آشنایی با بهترین روش کاشت مو با جدیدترین روش‌ها در ایران
خدمات تزریق چربی۱۴-دی-۱۴۰۲

آشنایی با بهترین روش کاشت مو با جدیدترین روش‌ها در ایران

نداشتن مو یا کم پشتی مو یکی از مشکلات شایعی است که می‌تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد. این موضوع تاثیر بسیار زیادی روی کاهش اعتماد بنفس افراد دارد. خوشبختانه این روزها با پیشرفتی که در علم پزشکی شاهد هستیم، برای هر مشکلی درمانی وجود دارد. کاشت مو نیز یکی از پرطرفدارترین خدمات زیبایی و درمانی محسوب می‌شود که در سراسر دنیا به روش‌های مختلف قابل انجام است. ما در این مطلب قصد داریم با بهترین روش کاشت مو و جدیدترین تکنیک‌های انجام آن در ایران آشنا شویم. اگر شما هم به تازگی تصمیم به انجام این عمل زیبایی گرفته‌اید، حتما مطالبی که در ادامه ارائه می‌کنیم را مطالعه کنید تا شناخت بهتری نسبت به آن کسب کنید.

 بهترین روش کاشت مو

همه چیز درباره کاشت مو

برای بررسی بهترین روش کاشت مو، بهتر است ابتدا کمی با این عمل زیبایی آشنا شویم. کاشت مو یکی از پرطرفدارترین خدمات زیبایی مو در دنیاست که می‌تواند شما را از شر مشکل طاسی و بی‌مویی رهایی بخشد. البته وقتی صحبت از کاشت مو می‌کنیم، لزوما منظورمان کاشت موی سر نیست. این کاشت می‌تواند برای نواحی مختلفی از قبیل ابروها و ریش نیز انجام شود. 

بنابراین کاشت مو، گستره وسیعی از خدمات را شامل می‌شود و می‌تواند مشکلات مختلفی را در زمینه بی‌مویی یا کم مویی درمان کند. این روش برای آن دسته از افرادی مناسب است که به دلایل مختلفی موی خود را از دست داده‌اند و رشد مجدد مو برای آن‌ها سخت و یا حتی غیر ممکن شده است. در برخی موارد پزشکان متخصص برای درمان کم مویی و ریزش شدید مو، داروهایی را برای مراجعین تجویز می‌کنند که البته مصرف دارو آن هم به شکل دائم می‌تواند مشکلات دیگری را به وجود آورد. 

اما کاشت موی دائمی روشی است که می‌تواند برای همیشه این مشکل را حل کند. وقتی تصمیم به کاشت مو می‌گیرید، با روش‌های مختلفی روبرو می‌شوید که هر کدام ترفندها و تکنیک‌های مخصوص به خود را دارند. آشنایی با هر کدام از این روش‌ها و نحوه انجام آن‌ها، به شما کمک می‌کند تا بتوانید متناسب با شرایط خود بهترین روش کاشت مو را انتخاب کنید. البته نگران نباشید. در این خصوص پزشک متخصص نیز همراهتان بوده و پس از معاینه و انجام آزمایشات متعدد بهترین تکنیک کاشت مو را به شما پیشنهاد می‌دهد.

بهترین روش کاشت مو با جدیدترین تکنیک‌ها در ایران

هر چه روشی که برای کاشت مو انتخاب می‌کنید، پیشرفته‌تر باشد و از امکانات بروزتری در آن استفاده شود، نتایج کاشت مو نیز طبیعی‌تر خواهند بود. در مواقعی اگر پزشک متخصص این مجوز را صادر کند، می‌توان برای کاشت ریش و کاشت ابرو نیز از برخی تکنیک‌های کاشت مو بهره برد. 

تکنیک‌های جدیدی که برای کاشت مو معرفی شده‌اند در مقایسه با روش‌های قدیمی، کم تهاجمی‌تر هستند و به همین دلیل مراجعین کمتر دچار خونریزی و درد می‌شوند. همچنین در این روش‌ها به ندرت می‌توان آثاری از بخیه یافت. در این روش‌ها، کاشت مو به قدری با دقت و ظرافت انجام می‌شود که پس از پایان کار و کسب بهبودی کامل، نمی‌توان تفاوتی میان محل کاشت شده و دیگر بخش‌های سر قائل شد و در واقع همه چیز کاملا طبیعی و نرمال است. 

خوشبختانه این روزها، صنعت پزشکی ایران نیز همگام با تکنولوژی روز دنیا پیشرفت‌های چشمگیری داشته و از بهترین و جدیدترین تکنیک‌ها در زمینه کاشت مو بهره می‌برد. در ادامه با بهترین و پرطرفدارترین روش‌های کاشت مو در ایران آشنا می‌شویم.

 

کاشت مو به روش FUT

ما قصد داریم با معرفی یک سلسله از روش‌های کاشت مو، در نهایت به بهترین روش کاشت مو در ایران برسیم. روش FUT در لیست ما، جزء اولین و قدیمی‌ترین روش‌های ارائه شده برای کاشت مو است. البته اینکه این روش نسبت به دیگر روش‌ها قدمت بیشتری دارد، دلیل بر این نیست که امروزه از آن استفاده‌ای نشود. اتفاقا بسیاری از کلینیک‌های معتبر در ایران، همچنان از این روش برای کاشت موی مراجعین خود بهره می‌برند و می‌توان گفت یکی از محبوب‌ترین روش‌ها در کاشت مو محسوب می‌شود. مواردی که بهتر است در خصوص این روش کاشت مو بدانید عبارتند از:

• در این روش فرایندهای برداشت فولیکول مو و کاشت آن سریع انجام می‌شود.

•معمولا همراه با خونریزی است.

•نسبت به دیگر روش‌ها، دوران نقاهت طولانی‌تری دارد.

•اگر پزشک متخصص در کار خود به مهارت کافی دست یافته باشد، در این روش، احتمال آسیب به گراف‌های مو کم است.

در روش کاشت مو پزشک متخصص نیاز به بانک مو دارد. یعنی محلی از سر که بتوان فولیکول موردنیاز مو را از آن برداشت کرد. در روش FUT، ناحیه پشت سر به عنوان بانک مو انتخاب می‌شود. روش انجام آن نیز به این صورت است که ابتدا پزشک از قسمت پشتی، به کمک یک تیغ جراحی مقداری از پوست سر را همراه با فولیکول آن به صورت نوارهایی با اندازه ۱۵ الی ۲۵ سانتی متر برش داده و جدا می‌کند. 

پس از برداشت کامل، ابتدا بخیه زدن این بخش انجام می‌شود. پس از آن فولیکول‌های مو با دقت بالا جداسازی و تفکیک شده و در محل موردنظر کاشت می‌شوند. یکی از مزایای این روش مقرون به صرفه‌تر بودن آن نسبت به دیگر روش‌های کاشت مو و کاشت ابرو است.

کاشت مو به روش FIT یا FUE

هر گام که پیش می‌رویم، روش‌های کاشت مو نیز پیشرفته‌تر می‌شوند. روش کاشت موی FIT که به آن روش FUE  نیز گفته می‌شود نسبت به روش قبل، کم تهاجمی‌تر است و در آن نیازی به ایجاد برش در سر نیست. بنابراین بخیه‌ای در کار نبوده و دوران نقاهت بیمار نیز کوتاه‌تر خواهد بود. 

روش کاشت مو به این صورت است که پزشک متخصص به جای برش پوست، ابتدا ناحیه بانک مو را تراشیده و تمیز می‌کند و فولیکول‌های مو را به کمک یک دستگاه سوزنی شکل برداشت می‌کند. سپس در محلی که نیاز به کاشت مو دارد سوراخ‌های ریزی ایجاد کرده و گراف‌های مو به شکل دانه دانه در آن کاشت می‌شوند. 

مزیت این روش در آن است که به جای اینکه زخم ها در پشت سر به صورت نواری ایجاد شده باشند، تنها به شکل دایره‌های ریز و کوچکی هستند که سریع‌تر بهبود می‌یابند. معمولا آن دسته از افرادی که پوست سر ضخیم و سفتی دارند بهترین کاندیدا برای کاشت مو به روش FIT هستند. 

 

از آن جایی که این روش کم تهاجمی است، به عنوان بهترین روش کاشت ریش در ایران شناخته می‌شود. یکی از مزایای این روش این است که پس از کاشت مو، فرد مراجع برای ورزش و فعالیت‌های بدنی خود با محدودیت یا ممنوعیتی خاصی روبرو نیست.

انواع روش کاشت مو

کاشت مو به روش Micro FIT

این روش در مقایسه با روش FIT کمی پیشرفته‌تر عمل می‌کند. هر دو مرحله برداشت گراف و کاشت آن در محل به کمک پانچ مخصوص اجرا می‌شوند. برای اینکه خونریزی را در نواحی بانک مو و کاشت مو به حداقل ممکن رساند، برای سوراخ‌های ایجاد شده یک اندازه مشخصی تعیین شده است. یعنی این حفره‌های کوچک نهایتا باید اندازه‌ای بین ۰.۶ تا ۰.۹ میلی متر داشته باشند. بنابراین قطر سوراخ‌ها کمتر از ۱ میلی متر است و این یعنی هم جای زخم بسیار کوچک و ناچیز است و هم فولیکول مو آسیب کمتری خواهد دید. از مزایای این روش می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که در آن احتیاجی به تراشیدن سر نیست. همچنین باید این موضوع را در نظر داشته باشید که روش Micro FIT برای افرادی مناسب است که بانک موی قوی دارند.

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT از منظر هوشمندانه بودن و بروز بودن یک پله بالاتر از دو روش قبلی است و در واقع در صنعت زیبایی مو، روش جدیدی محسوب می‌شود. آنچه که سبب تمایز و برتری این روش، نسبت به روش‌های قبلی می‌شود، استفاده از دستگاه‌های پیشرفته در آن است. دستگاه‌هایی که فرایند برداشت فولیکول مو را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌دهند. 

همین سرعت عمل بالای کاشت مو به روش SUT باعث شده تا بسیاری از پزشکان آن را به عنوان بهترین روش کاشت مو در ایران معرفی کنند. جراحی، درد، خونریزی و بخیه در این روش وجود ندارد و به همین دلیل است که دوران نقاهت بسیار کوتاه و دستیابی به بهبودی کامل در این روش بسیار سریع است. 

یکی از مزایای مهم این روش این است که برداشت فولیکول مو با محدودیت خاصی روبرو نیست و پزشک متخصص با توجه به نیاز و انتظار زیباجو می‌تواند حتی تا ۱۴ هزار تار مو را نیز از بانک مو برداشت کند. اینگونه در محل کاشت مو، تراکم موی بهتری را شاهد خواهیم بود. نهایتا نتیجه کار نیز بسیار طبیعی می‌شود. 

در کاشت مو به روش SUT، برای برداشت گراف‌های مو به جای استفاده از هولدرهای دستی از تجهیزات پیشرفته و اتوماتیکی استفاده می‌شود که فرایند کار را سریع‌تر و با دقت بیشتری انجام می‌دهند. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که نسبت به نتایج کار خود حساسیت زیادی دارید و همچنین نمی‌خواهید درد و خونریزی را تجربه کنید، تکنیک SUT بهترین روش برای شماست.

کاشت مو به روش BHT

کاشت مو به روش BHT از بسیاری جهات مشابه روش FIT است. اما در این روش بانک مو علاوه بر پشت سر، می‌تواند از نواحی دیگری از بدن همچون قسمت ریش‌ها، سینه و کمر مراجع انتخاب شود. یعنی فولیکول موی موردنظر از سینه و کمر استخراج می‌شود. 

 

این روش بیشتر برای آن دسته از افرادی کارایی دارد که بانک موی آن‌ها نسبت به دیگر افراد ضعیف‌تر است. اگر موی سر فردی از هر نظر ضعیف باشد و امکان برداشت گراف مو از آن وجود نداشته باشد، پزشک متخصص برای دریافت و تامین گراف مو از دیگر بخش‌های بدن کمک می‌گیرد. 

البته که مویی که در قسمت‌های مختلف بدن همچون کمر و سینه رشد می‌کند از نظر ضخامت و دیگر ویژگی‌ها مشابه موی سر نیست و تا حد امکان نباید از این نواحی برای پیوند مو استفاده شود. اما برای افزایش تراکم موها گزینه مناسبی هستند. با توجه به این موضوع، می‌توان گفت تکنیک BHT در میان دیگر روش‌ها، بهترین روش کاشت مو برای افرادی است که بانک موی ضعیفی دارند.

نکته مهم در کاشت مو

توجه داشته باشید که برای کسب نتیجه دلخواه، باید کاشت مو را در یک کلینیک معتبر انجام دهید. شرایط هر فردی از نظر میزان ضخامت تار مو، رنگ مو، قدرت بانک مو، میزان رشد مو، وضعیت فولیکول مو و… متفاوت است. بنابراین بهتر است برای انجام این کار به مطبی مراجعه کنید که با تمامی روش‌ها و تکنیک‌های کاشت مو آشنا باشند. کلینیک زیبایی سعادت آباد، یکی از مجموعه‌های معتبر و شناخته شده در حوزه خدمات زیبایی پوست و مو است که از بهترین متخصصین برخوردار می‌باشد. تمام فرایند کاشت مو در این مرکز با بالاترین استانداردهای ممکن انجام شده و تمامی اصول بهداشتی در آن رعایت می‌شوند. همچنین استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته پزشکی باعث شده تا نتیجه کاشت مو بسیار طبیعی باشند.

نتیجه گیری

بهترین روش کاشت مو شاید برای هر فردی متفاوت باشد. از آن جایی که وضعیت و شرایط پوست و موی افراد متفاوت است، نمی‌توان گفت یک تکنیک خاص لزوما برای تمام افراد جواب می‌دهد. همچنین روش‌های کاشت مو از نظر هزینه شرایط متفاوتی دارند. بنابراین باید به این موضوع نیز توجه داشت که برای انجام این عمل چه میزان بودجه در نظر گرفته شده است. از جمله رایج‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های کاشت مو در ایران عبارتند از: روش FIT، روش FUT، روش SUT، روش Micro FIT و روش BHT 

سوالات متداول

1. بهترین روش کاشت مو در ایران کدام است؟ 

روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارند که هر کدام بر مبنای خاصی انجام می‌شوند. اما در میان تکنیک‌های مختلف برای کاشت مو، دو روش SUT و Micro FIT کم عارضه‌ترین، سریع‌ترین و بهترین روش‌ها به شمار می‌روند. البته با اینکه این دو روش، جزء جدیدترین روش‌های کاشت مو هستند. اما ممکن است با شرایط هر فردی سازگار نباشند. بنابراین مراجعین نباید تنها به این اطلاعات بسنده کنند و نیاز است حتما قبل از اقدام برای کاشت، توسط یک پزشک متخصص و مجرب معاینه شوند.

2. برای کاشت مو چه آزمایش‌هایی انجام می‌شود؟ 

از جمله مهم‌ترین آزمایش‌ها برای کاشت مو عبارتند از: آزمایش خون CBC، تست قند خون، آزمایش ایدز، آزمایش ادرار، تست کلیه و کبد، تست HBS و HCV

3. هزینه کاشت مو در ایران چقدر است؟ 

از عوامل موثر بر هزینه کاشت مو عبارتند از: نوع پوست و موی هر فرد، میزان تخصص و مهارت پزشک، نوع روش کاشت مو، تجهیزات و دستگاه‌های استفاده شده در کاشت مو، وسعت منطقه‌ای که نیاز به کاشت مو دارد و…

 

کلینیک سعادت آباد
جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت
با متخصصی جراحی و زیبایی ما تماس بگیرید.
برای مشاوره با دکتر جراحی زیبایی سعادت آباد کلیک کن.

هنوز نظری وارد نشده است!

دیدگاه خود را ارسال نمایید