ماندگاری تزریق چربی به صورت چقدر است؟ عوامل موثر در آن
خدمات تزریق چربی۱۳-دی-۱۴۰۲

ماندگاری تزریق چربی به صورت چقدر است؟ عوامل موثر در آن

تزریق چربی به صورت یکی از پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی پوست است که امروزه در اکثر کلینیک‌های زیبایی خدمات مربوط به آن به زیباجویان ارائه می‌شود. تزریق چربی در صورتی که با مهارت بالایی انجام شود می‌تواند ماندگاری بالایی داشته باشد. البته یک سری مراقبت‌ها نیز پس از تزریق چربی لازم هستند که اگر افراد این موارد را رعایت کنند و نگهداری خوبی از صورت و نواحی تزریق شده داشته باشند، می‌توانند ماندگاری آن را دوچندان کنند. برای اطلاع از ماندگاری تزریق چربی به صورت و عوامل موثر در آن، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 ماندگاری تزریق چربی

دلیل تزریق چربی به صورت

شاید بهتر باشد پیش از اینکه در مورد اثرات و ماندگاری تزریق چربی به صورت صحبت کنیم، ببینیم اصلا چرا افراد اقدام به انجام این کار می‌کنند؟ تزریق چربی به صورت یکی از محبوب‌ترین خدمات زیبایی پوست است که در تمام دنیا طرفداران خاص خود را دارد. این روش به عنوان یک روش جوانسازی صورت در دنیا شناخته شده است.

معمولا افرادی به سراغ تزریق چربی می‌روند که یا به دلیل کهولت سن دچار افتادگی پوست شده‌اند و یا به دلایل مختلفی همچون کاهش وزن و لاغری، حجم صورت خود را از دست داده‌اند. تزریق چربی می‌تواند در نواحی گونه‌ها، زیر پوست چشم، اطراف پیشانی مانند شقیقه‌ها، روی خطوط پیشانی، اطراف دهان و روی خطوط فک انجام شود. 

با این کار می‌توان حجم از دست رفته پوست را به آن بازگرداند و صورتی شاداب و جوان بدست آورد. همچنین کسانی که لب‌هایی کم حجم و باریک دارند می‌توانند از طریق تزریق چربی، فرم زیباتری به لب‌های خود داده و حجم آن را بیشتر کنند.

تزریق چربی به صورت چگونه انجام می‌شود؟ 

ماندگاری تزریق چربی به صورت بشدت تحت تاثیر چگونگی انجام آن است. یعنی اینکه هر اندازه پزشک جراح از تخصص و مهارت بیشتری برخوردار باشد و این کار را ماهرانه‌تر انجام دهد، طبیعتا نتایج آن دوام بیشتری خواهند داشت. این موضوع را نیز به خاطر بسپارید که بسته به نوع پوست، عمق خطوط صورت و شدت کاهش حجم پوست، تعداد جلسات درمانی برای هر مراجع متفاوت است. 

بنابراین اینگونه نیست که بتوان یک نسخه درمانی مشابه را برای تمام مراجعین پیچید. روش کلی تزریق چربی به صورت به این شکل است که ابتدا نواحی موردنظر صورت که مراجع تصمیم دارد تغییراتی در آن‌ها ایجاد کند مشخص می‌شوند. پزشک متخصص پس از معاینه پوست صورت و تشخیص نوع پوست، تعیین می‌کند که فرد به چند جلسه درمان برای رسیدن به نتیجه دلخواه نیاز دارد. 

پس از آن در روز عمل، از بخش خاصی از بدن خود مراجع که می‌تواند از باسن، ران‌ها، پهلوها یا زیر شکم باشد، مقدار چربی موردنیاز استخراج می‌شود. هر چه دقت و سرعت عمل پزشک در استخراج چربی بیشتر باشد، مسلما فرایند کار بهتر پیش می‌رود. 

چربی که از بدن بیمار استخراج می‌شود بیشترین سازگاری را با پوست داشته و از این رو عوارض کمتری را به دنبال دارد. این چربی ابتدا باید کاملا از مواد اضافی تمیز شود. پس از خالص‌سازی چربی، آن را به کمک سوزن‌های مخصوص به نواحی موردنظر صورت تزریق می‌کنند. این تمام پروسه کار است که البته در انجام آن جزئیاتی وجود دارند که اگر متخصصین در این مورد به توانمندی کافی رسیده باشند، قطعا نتایج عمل مورد قبول واقع خواهند شد.

ماندگاری تزریق چربی به صورت و عوامل موثر در آن

در رابطه با مدت ماندگاری تزریق چربی به صورت، مقالات متعددی ارائه شده است. آنچه که زیباجویان در گام نخست باید به آن واقف باشند این است که تزریق چربی مانند هر نوع عمل زیبایی دیگر می‌تواند روی هر فردی نتایج متفاوتی داشته باشد. یعنی اینگونه نیست که اگر چند زیباجو برای تزریق چربی به سراغ یک پزشک مشترک بروند، لزوما به دلیل مهارت و توانمندی بالای پزشک، انتظار داشته باشند که نتایج پس از عمل برای تمامی آن‌ها یکسان و مشابه باشد. 

در مورد مدت ماندگاری تزریق چربی به صورت هم باید به این موضوع توجه داشت. یعنی مدت زمان ماندگاری چربی در پوست یک زیباجو مشابه فرد دیگر نیست. طبق بررسی‌های انجام شده، در حالت خوش بینانه تزریق چربی به صورت می‌تواند چیزی حدود یک تا سه سال ماندگاری داشته باشد. این روش نسبت به دیگر روش‌های جوانسازی صورت همچون تزریق فیلر، ماندگاری بیشتری دارد و به عنوان یک روش دائمی شناخته می‌شود. 

البته با این شرط که تمامی پروسه عمل زیر نظر یک فرد کاملا متخصص و مجرب انجام شود. اگر جزء افرادی هستید که تمایل دارید با یک بار هزینه کردن مدت زمان بیشتری از زیبایی چهره خود لذت ببرید، بهتر است بدانید عواملی وجود دارند که در ماندگاری تزریق چربی موثر هستند. در ادامه با این عوامل آشنا می‌شویم.

مهارت و توانمندی پزشک جراح

اولین و مهم‌ترین عاملی که در ماندگاری تزریق چربی به صورت موثر است، میزان مهارت و توانایی پزشک جراح است. وقتی پزشک جراح در این زمینه رزومه پربار و قوی داشته و به تسلط و توانایی بالایی دست یافته باشد، می‌تواند به شکلی عمل کند که زیباجو بیشترین استفاده را از این عمل زیبایی ببرد. 

یک پزشک ماهر تمام پروسه کار را با اصول خاص آن انجام می‌دهد. دقت بالا در خالص‌سازی چربی و تزریق آن به شکل کاملا حرفه‌ای، تاثیر بسزایی در ماندگاری چربی روی صورت دارد. پزشک متخصص به خوبی می‌داند که با توجه به انتظارات زیباجو و شرایط پوستی او، به چه میزان چربی برای هر ناحیه لازم است. همچنین پزشک با ظرافت عمل خود در تزریق، باعث می‌شود تا نتایج کار تا حد زیادی طبیعی جلوه کنند که این موضوع قطعا در جلب نظر و رضایت زیباجویان نیز تاثیر زیادی دارد. 

بنابراین افراد باید در انتخاب کلینیک زیبایی و پزشک جراح دقت زیادی داشته باشند. کلینیک زیبایی سعادت آباد یکی از مجرب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین کلینیک‌های زیبایی است که از بهترین پزشکان جراح در حوزه زیبایی پوست بهره می‌برد.

ترزیق چربی به صورت

شرایط پوستی و سن افراد

عامل مهم دیگری که در میزان ماندگاری تزریق چربی به صورت تاثیر بسزایی دارد، سن افراد و شرایط پوستی آن‌هاست. معمولا پوست افراد با افزایش سن، توانمندی خود را برای تولید کلاژن تا حد زیادی از دست داده و از انعطاف‌پذیری آن نیز کم می‌شود. به همین میزان چربی تزریق شده به پوست نیز قابلیت از دست رفتن بیشتری دارد. یعنی پوستی که طی سال‌ها قدرت و بخش زیادی از استحکام اولیه خود را از دست داده و به اصطلاح ضعیف شده توانایی چندانی هم برای نگهداری و حفظ چربی که به آن تزریق شده ندارد. پس با توجه به این توضیحات می‌توان نتیجه گرفت، هر چه در سنین جوان‌تر اقدام به تزریق چربی کنید، ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

انجام ورزش یا فعالیت‌های سنگین

مواردی نیز هستند که شما به عنوان زیباجو می‌توانید با رعایت کردن آن‌ها، مدت ماندگاری تزریق چربی به صورت را افزایش دهید. همه ما به خوبی می‌دانیم که ورزش کردن از جمله ورزش‌های هوازی و همچنین فعالیت‌های شدید و سنگین، تاثیر زیادی روی سوختن و حذف چربی‌ها دارند. بنابراین اگر شما ورزشکاری هستید که ورزش کردن جزء روتین زندگیتان است، یا فردی هستید که در طول روز فعالیت بدنی زیادی دارید، باید بدانید که احتمال اینکه چربی‌های تزریق شده به صورتتان سریع‌تر آب شوند وجود دارد. پس ماندگاری تزریق چربی با فعالیت سنگین و ورزش کاهش پیدا می‌کند.

سبک زندگی و رژیم غذایی

جالب است بدانید که سبک غذایی که انتخاب می‌کنید، روی میزان ماندگاری تزریق چربی به صورت موثر است. بنابراین اگر می‌خواهید مدت زمان آن را طولانی‌تر کنید، بهتر است روی رژیم غذایی خود کمی حساس‌تر باشید. برای افزایش ماندگاری تزریق چربی حتما در دوران نقاهت به مصرف آب زیاد روی آورید. مصرف سبزیجات سالم و تازه، آجیل، روغن گیاهی، مصرف مواد غذایی حاوی فیبر و استفاده از پروتئین‌های فاقد چربی نیز در افزایش ماندگاری تزریق چربی بسیار موثر هستند. 

در مقابل، مصرف یک سری مواد غذایی ناسالم و مضر می‌تواند ماندگاری تزریق را کاهش دهد و شما را ناچار کند که برای انجام چند جلسه درمانی دیگر به کلینیک زیبایی مراجعه کنید. بهتر است در طول این مدت مصرف فست فود، غذاهای سرخ شده، چیپس و پفک، مواد غذایی بدون کربوهیدرات، غذاهای خیلی چرب و شیرینی‌جات را به حداقل ممکن برسانید.

چه عواملی باعث کاهش ماندگاری تزریق چربی به صورت می‌شوند؟ 

احتمالا با مواردی که تاکنون بررسی کردیم، تا حدودی متوجه شده‌اید که چه عواملی می‌توانند باعث افزایش یا کاهش ماندگاری تزریق چربی به صورت شوند. یعنی به عنوان مثال؛ اگر کهولت سن باعث کاهش ماندگاری این عمل می‌شود، بهتر است در زمان جوانی اقدام به انجام آن کرد یا اگر ورزش سنگین می‌تواند اثرات چربی را از بین ببرد، بهتر است از انجام این فعالیت‌ها خودداری نمود. اما موارد دیگری نیز هستند که بهتر است از آن‌ها مطلع باشید. اینگونه می‌توانید با رعایت این نکات، از زیبایی ظاهری خود برای مدت زمان بیشتری لذت ببرید. از سری مواردی که سبب کاهش ماندگاری تزریق چربی می‌شوند، می‌توانیم به لیست زیر اشاره کنیم:

•دهیدراته بودن بدن

•مصرف دخانیات همچون سیگار و مشروبات الکلی

•خواب ناکافی

•اعمال فشار به صورت

•ماساژ گرفتن برای صورت

•زدن کرم به صورت با فشار زیاد دست‌ها

•دستکاری کردن صورت

•قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید

•قرار گرفتن در محیط‌هایی با درجه حرارت بالا

•رفتن به سونا و جکوزی

•استفاده از بخور صورت

•تغییر شدید وزن و لاغری به حدی که چربی‌های صورت کاملا آب شوند.

•بی‌توجهی به مراقبت‌های بعد از تزریق چربی

•استفاده بیش از حد نمک خوراکی

•استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب

•استفاده از کرم‌ها و محصولات آرایشی

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به صورت

در بخش گذشته متوجه شدید که چه مواردی می‌توانند ماندگاری تزریق چربی به صورت را کم کنند. بنابراین اگر همین موارد را به خوبی رعایت کنید، تا حد زیادی در افزایش ماندگاری نتایج بعد از تزریق موفق عمل کرده اید. اما موارد دیگری نیز وجود دارند که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم. 

قبل از هر چیزی باید بدانید که معمولا پزشکان مجرب و متبحر، با توجه به شرایط سنی و نوع پوست هر فرد، پس از اتمام تزریق چربی، نکات کلیدی و توصیه‌های مهم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. بنابراین مراجعین باید حتما به توصیه‌های پزشک خود توجه داشته باشند و تک به تک آن‌ها را رعایت کنند. 

همچنین اگر داروی خاصی تجویز شد، بهتر است تا زمانی که پزشک اعلام کرده، این داروها به صورت مرتب استفاده شوند. اما علاوه بر این توضیحات، نکات مراقبتی وجود دارند که معمولا برای تمام زیباجویان مشترکند و افراد با رعایت این نکات می‌توانند به افزایش ماندگاری تزریق چربی کمک بیشتری کنند.

•استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و ضد آفتاب را به ۲۴ ساعت بعد از تزریق موکول کنید.

•نباید روز اول تزریق استحمام انجام شود.

•شستشوی ناحیه تحت درمان در حمام باید به آرامی انجام شود.

•بهتر است تا سه هفته پس از تزریق، مدت زمان استحمام کوتاه باشد.

•حداقل یک ماه قبل و بعد از تزریق از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری شود. (با مشورت پزشک) 

•‌عدم استفاده از مکمل‌های گیاهی یک ماه قبل و بعد از تزریق چربی

نتیجه گیری

ماندگاری تزریق چربی به صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله مهارت و تخصص پزشک جراح، نوع پوست مراجع، شرایط سنی مراجع، پایبندی مراجع به نکات مراقبت از پوست بعد از تزریق، سبک غذایی، شرایط وزنی و ثابت بودن آن، نوع و میزان فعالیت بدنی در طول شبانه روز و… ماندگاری تزریق چربی برای هر فردی متفاوت از دیگری است. اما به طور کلی، مدت ماندگاری این روش می‌تواند بین ۱ تا ۳ سال باشد. از همین رو، روش تزریق چربی به صورت به عنوان یک روش جوانساز دائمی شناخته می‌شود.

سوالات متداول

1. آیا بعد از تزریق چربی به صورت باید کار خاصی انجام داد؟ 

بله برای افزایش ماندگاری تزریق چربی باید از مصرف دخانیات، مشروبات الکلی، غذاهای چرب و شور، غذاهای فرآوری شده، فست فود، ورزش یا فعالیت سنگین، استحمام طولانی مدت، ماساژ گرفتن صورت، رفتن به سونا و جکوزی، قرار گرفتن در برابر نور خورشید و… خودداری کرد.

2. ماندگاری تزریق چربی به صورت چقدر است؟ 

بسته به شرایط هر فرد، مدت زمان ماندگاری تزریق چربی می‌تواند متفاوت باشد. اما اگر افراد برای این کار به یک کلینیک معتبر مراجعه کنند و نکات مراقبتی را نیز رعایت نمایند، ماندگاری این عمل می‌تواند بین یک تا سه سال باشد.

3. آیا پس از تزریق چربی به صورت باید داروی خاصی استفاده کرد؟ 

معمولا اغلب پزشکان برای کاهش درد، تورم و التهاب بعد از تزریق، مصرف داروهای مسکن را به افراد توصیه می‌کنند. اما مصرف همین داروها نیز باید حتما تحت نظر پزشک باشد و کسی نباید برای مصرف هر دارویی اقدام خودسرانه انجام دهد.

 

کلینیک سعادت آباد
جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت
با متخصصی جراحی و زیبایی ما تماس بگیرید.
برای مشاوره با دکتر جراحی زیبایی سعادت آباد کلیک کن.

هنوز نظری وارد نشده است!

دیدگاه خود را ارسال نمایید