لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ

افراد با افزایش سن و کاهش میزان تولید پروتئین‌های الاستین و کلاژن شاهد بروز آثار پیری روی صورت خود به خصوص نواحی اطراف چشم و ابرو می‌شوند. افتادگی پوست، بروز چین و چروک و کاهش فاصله ابرو با چشم از جمله مهم‌ترین آثار افزایش سن است که روی چهره افراد نمایان و ظاهر آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. افرادی که از این مسئله رنج می‌برند می‌توانند کاندید لیفت با نخ شوند. لیفت با نخ جزو کم‌خطرترین و ایمن‌ترین جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شود.

در حال حاضر لیفت ابرو به دو روش لیفت با نخ و جراحی انجام می‌شود که هر دو روش برای زنان و مردان کارآیی بسیاری دارد. افرادی که از افتادگی‌های خفیف ابرو رنج‌ و ناحیه پیشانی رنج می‌برند می‌توانند کاندید بسیار مناسبی برای لیفت با نخ باشند. لیفت با نخ یک روش سرپایی و کم تهاجم است که علاوه بر زدودن آثار پیری از روی صورت موجب تحریک تولید الاستین و کلاژنسازی می‌شود.

آیا لیفت مورد تائید پزشکان است؟

از آنجایی که نخ‌های مورد استفاده در این روش سازگاری بالای با بدن دارند این روش توسط پزشکان مجرب توصیه می‌شود و همواره در حال انجام است. پزشکان به کمک خارهایی که در نخ‌های لیفت وجود دارد می‌توانند علاوه بر لیفتینگ و کشیدن پوست فرم جذاب و ایده آلی به ابروها دهند. از طرفی چون نخ‌های لیفت تولید الاستین و کلاژن را تحریک می‌کند پزشکان توصیه می‌کنند افراد قبل از عمیق شدن خطوط نواحی اطراف چشم برای لیفت با نخ اقدام کنند.

لیفت با نخ در افراد بسیار جوان

برخی افراد به صورت ژنتیکی فاصله ابروها با چشم‌هایشان بسیار کم است و یا دچار افتادگی شدید ابرو و بدفرمی ابروها هستند. این افراد می‌توانند بسیار زودتر از سایر افراد برای لیفت ابرو با نخ اقدام کنند تا در دوران جوانی چهره کاملاً شاداب و با نشاط داشته باشند.

نحوه انجام لیفت ابرو با نخ

برای انجام این روش ابتدا جراح ناحیه مورد نظر را با مارکرهای مخصوص علامت‌گذاری می‌کند و سپس برای کاهش و کنترل درد از بی‌حسی موضعی استفاده می‌نماید. پزشک پس از اطمینان از بی‌حسی، با استفاده از سوزن یا کانولا نخ‌ها را وارد لایه‌های زیرین پوست اطراف ابروها می‌کند. سپس نخ‌ها را در جای مناسب قرار می‌دهد و پس از ثابت شدن نخ‌ها، آن را به سمت بالا می‌کشد. در نهایت سوزن‌ یا کانولا را خارج و اضافه‌ نخ‌ها را می‌برد.

آیا این روش نیاز به بخیه زدن دارد؟

بخیه و باقی ماندن آثار آن روی پوست یکی از نگرانی‌های افرادی است که قصد انجام اعمال زیبایی را دارند. خوشبختانه باید گفت در لیفت ابرو با نخ نیازی به استفاده از بخیه و بانداژ وجود ندارد و تمام فرآیند طی مدت 30 الی 50 دقیقه به طول می‌انجامد.

بازگشت به زندگی و فعالیت‌های روزانه پس از لیفت

از آنجایی که لیفت به صورت سرپایی و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود نیازی به استراحت طولانی و دوران نقاهت طولانی مدت ندارد؛ اما توصیه می‌شود افراد به منظور کنترل درد و بهبود تورم 24 ساعت استراحت کنند و دو هفته پس از لیفت فعالیت‌های سنگین بدنی را آغاز کنند. افرادی که به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند حتما قبل از آغاز تمرینات ورزشی باید با پزشک خود مشورت کنند.

هر چند وقت یکبار می‌توان برای لیفت ابرو با نخ اقدام کرد؟

ایمن و کم تهاجمی بودن این روش بدان معنا نیست که افراد هر وقت تمایل به تغییر داشتند برای لیفت اقدام کنند. توصیه می‌شود لیفت ابرو با نخ با فاصله زمانی 2 الی 3 ساله انجام شود.

لیفت ابرو با نخ و آثار آن بر روی فرم چشم‌ها

افرادی که برای لیفت ابرو مراجعه می‌کنند باید نسبت به این مسئله آگاهی داشته باشند که نخ‌ها صرفاً در ناحیه ابروها و برای اصلاح فرم و افتادگی ابروها کارگذاری می‌شود بنابراین نباید این انتظار را داشته باشند که پس از لیفت فرم چشم‌های آن‌ها بسیار کشیده می‌شود گرچه ممکن است تغییر فرم و کشیدگی ابروها تغییرات محسوسی در حالت چشم‌ها ایجاد کند اما نمی‌توان لیفت ابروها را به عنوان تیری برای دو هدف انتخاب کرد.

مراقبت‌های پس از لیفت ابرو با نخ

  • استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با اس پی اف 30 به شدت توصیه می‌شود
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک باید به موقع مصرف شود
  • انجام‌ فعالیت‌های سنگین بدنی و ورزش به مدت 14 روز ممنوع است
  • از ماساژ و دست‌کاری محل درمان باید به مدت یک هفته الی 10 روز خودداری شود
  • افراد تا یک هفته باید هنگام خواب یا استراحت سر را در زاویه 45 درجه قرار دهند
  • استفاده روزانه از کمپرس سرد می‌تواند به کاهش تورم و التهاب کمک کند
  • شست و شوی صورت 12 ساعت پس از لیفت ممنوع است
  • هنگام استحمام و شست و شوی صورت نباید عضلات ناحیه پیشانی و ابرو کشیده شود

چه زمانی باید با پزشک خود تماس گرفت؟

اگر افراد پس از بازگشت به منزل شاهد هر یک از موارد زیر بودند باید اورژانسی با پزشک خود تماس بگیرند.

  • خونریزی شدید و دردهایی که با مصرف دارو تسکین نیابد
  • بروز حساسیت و آلرژی
  • تاری دید یا کم بینایی
  • سردردهایی که بسیار آزار دهنده باشد
  • تغییر رنگ پوست در محل ورود سوزن‌ها

آیا لیفت باعث ریزش موهای ابرو می‌شود؟

نخ‌های لیفت در لایه‌های زیرین پوست کارگذاری می‌شود و به فولیکول‌های موهای ابرو آسیبی وارد نمی‌سازد از این رو تأثیری در ریزش یا رویش ابروها ندارد.

لیفت ابرو با نخ در بارداری

برخی خانم‌های باردار به دلایل تغییراتی که به دنبال بارداری در ظاهر آن‌ها ایجاد می‌شود احساس می‌کنند که چهره آن‌ها شادابی و نشاط کافی را ندارد و از آنجایی که در لیفت هیچ گونه مواد شیمیایی به بدن تزریق نمی‌شود می‌توانند به کمک این روش چهره خود را تغییر دهند. درست است که در این روش هیچ مواد شیمیایی و مضری به بدن تزریق نمی‌شود و نخ‌های مصرفی کاملاً سازگار با بدن هستند اما توصیه می‌شود خانم‌های باردار تا پایان دوران بارداری و شیردهی برای لیفت با نخ اقدام نکنند، زیرا ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی که در این دوران رخ می‌دهد دچار حساسیت و آلرژی شوند و از طرفی ممکن است داروهای تسکین دهنده درد پس از لیفت برای آن‌ها یا فرزندشان ضرر داشته باشد.

عوارض و خطرات لیفت ابرو با نخ

با وجود اینکه لیفت ابرو با نخ یک روش کم تهاجم و ایمن است اما ممکن است با عوارضی همراه باشد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

  • تب و سردرد
  • خونریزی
  • سرگیجه
  • بروز لکه‌های تیره و روشن زیر پوست
  • جا به جایی و حرکت نخ‌ها
  • تجمع خون و خون مردگی در محل درمان
  • وارد شدن فشار به اعصاب صورت
  • آلرژی
  • درد شدید در ناحیه پیشانی و ابروها

کلام آخر

لیفت ابرو با نخ یک روش ایمن و مؤثر برای رفع افتادگی پلک، اصلاح تقارن ابروها، رفع چین و چروک‌های اطراف چشم و ابرو و بالا کشیدن ابرو و اصلاح فرم ابروها است که اگر توسط پزشکان مجرب و در مراکز معتبر انجام شود فرد برای مدت طولانی از نتایج مطلوب جراحی بهره‌مند می‌شود. از این رو به افراد توصیه می‌شود قبل از درمان ضمن مشورت با پزشکان متعدد انتظار معقول و منطقی از نتیجه جراحی داشته باشند. در کلینیک سعادت آباد پزشکان و کادر درمان مجرب ضمن ارائه خدمت با به روزترین دستگاه‌ها، آماده ارائه هر گونه مشاوره به افراد هستند.