کاشت مو به روش fit

تصاویر قبل و بعد کاشت مو

عکس قبل و بعد کاشت مو
عکس قبل و بعد کاشت مو
عکس قبل و بعد کاشت مو
عکس قبل و بعد کاشت مو

کاشت مو به روش fit؛ روشی برای داشتن موهای پرپشت

یکی از معیارهای جذابیت، داشتن موهایی سالم و پرپشت است. متاسفانه برخی از افراد به دلیل استرس، عوامل ژنتیکی، کمبود برخی مواد مغذی و تغییرات هورمونی دچار ریزش مو و در نهایت کم پشتی در موهایشان می‌شوند. البته این اتفاق بیشتر با شروع سنین میانسالی گریبان‌گیر اشخاص می‌شود. جای نگرانی نیست؛ چرا که به لطف پیشرفت روش‌های زیبایی این مشکل قابل حل است. در حقیقت روش‌هایی با عنوان کاشت مو طبیعی وجود دارند که کاشت مو به روش fit یکی از پرطرفدارترین آن‌ها است.

کاشت مو به روش fit یک تکنیک فوق العاده برای گرفتن نتایج کاملاً طبیعی است. طی این تکنیک فولیکول‌های مو استخراج شده و در ناحیه مورد نظر پیوند زده می‌شوند. این روش کاشت مو نوعی از تکنیک‌های طبیعی برای داشتن موهای پرپشت است که پس از انجام آن، موهای سالم و طبیعی در سر شما ظاهر می‌شوند. به بیانی در روش فیت از فولیکول‌های موی بدن خود فرد کمک گرفته می‌شود؛ بنابراین می‌توانید از موهای تازه همان توقعی که از موهای اصلی را دارید داشته باشید.

آشنایی با کاشت مو به روش fit

کاشت مو به روش fit یا Follicular Isolation Technique روشی نوین برای داشتن موهای پرپشت است. این روش مناسب افرادی است که از طاسی رنج می‌برند و به تازگی موهایشان کم تراکم شده است. طی این روش با استفاده از یک پانچ گرد کوچک واحدهای فولیکولی مو استخراج شده و به ناحیه بدون مو پیوند زده می‌شوند. خوبی fit  این است که پس از انجام این روش اسکاری در سر شما باقی نمی‌ماند؛ پس نیاز نیست بخواهید نگران بخیه و جای زخم‌ها باشید.

برای انجام این روش لازم است به متخصصان پوست مطرح مراجعه کنید. آن‌ها در هر جلسه حدود ۱۰۰۰ تا ۶۰۰۰ فولیکول مو را از پوست سر جدا کرده و در ناحیه طاسی و کم پشت قرار می‌دهند. متاسفانه بسیاری از مردان در سنین ۱۸ تا ۴۹ سال به طاسی الگوی مردانه مبتلا می‌شوند. این وضعیت بسیار آزاردهنده است؛ اما یک پزشک ماهر با بررسی ریزش موها و بانک مو می‌تواند از طریق fit مشکل را برطرف نماید. اگر شما نیز با این اتفاق ناگوار در زندگی خود مواجه شده‌اید، کافی است برای یک بار هم که شده به کاشت مو به روش fit اطمینان کنید.

معرفی کاربردهای کاشت مو به روش  fit

برای انجام کاشت مو به روش fit محدودیتی از نظر جنسیت و سن وجود ندارد؛ یعنی این روش هم مناسب آقایان است و هم مناسب خانم‌ها. به هر حال جلوی مشکل را از هر جایی که بگیرید منفعت است! چنانچه شما نیز متوجه بروز مشکلاتی در حجم موهای خود شده‌اید، بهتر است هرچه زودتر برای آن کاری انجام دهید. اصولاً کاربرد کاشت مو با fit در موارد زیر خلاصه می‌شود:

آقایان مبتلا به طاسی با الگوی مردانه

عمدتاً آقایان با افزایش سن دچار ریزش مو می‌شوند. طاسی الگوی مردانه مشکلی است که در قسمت موهای بالای سر اتفاق می‌افتد. با کاهش موها در این قسمت به تدریج این قسمت خالی از مو می‌شود. برای جلوگیری از پیشروی طاسی می‌توانید کاشت مو به روش fit را انتخاب کنید. این روش به خوبی از پیشرفت طاسی ممانعت کرده و سبب رشد موهای جدید می‌شود.

بانوان مبتلا به طاسی با الگوی زنانه

علاوه بر آقایان برخی از خانم‌ها نیز با افزایش سن دچار طاسی با الگوی زنانه می‌شوند. در این مدل طاسی رفته رفته موها نازک شده و در نهایت به طور چشمگیری از حجم موها کاسته می‌شود. البته ریزش موی این مدلی ممکن است در هر جایی از موهای سر شما اتفاق بیفتد.

تقویت ریش و ابرو

داشتن ریش پرپشت آرزوی همه مردان و ابروهای متراکم خواسته همه افراد است. چنانچه به تازگی متوجه شدید که ابروها و یا ریش شما می‌ریزند، به شما روش کم خطر fit را معرفی می‌کنیم. این روش سبب رشد بیشتر مو در قسمت‌های مذکور می‌شود.

آشنایی با مزایای بی‌نظیر کاشت مو به روش fit

با کاشت مو به روش fit می‌توانید برای همیشه مشکل کم پشت بودن موهای خود را برطرف کنید؛ یعنی این روش یک راهکاره ماندگار است. باید اقرار کنیم که خلاص شدن از شر ریزش مو با این تکنیک مزایای فوق العاده‌ای را به همراه دارد که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت:

 عدم نیاز به ایجاد برش‌های عمیق

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های روش fit غیرانتهاجمی بودن آن است. با آنکه fit یک روش دائمی است؛ اما برای انجام آن نیاز به برش‌های عمیق و خونریزی نیست. در حقیقت بر خلاف روش‌های قدیمی‌تر، برای استخراج فولیکول‌ها در این روش ‌برش‌های بسیار کوچک و کم عمقی ایجاد می‌شوند که نیاز به بخیه ندارند. همچنین درد ناشی از آن بسیار ناچیز و قابل تحمل است.

 پاسخ قطعی به ریزش مو و از سر گرفتن رشد مجدد موها

کاشت مو تنها زمانی به دردبخور است که باعث قطع ۱۰۰ درصدی ریزش مو شود. در حال حاضر روش‌هایی همچون لیزر درمانی یا مزوتراپی مو وجود دارند که با انجام آنها می‌توانید تا حد زیادی به کاهش ریزش مو خود کمک کنید؛ اما هیچ کدام از آنها سبب رشد و ظاهر شدن موهای جدید روی پوست سر نمی‌شوند. با این حساب برای درمان انواع طاسی‌ها به جای امتحان کردن روش‌های نه چندان تاثیرگذار بهتر است به انجام روش fit روی بیاورید. در این روش درمانی فولیکول‌های مو از بانک مو برداشته و به مناطق دارای ریزش منتقل می‌شوند؛ بنابراین فولیکول‌ها می‌توانند موقعیت جدید را به یک منطقه پر مو تبدیل کنند.

دوره نقاهت کوتاه و آسان

روش‌هایی که همراه با درد و خونریزی زیادی هستند، عمدتاً دوره بهبود طولانی مدتی دارند که خلاص شدن از شر آن سخت و حوصله سربر است. خوشبختانه دوره نقاهت روش fit خیلی سریع‌تر از روش‌های قدیمی‌تر طی می‌شود تا شما زودتر به زندگی عادی خود بازگردید.

امکان برداشت مو از سایر نقاط بدن

در روش fit تنها منبع فولیکول مو موهای سر نیستند؛ بلکه می‌توان از موهای سایر نقاط بدن همچون ریش، سینه، دست، پا و ... نیز کمک گرفت. حتی امکان برداشت موهای نازک برای پیوند وجود دارد؛ پس نگرانی از این بابت‌ها وجود ندارد.

آمادگی‌های لازم برای کاشت مو به روش fit

در کاشت مو به روش fit دردی را احساس نمی‌کنید. به علاوه این روش نیاز به دوره نقاهت طولانی مدت ندارد. حتی پس از انجام این روش نیز می‌توان به صورت حرفه‌ای و طبیعی افزایش موها روی خط رویش فرضی را مشاهده کرد. البته برای گرفتن نتیجه دلخواه لازم است آمادگی‌های زیر را داشته باشید:

  • حتما با پزشک خود در رابطه با داروها یا مکمل‌هایی که استفاده می‌کنید صحبت کنید. مصرف برخی از داروها همچون رقیق کننده‌هایی مثل وارفارین و آسپرین باید پیش از عمل متوقف شوند.
  • شب قبل از مراجعه برای کاشت مو به روش fit لازم است موهایتان را بشویید و تمیز به مطب مراجعه کنید.
  • استفاده از هرگونه نرم کننده یا ژل مو و تافت پیش از انجام این عمل ممنوع است.

نحوه کاشت مو به روش fit

fit یک روش کم تهاجم برای بهبود ریزش مو و افزایش موها است. البته پیش از انجام این عمل خوب است نگاهی به مراحل آن بیندازید و با آگاهی بیشتر نسبت به کاشت مو به این روش اقدام نمایید. مراحل کاشت مو به روش fit به شرح زیر هستند:

مشورت با پزشک

اولین گام برای کاشت مو به روش fit، مشورت با پزشک است. شما باید با پزشک در رابطه با موارد متعددی صحبت کنید و انتظارات خود از این عمل را با او به اشتراک بذارید. همچنین پزشک با بررسی مواردی سعی دارد بفهمد که شما از لحاظ فیزیکی کاندید مناسبی برای کاشت مو به این روش هستید یا نه! بنابراین ممکن است به بررسی مواردی از قبیل داروهای مصرفی و وضعیت سلامت شما بپردازد. طی این مرحله پزشک معمولاً آزمایشاتی همچون آزمایش خون را برای شما تجویز می‌کند تا اطمینان کسب کند که این روش برای شما خطرناک نیست و بدن شما آمادگی لازم را دارد. به علاوه از قسمت‌های مختلف سر عکسبرداری‌هایی برای تحلیل نتایج ثبت می‌شود و در پرونده بیمار قرار می‌گیرد. چنانچه بعد از انجام این آزمایشات پزشک متوجه شد که پوست سر شما ظرفیت پذیرش پیوند را دارد و این روش برای شما نتیجه بخش است، مراحل اصلی کاشت مو آغاز می‌شود.

 طرح کاشت مو

 از موارد مهم در نحوه کاشت مو به روش fit، طرح کاشت مو است؛ به بیانی متخصص باید با توجه به نظر بیمار مناطق اهدا کننده و دریافت کننده را روی سر مشخص کند. در حالی که باید ناحیه دریافت کننده دارای مو باشد، موهای ناحیه اهدا کننده لازم است تراشیده شوند.

استخراج فولیکول مو

کاشت مو به این روش با برداشت فولیکول‌های مو انجام می‌شود. شاید بگویید که فولیکول چیست؟ فولیکول‌ها به ساختارهای کوچک دارای چندین نوع مختلف سلول گفته می‌شود که کار آنها تولید مو است. برای آنکه بتوان مراحل کاشت را شروع کرد، پزشک ابتدا بی‌حسی انجام می‌دهد تا شما دردی را احساس نکنید. ناحیه بانک مو همان منطقه‌ای است که موهای لازم برای کاشت از آنجا استخراج می‌شوند. عمدتاً این منطقه در پشت یا دو طرف سر است. با این حال در برخی از افراد که بانک موی قوی ندارند، می‌توان از موهای سایر نقاط بدن نیز استفاده کرد. اما فراموش نکنید که موهای پشت سر برای این کار تاثیرگذارتر هستند.

برای انجام این عمل پزشک پس از بی‌حسی ناحیه، از طریق پانچ سوراخ‌هایی در پوست درست می‌کند تا با استفاده از آن‌ها بتواند واحدهای فولیکولی را از سر جدا کند. پس از استخراج فولیکول‌ها در ظرف‌های مخصوص با دمای کم قرار داده می‌شوند تا هیچ مشکلی برایشان پیش نیاید.

تهیه گرافت

 بعد از آنکه واحدهای فولیکولی از پوست سر جدا شدند، باید برای کاشت آماده شوند. هر کدام از واحدهای فولیکولی در صورت سالم بودن می‌توانند آماده کاشت شوند. چنانچه فولیکول‌ها در دمای ایده‌آل نگهداری نشوند، پس از کاشت نمی‌توان تاثیرات ناشی از رشد آن‌ها را دید.

 کاشت فولیکول‌ها

در این مرحله دوباره با تزریق بی‌حسی موضعی این بار به ناحیه دریافت کننده پیوند، موضع بی‌حس می‌شود. سپس متخصص با استفاده از پانچ به ایجاد سوراخ‌هایی به اندازه یک میلیمتر روی پوست می‌پردازد. پس از ایجاد سوراخ‌ها نوبت به قرار دادن گرافت‌ها به داخل آنها می‌رسد. این کار تا جایی ادامه می‌یابد که تمام سوراخ‌ها در ناحیه گیرنده، از گرافت‌های مو پر شوند.

دستورالعمل‌های بعد از کاشت مو به روش fit

اگر بتوانید مو به مو مراقبت‌های بعد از کاشت مو به روش fit را انجام دهید و نسبت به آنها بی‌تفاوت نباشید، می‌توانید نتیجه دلخواه را از آن بگیرید؛ به طوری که پس از مدتی موهای جدید در پوست شما درمی‌آیند. دستورالعمل‌های پس از عمل عبارتند از:

تحت فشار قرار ندادن گرافت‌های پیوندی

 تا ۱۰ روز سعی کنید هیچگونه فشاری به گراف‌های پیوندی وارد نکنید؛ مثلاً نباید پوست ناحیه را بخارانید یا حوله را محکم روی سرتان بکشید.

مصرف داروهای تجویز شده

یکی از مراقبت‌ها پس از انجام کاشت مو به روش fit، مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک است. همه داروهای توصیه شده باید سر موقع استفاده شوند.

عدم انجام فعالیت‌های سنگین

 برای جلوگیری از عوارضی همچون خونریزی بعد از کاشت مو لازم است از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری نمایید.

رعایت نکات شستشوی سر

تا ۱۰ روز پس از عمل نمی‌توانید به حمام بروید؛ اما بعد از ۱۰ روز امکان حمام رفتن البته با احتیاط وجود دارد.  طی حمام خود سعی کنید که گرافت‌های پیوند مو طولانی در مجاورت آب قرار نگیرند.

نگاهی به هزینه کاشت مو به روش

موهایی که پزشک برای شما کاشته، حدود ۱۰ هفته بعد رشد خود را آغاز می‌کنند؛ طوری که می‌توان نتیجه آن را با چشم دید. با این مزایای فوق‌العاده اگر شما هم تصمیم به کاشت مو گرفته‌اید، باید بدانید که معمولا بیمه هزینه‌های آن را پرداخت نمی‌کند. به طور کلی هزینه کاشت مو به روش fit به عواملی از قبیل میزان ریزش مو، انتظارات شما، دستمزد پزشک، تجهیزات و کیفیت بانک مو بستگی دارد.

برخی از سوالات متداول

به دلیل محبوبیت کاشت مو به روش fit متقاضیان آن روز به روز در حال افزایش است. البته افراد عمدتاً سوال‌هایی در این زمینه دارند که در ادامه به تعدادی از آن ها پاسخ خواهیم داد:

برای انجام کاشت مو به روش fit چقدر زمان نیاز است؟

 باید بگوییم که برای کاشتن مو به روش fit عمدتاً ۲ تا ۴ ساعت زمان نیاز است که ممکن است پزشک بخواهد این جراحی را در دو جلسه انجام دهد.

آیا برای انجام کاشت مو به روش fit محدودیت سنی وجود دارد؟

 با آنکه محدودیت سنی خاصی برای انجام این جراحی وجود ندارد؛ اما این روش بیشتر مناسب افراد بالای ۲۷ سال است.

کاشت مو با روش fit چه مزایایی دارد؟

با کاشت مو به این روش می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه دلخواه را بگیرید؛ چرا که پس از مدتی حدود ۹۰ درصد موهای کاشته شده رشد خود را آغاز می‌کنند. همچنین این جراحی بدون نیاز به بیهوشی بوده و با کم ترین میزان درد و خونریزی همراه است.