پاک کردن تتو (اربیوم)

تصاویر قبل و بعد حذف تتو

حذف تتو
حذف تتو
حذف تتو

بسیاری از کسانی که تتو دارند، ممکن است به پاک کردن آن فکر کنند. با توجه به تلکنولوژی روز، دیگر شما مجبور به نگه‌داشتن تتو خود نیستید. لیزرهای بسیار دقیق می‌توانند تتو را با تمرکز یا ضربه زدن نور روی ذرات جوهر، محو کنند یا از بین ببرند. این کار بدون آسیب رساندن به بافت اطراف تتو انجام می‌شود. نتایج پاک کردن تتو (اربیوم) معمولا در عرض چند هفته قابل مشاهده هستند. البته تتوهای بزرگ‌تر و تیره‌تر ممکن است به جلسات بیشتری نسبت به نمونه‌های کوچک‌تر و روشن‌تر نیاز داشته باشند.

پاک کردن تتو (اربیوم)

آیا می‌توان تاتو را به طور کامل پاک کرد؟

پاک کردن تتو به طور کامل تا حد زیادی به رنگ جوهر و تکنیک مورد استفاده در ایجاد تتو بستگی دارد. به کمک لیزر اربیوم رنگ‌های تیره را راحت‌تر می‌توان پاک کرد. سخت‌ترین مورد هنگام حذف تتو، تاثیرگذاری روی رنگ سبز است.

تتوهایی که توسط افراد آماتور انجام می‌شوند، به دلیل پایداری کمتر جوهر مورد استفاده، سریع‌تر پاسخ می‌دهند و به جلسات کمتری نسبت به موارد حرفه‌ای نیاز دارند. در تتوهای آماتور، معمولا تراکم کمتری در رنگ‌دانه‌های استفاده شده وجود دارد و پاک کردن آن‌ها آسان‌تر است. جلسات پاک کردن تتو (اربیوم) می‌توانند نتایج بسیار رضایت‌بخشی داشته باشند و هیچ اثری از رنگ‌دانه‌های تتو قابل مشاهده نباشد. بااین‌حال، ممکن است ناحیه‌ای باقی بماند که به درمان مقاوم باشد. انواع خدمات لیزر در کلینیک سعادت آباد برای زیباجویان انجام خواهد شد.

معرفی روش‌هایی برای پاک کردن تتو

تتو یک تغییر دائمی در پوست است که طی آن جوهر یا همان رنگ به پوست شما تزریق می‌شود. به طور معمول سیستم ایمنی بدن برای حذف ذرات خارجی تلاش زیادی می‌کند؛ اما از پسِ بیرون راندن ذرات جوهر به دلیل اندازه بسیار بزرگ برنمی‌آید؛ به همین دلیل این خطوط یا نقش و نگارها دائمی هستند. با این حساب برای پاک کردن تتو باید تدابیر ویژه‌ای اندیشید تا جوهری که به خورد پوست رفته را بتوان حذف کرد. در حال حاضر گزینه‌های مختلفی برای ریموو کردن تتو وجود دارند. اگر شما نیز از طرح تتوی خود خسته شده‌اید یا حس می‌کنید تتویتان در گذر زمان محو شده است، می‌توانید یکی از راه‌های حذف آن‌ را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی روش‌هایی برای حذف کردن تتو پرداخته‌ایم:

حذف تتو با لیزر

یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای از بین بردن خالکوبی، درمان با لیزر است. در واقع خدمات لیزر جز روش‌های غیر تهاجمی محسوب می‌شود و می‌تواند بدون ایجاد جراحت نقوش خالکوبی را از بین ببرد. در حال حاضر لیزرهای کیو سوئیچ یکی از موثرترین تکنولوژی‌ها برای از بین بردن تتو هستند که می‌توانند انرژی را در یک پالس قدرتمند آزاد کنند. در این روش پرتوهای نور متمرکز شده به پوست شما هدایت می‌شوند. وظیفه این پرتوهای متمرکز گرم کردن ذرات جوهر در پوست شما است. زمانی که این ذرات به خوبی گرم شوند، به ذرات کوچک‌تری تجزیه خواهند شد؛ به این ترتیب ذرات کوچکتر راحت‌تر می‌توانند توسط سیستم ایمنی حذف شوند.

 برای آنکه جهت انجام این روش آماده شوید، پس از پاکسازی پوست شما با یک ماده بی‌حس کننده موضعی بی‌حس می‌شود تا دردی را احساس نکنید. سپس با اعمال یک پالس قدرتمند انرژی به ناحیه، جوهر تتو به تدریج گرم و خرد خواهد شد. اگر خالکوبی شما از نوع چند رنگ باشد، ممکن است حذف آن به درمان با لیزرهای مختلف و طول موج‌های گوناگون نیاز داشته باشد. عمدتاً این مدل تتوها بیشتر نیاز به استفاده از دو یا چند طول موج لیزر دارند تا به طور موثری توسط لیزر از بین بروند. پس از انجام این تکنیک ممکن است کمی تورم را احساس کنید که برخی پمادها برای شما موثر خواهند بود. لازم به ذکر است که برای پاک کردن تتو با این روش به گذراندن جلسات متعدد نیاز است.

حذف تتو با جراحی

یکی دیگر از روش‌هایی که برای برداشتن خالکوبی می‌توانید امتحان کنید، جراحی است. این روش از طریق بریدن پوست حاوی جوهر انجام می‌شود؛ یعنی ابتدا پوست با تزریق یک بی‌حس کننده موضعی بی‌حس می‌شود. پس از آن ناحیه تتو شده به کمک چاقوی جراحی برداشته می‌شود و در نهایت دو لبه پوست به یکدیگر دوخته می‌شوند. برداشتن خالکوبی با جراحی روش جواب دهنده‌ای است. البته این به شرطی است که شما عوارض آن یعنی باقی ماندن جای زخم را بپذیرید. همچنین برداشتن تتو با جراحی تنها برای تتو‌های کوچک و ظریف موثر است. در کل پس از حذف تتو با این روش ممکن است عوارضی همچون درد، تورم و کبودی را تجربه کنید. ناگفته نماند که انجام این روش به دست یک جراح کاربلد و در یک مرکز معتبر به طرز باورنکردنی می‌تواند در کاهش عوارض موثر باشد.

حذف تتو با درم ابریژن

درم ابریژن یک روش موثر البته با عوارض زیاد برای پاک کردن تتو است. این روش با استفاده از یک دستگاه ساینده لایه‌های پوست انجام می‌شود. این دستگاه با برس ساینده خود طی یک عملیات چرخشی و پرسرعت شروع به ساییدن ناحیه خالکوبی شده می‌کند. این عملیات به خوبی این اجازه را فراهم می‌کند تا جوهر تتو از پوست بیرون رانده شود. البته پس از انجام این روش عوارضی همچون درد، خونریزی، جای زخم و خارش را تجربه خواهید کرد که در این میان احتمال عفونت نیز وجود دارد که عوارض نامبرده در عرض ۲ تا ۳ هفته از بین می‌روند. توجه داشته باشید که به دلیل نتایج غیرقابل پیش‌بینی و عوارض زیاد عمدتاً افراد به جای درم ابریژن روش‌های دیگر را برمی‌گزینند.

چگونه جوهر تتو را از زیر پوست پاک کنیم؟

لیزر اربیوم که برای از بین بردن لک‌ها و یکسان کردن رنگ پوست استفاده می‌شود، برای پاک کردن تاتو نیز کاربرد دارد. این دستگاه، نور مادون‌قرمز با طول موج 2940 نانومتر را به ناحیه مورد نظر ساطع می‌کند. پالس‌های پرقدرت با زمان نوردهی کوتاه، آسیب حرارتی ایجاد می‌کنند که منجر به تکه‌تکه شدن و از هم پاشیدگی ذرات حاوی رنگ‌دانه تتو می‌شوند. سپس این ذرات تکه‌تکه شده، توسط ماکروفاژها - سلول‌هایی در بدن که در از بین بردن مواد زائد از طریق مسیر لنفاوی تخصص دارند - از بین می‌روند.

پاک کردن تتو (اربیوم)

پاک کردن تتو چقدر طول می‌کشد؟

تعداد جلسات لازم، به نحوه انجام تتو و عمقی که جوهر به آن وارد شده است، بستگی دارد. جلسات هر سی روز یک‌بار برگزار می‌شوند. رنگ‌های مختلف، مقاومت‌های متفاوتی خواهند داشت. سایه‌های آبی، قرمز و سیاه به‌راحتی حذف می‌شوند؛ در حالی که سایه‌های نارنجی، سبز و زرد به سختی قابل حذف هستند. برای پاک کردن تتو (اربیوم) معمولا به طور متوسط ​​6 تا 8 جلسه ضروری است.

نحوه جراحی برای پاک کردن تتو

همانطور که اشاره کردیم عمل جراحی برای پاک کردن تتو شامل بریدن پوست تتو شده و دوختن سایر قسمت‌های باقیمانده به یکدیگر است. این روش تهاجمی‌ترین روش برای پاک کردن تتو است. این در حالی است که جراحی یک راه تضمین شده برای از بین بردن کامل خالکوبی به شمار می‌رود. جالب است بدانید که در مقایسه با لیزر هزینه حذف تتو با جراحی کمتر است؛ اما به دلیل استفاده از چاقوی جراحی ممکن است جای زخم برای همیشه روی پوستتان باقی بماند. برای آنکه تتو را با جراحی از بین ببرید، در موقع مقرر باید در مطب جراح حاضر شوید. قبل از آنکه مراحل مربوط به برداشتن خالکوبی شروع شود، با استفاده از یک بی‌حسی موضعی پوست شما بی‌حس می‌شود تا در طول عمل چیزی را احساس نکنید. سپس جراح با استفاده از یک ابزار تیز به بریدن پوست خالکوبی شده می‌پردازد. پس از حذف تتو، پوست باقیمانده دوباره به همدیگر بخیه زده می‌شوند. کل این روش با توجه به اندازه تتو ممکن است به چند ساعت زمان نیاز داشته باشد.

هر جلسه لیزر برای پاک کردن تتو چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان هر جلسه نیز به میزان تتو بستگی دارد. فردی که مساحت بیشتری از پوستش تتو شده است، قاعدتا به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. به طور کلی، هر جلسه لیزر برای از بین بردن تتو بین 15 تا 30 دقیقه زمان می‌برد.

پاک کردن تتو (اربیوم)

چه کسانی می‌توانند برای پاک کردن تتو با لیزر اقدام کنند؟

مهم‌ترین مورد در این زمینه این است که فرد باید از سلامت کامل برخوردار باشد. کسی که قصد پاک کردن تتو خود را دارد، باید اهدافی مشخص و واقع‌بینانه نسبت به درمان و بهبود ظاهر پوست خود داشته باشد. همان‌طور که اشاره کردیم، احتمال دارد برخی تتوها به دشواری از بین بروند.

آیا پاک کردن تتو با لیزر درد دارد؟

استفاده از این نوع فناوری لیزر، به ما این امکان را می‌دهد که آسایش بیمار را به حداکثر برسانیم. البته برخی از بیماران ممکن است ناراحتی اندکی را تجربه کنند. برای این بیماران می‌توان از بی‌حسی موضعی در ناحیه تحت درمان استفاده کرد.

اولین نتایج پاک شدن تتو از چه زمانی شروع می‌شوند؟

کسانی که از طریق لیزر اربیوم برای پاک کردن تتو اقدام می‌کنند، می‌توانند از اولین جلسه تغییراتی را مشاهده کنند. با مرور زمان خواهید دید که چگونه رنگ‌دانه‌های تتو محو می‌شوند و شکل اصلی خود را از دست می‌دهند. متخصصین در کلینیک سعادت آباد از بهترین امکانات برای این منظور استفاده می‌کنند. 

مراقبت لازم پس از پاک کردن تتو (اربیوم)

بلافاصله پس از قرار گرفتن در معرض لیزر، پوست شما رنگی متمایل به سفید و ملتهب به خود می‌گیرد. پس از اتمام جلسه لیزر، متوجه برخی نقاط خونریزی در ناحیه تحت درمان خواهید شد. برای جلوگیری از هرگونه عارضه یا مشکل باید بلافاصله از کرم مرطوب‌کننده و آنتی‌بیوتیک استفاده کنید. علاوه بر این، نباید ناحیه مورد نظر را در معرض آفتاب قرار دهید. پزشک تمامی توصیه‌های لازم در این زمینه را به شما خواهد گفت.

پاک کردن تتو (اربیوم)

عوارض پاک کردن تتو با لیزر اربیوم چیست؟

چنانچه این عمل در کلینیک‌های مجهز و از طریق متخصصین باتجربه انجام شود، جای نگرانی وجود ندارد. عوارض پاک کردن تتو با لیزر اربیوم بسیار نادر هستند. به طور کلی، ممکن است افراد مواردی مانند سوختگی، هیپرپیگمانتاسیون، تاول یا اسکار را تجربه کنند.

آیا پاک کردن تتو (اربیوم) موفقیت‌آمیز است؟

در اکثر موارد درمان شده، بیش از 90 درصد حذف تتو انجام شده است و آثار تقریبا نامحسوسی در ناحیه تحت درمان باقی می‌مانند. بااین‌حال ندانستن نوع جوهر یا عمق وارد شدن جوهر به پوست، پیش‌بینی درجه حذف برای یک تتو معین را دشوار می‌کند.

 

کلینیک سعادت آباد
به دنبال پاک کردن تتو های قدیمی خودت به روش اربیوم هستی؟
اول با چند متخصص زیبایی مشورت کن.
برای مشاوره با دکتر زیبایی سعادت آباد کلیک کن.

جمع‌بندی

پاک کردن تتو (اربیوم) یک روش غیر جراحی است که به شما امکان می‌دهد تتوهایی را که دیگر نمی‌خواهید داشته باشید، پاک کنید. این تکنیک به چندین جلسه برای به دست آوردن نتایج رضایت‌بخش بدون آسیب رساندن به بافت‌های اطراف تتو نیاز دارد. در کلینیک سعادت آباد ما تلاش می‌کنیم نتایج برای شما راضی‌کننده باشند. پاک کردن تتو به کمک لیزر اربیوم یکی از به‌روزترین روش‌ها برای حذف هرگونه تتو یا خالکوبی است.

سوالات متداول

  1. آیا نتیجه پاک کردن تتو (اربیوم) قطعی است؟

حذف تتو به عواملی مانند رنگ و جوهر مورد استفاده و همچنین عمق آن بستگی دارد. پاک کردن رنگ‌هایی مانند زرد، نارنجی و سبز دشوار است.

  1. هر جلسه پاک کردن تتو با لیزر چقدر طول می‌کشد؟

به طور کلی، هر جلسه پاک کردن تتو با لیزر اربیوم در حدود 15 تا 30 دقیقه زمان می‌برد.

  1. آیا پاک کردن تتو با لیزر درد دارد؟

خیر، پاک کردن تتو با لیزر درد چندانی ندارد. پزشک در صورت نیاز، برای بیماران از بی‌حسی موضعی استفاده خواهد کرد.

  1. مراقبت‌های لازم بعد از پاک کردن تتو با لیزر چیست؟

پس از اتمام جلسات خود نباید منطقه مورد نظر را در معرض آفتاب قرار دهید. برای جلوگیری از عفونت و خشکی پوست، پزشک ممکن است استفاده از مرطوب‌کننده و آنتی‌بیوتیک را تجویز کند.