جوان‌سازی به روش PRP

درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) تولید کلاژن را تحریک می‌کند و فرآیند جوانسازی پوست را برای مبارزه با علائم پیری و افتادگی پوست آغاز می‌کند. از این درمان می‌توان در هر جایی از صورت یا بدن و حتی موها استفاده کرد. اگرچه درمان جوانسازی به روش PRP بیشتر روی پوست صورت انجام می‌شود، اما در قفسه سینه، دست‌ها، زانوها، پوست سر، محل زخم و کشیدگی پوست و زیر چشم نیز کاربرد دارد. برای تاثیر بیشتر می‌توان این درمان را با درمان‌هایی مانند مزوتراپی و فیلرهای پوستی ترکیب کرد تا با آبرسانی به پوست، چین‌وچروک‌ها را بهبود دهد.

جوانسازی به روش PRP

پی آر پی تراپی چیست؟

درمان جوانسازی به روش PRP یک درمان محبوب در درماتولوژی و پزشکی زیبایی است. در این نوع درمان هیچ محصول دارویی استفاده نمی‌شود و نتیجه آن بسیار طبیعی به نظر می‌رسد. پلاکت‌های خون حاوی تعداد زیادی فاکتور رشد هستند و به‌طور گسترده در زمینه‌های پزشکی برای ترویج بهبود بافت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

متخصصین از فاکتورهای رشد و پروتئین‌های بازیابی شده از خون بیمار برای جوانسازی پوست او بهره می‌گیرند. با جداسازی PRP از خون، می‌توان آن را به نقاط آسیب دیده تزریق کرد. این روش درمانی باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود، رنگ و خشکی پوست را بهبود می‌بخشد، چین‌وچروک‌ها را نرم می‌کند و ظاهر جوان را به فرد باز می‌گرداند.

روش درمان جوانسازی به روش PRP  

مقدار کمی (یعنی 10 تا 20 میلی لیتر) خون از بازوی فرد گرفته می‌شود. سپس این خون در یک سانتریفیوژ قرار می‌گیرد تا پلاسما از سایر اجزای خون جدا شود. سپس PRP استخراج شده از خون به‌صورت تزریق وارد بدن می‌شود. کل این عمل حدود 30 تا 45 دقیقه، طول خواهد کشید. برای دستیابی به بهترین نتیجه، به دو تا سه جلسه، معمولا بین چهار تا شش هفته، نیاز است.

درمان PRP بسیار ایمن است و از دهه 1970 در زمینه‌های مختلف پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با انجام این درمان، هیچ خطری برای آلرژی وجود ندارد؛ زیرا PRP تزریق شده از خون شما به دست می‌آید. ممکن است مقداری تورم و کبودی خفیف در محل تزریق تجربه کنید که ظرف یک یا دو روز از بین می‌رود.

چقدر طول می‌کشد تا جوانسازی به روش PRP  نتیجه دهد؟

نتایج حاصل از این روش درمانی معمولا پس از سه هفته قابل رویت هستند. بازسازی کلاژن بهینه تا سه ماه طول می‌کشد. نتایج معمولا تا هجده ماه ماندگاری دارند. اما اثرات درمان جوان‌سازی PRP ممکن است بین افراد مختلف کمی متفاوت باشد. هیچ محدودیتی برای تعداد درمان‌هایی که می‌توانید برای جوانسازی و نگهداری پوست انجام دهید، وجود ندارد.

جوانسازی به روش PRP

جوانسازی پی آر پی چه تفاوتی با سایر درمان‌های تزریقی دارد؟

درمان پی آر پی، فیلرهای پوستی و بوتاکس همگی انواعی از روش‌های زیبایی غیرتهاجمی و بدون نیاز به  جراحی هستند. هر یک از این درمان‌های تزریقی می‌تواند به شما کمک کند پوستی سالم‌تر و جوان‌تر داشته باشید. شما باید با توجه به نتایجی که می‌خواهید به دست آورید، روش درمانی خود را انتخاب کنید.

جوانسازی PRP شامل تزریق پلاسما از خون شما است، اما فیلرهای پوستی با اسید هیالورونیک (HA) فرموله می‌شوند تا ماده‌ای ژل مانند وارد پوست شما شود. HA به‌عنوان یک مرطوب‌کننده داخلی عمل می‌کند و حجم را به پوست باز می‌گرداند. علاوه بر این، ظاهر نواحی فرورفته مانند گونه‌ها و زیر چشم‌ها را بهبود می‌بخشد یا نواحی دیگر مانند بینی، فک یا چانه را پر می‌کند تا فرم بهتری داشته باشند.

فیلرهای پوستی نیز درست مانند فاکتورهای رشد در پلاسمای غنی از پلاکت، تولید کلاژن را افزایش می‌دهند. اگر صرفا به دنبال تقویت پوست خود هستید، فیلرها معمولا گزینه بهتری هستند. اگر هر دو روش درمانی در کنار هم استفاده ‌شوند، می‌توانند نتایج فوق‌العاده‌ای به همراه داشته باشند. با این کار، آبرسانی قابل توجهی به پوست انجام می‌شود و در عین حال، خطوط و چین‌وچروک‌های ظریف کاهش می‌یابند.

تفاوت جوانسازی به روش PRP با بوتاکس

روش کار بوتاکس با جوانسازی PRP و فیلرهای پوستی متفاوت است، زیرا این درمان از سم بوتولینوم نوع A برای جلوگیری موقت از حرکت عضلات هدف استفاده می‌کند. این سم که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود، با مسدود کردن سیگنال‌های اعصاب متصل به عضلات، از انقباض عضله تزریق شده جلوگیری می‌کند. تزریق بوتاکس معمولا برای کاهش چین‌وچروک صورت به ویژه در پیشانی و اطراف چشم استفاده می‌شود. البته از این درمان می‌توان در سایر نواحی مشکل‌دار صورت مانند گودی‌ها، لبخند لثه‌ای، خطوط بینی و گردن‌ استفاده کرد.

همه این درمان‌های تزریقی را می‌توان در کمتر از یک ساعت با حداقل عوارض جانبی و زمان استراحت انجام داد. اگر مطمئن نیستید که کدام روش برای شما مناسب است، تیم متخصص ما متشکل از متخصصان مراقبت از پوست می‌تواند گزینه‌های موجود را با شما در میان بگذارد. آن‌ها به شما کمک می‌کنند درمانی موثر برای رسیدن به نتایج دلخواه خود انتخاب کنید.

مزایای جوانسازی به روش PRP برای صورت چیست؟

پلاسمای غنی از پلاکت برای جوانسازی، چندین دهه است که توسط FDA آمریکا تایید شده است. این بدان معنا است که درمان‌ها امتحان خود را پس داده‌اند. علاوه بر این، از آنجایی که در این درمان از خون خود شما استفاده می‌شود، بدن شما آن را پس نمی‌زند. درمان PRP با روش‌های متعددی به بهبود کیفیت پوست شما کمک می‌کند. به‌عنوان مثال، این درمان می‌تواند موارد زیر را انجام دهد:

  • خطوط ریز و چین‌وچروک را کاهش دهد.
  • بافت پوست شما را بهبود بخشد.
  • حجم و پری از دست رفته را در نواحی فرورفته صورت خود بازیابی کند.
  • ظاهر اسکار، آکنه یا سایر نواقص را به حداقل برساند.
  • منافذ بزرگ پوست را کوچک کند.

 

جوانسازی به روش PRP

جوانسازی به روش PRP  برای چه کسانی مناسب است؟

بهترین راه برای اطلاع از اینکه آیا درمان‌های PRP برای اهداف زیبایی شما مناسب است یا خیر، صحبت با یک متخصص آموزش‌دیده در کلینیک سعادت آباد است. ما علاوه بر بررسی سابقه پزشکی و پوست شما، قبل از توصیه درمان پی آر پی، نگرانی‌ها و اهداف زیبایی‌شناختی شما را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بهترین کاندیداها برای درمان پی آر پی کسانی هستند که دارای علائم متوسط پیری یا شلی پوست خفیف تا متوسط هستند. علاوه بر این، کاندیداهای PRP باید از سلامت کلی خوبی برخوردار باشند و انتظارات واقع‌بینانه‌ای درباره این درمان، داشته باشند.

درمان پلاسمای غنی از پلاکت معمولا برای اکثر بیماران بی‌خطر است. با این حال، اگر باردار هستید، رقیق‌کننده‌های خون مصرف می‌کنید یا دچار اختلال انعقاد خون هستید، ممکن است این درمان برای شما مناسب نباشد.

 

کلینیک سعادت آباد
به دنبال جوانسازی صورت به روش PRP هستی؟
اول با چند متخصص جراحی زیبایی مشورت کن.
برای مشاوره با دکتر جراحی زیبایی سعادت آباد کلیک کن.

جمع‌بندی

جوانسازی به روش PRP یک روش درمانی غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی است که به بهبود کیفیت پوست شما کمک می‌کند. یک جلسه درمانی پی آر پی 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد و پس از پایان تمامی جلسات، تا 18 ماه نتایج آن باقی می‌مانند. این درمان برای محو کردن چین‌وچروک‌های سطحی، آبرسانی به پوست و بازگرداندن حجم به آن موثر است.  

سوالات متداول

جوانسازی به روش PRP همراه با عمل جراحی انجام می‌شود؟

 خیر، این یک روش، غیرتهاجمی و تزریقی است و نیازی به عمل جراحی ندارد.

چه کسانی برای درمان پی آر پی مناسب‌ هستند؟

کسانی که نشانه‌های اولیه پیری یا افتادگی پوست را تجربه می‌کنند.

ماندگاری نتایج درمان پی آرپی چقدر است؟

نتایج درمان جوانسازی به روش PRP تا 18 ماه ماندگاری دارند.

عوارض جانبی جوانسازی به روش پی آر پی چیست؟

در این درمان، چون از پلاکت خون خود فرد استفاده می‌شود، عوارض جانبی چندانی وجود ندارد.