت مراجعه نکنید و تنها پزشکان ماهر را انتخاب کنید.

برخی از سوالات متداول

اگر شما نیز مبتلا به طاسی مو هستید و در زمینه کاشت مو به روش sut سوالاتی دارید، ممکن است پاسخ سوال خود را از بین پرسش‌های زیر پیدا کنید:

پیش از کاشت مو به روش sut باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 قبل از انجام این روش لازم است از مصرف دخانیات خودداری کرده و دارو های مصرفی خود را با پزشک در میان بگذارید. همچنین لازم است شب پیش از عمل دوش گرفته و تمیز باشید.

چه کسانی نمی‌توانند کاشت مو به روش sut را امتحان کنند؟

 افراد با دیابت پیشرفته، فشار خون کنترل نشده، اختلالات انعقاد خون و حساس به بی‌حسی‌های موضعی نمی‌توانند به روش sut مو بکارند.

پزشک برای کاشت مو به روش sut چه آزمایشاتی را تجویز می‌کند؟

 پیش از کاشت مو به روش sut عمدتاً پزشک از شما می‌خواهد تا آزمایش شمارش کامل سلول‌ های خونی، دیابت و آزمایش‌های هورمونی را انجام دهید که اتفاقا هرگز هم نباید نادیده بگیرید.