بلفاروپلاستی پلک بالا

تصاویر قبل و بعد بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی

داشتن چشم‌های زیبا یکی از عواملی است که می‌تواند بر جذابیت شما بیفزاید؛ اما گاهی اوقات عواملی همچون افزایش سن، کشیدن بیش از حد پلک، کاهش الاستیسته و ... سبب می‌شوند که از زیبایی این ناحیه از صورت کاسته شود. در حقیقت ممکن است با افزایش سن دگرگونی‌هایی در صورتتان ایجاد شود. یکی از آنها کشیده شدن پلک‌ها و در نتیجه تجمع چربی اضافه در پلک بالا است. این مسئله موجب افتادگی پلک بالا می‌شود که یک تاثیر منفی در چهره شما محسوب می‌شود. روش‌هایی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارند که یکی از مناسب‌ترین آن‌ها، جراحی زیبایی پلک بالا یا بلفاروپلاستی است. این عمل که این روزها با استقبال زیادی روبرو شده، می‌تواند چربی‌ها و پوست اضافه در پلک بالا را رفع کند. اگر شما نیز می‌خواهید چهره جوان‌تر و شاداب‌تری داشته باشید، بهتر است به تجربه این تکنیک فوق العاده فکر کنید.

آشنایی با عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

تجمع چربی در پلک بالا اتفاقی است که می‌تواند سن شما را بیشتر از حد واقعی نشان دهد. تجمع چربی‌ها همچنین به مرور باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی در پلک می‌شود؛ بنابراین باید فکری به حال آن کنید. خبر خوب اینکه با بلفاروپلاستی پلک بالا می‌توان چربی‌ها را خارج کرد. همچنین امکان برداشت پوست‌های اضافه از این ناحیه نیز وجود دارد. البته لازم به ذکر است بدانید که این عمل تنها برای افزایش زیبایی چشم‌ها انجام نمی‌شود؛ بلکه گاهی افتادگی در پلک‌ها و سنگین شدن آنها اجازه نمی‌دهند که بتوانید چشم‌هایتان را باز نگه دارید. این اتفاق به تدریج جلوی دید شما را گرفته و سلامتتان را در خطر قرار می‌اندازد. با این حساب جراحی پلک می‌تواند راه مناسبی برای رفع این مشکل باشد. برای انجام بلفاروپلاستی پزشک بخشی از ماهیچه‌ها، پوست و چربی‌های اضافه که دلیل افتادگی پلک بالا هستند را خارج می‌کند؛ در نتیجه به مرور پلک از حالت قبلی خارج شده و مشکل رفع می‌شود.

مزایای بی‌نظیر بلفاروپلاستی پلک بالا

عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا روشی نوین جهت از بین بردن افتادگی و در کل اصلاح پوست پلک بالا است. در این عمل ممکن است جراح صلاح ببیند تا قسمتی از بافت چربی این ناحیه را خارج کند. با توجه به کارایی این جراحی زیبایی پلک بالا، در حال حاضر افراد زیادی علاقمند به انجام آن هستند؛ اما به نظر شما دلیل افزایش روزافزون متقاضیان این عمل چیست؟ در واقع مزایای بی‌نظیر این نوع بلفاروپلاستی سبب شده تا افراد زیادی به انجام آن تشویق شوند. این مزایا و فواید فوق العاده به شرح زیر هستند:

جوان‌تر شدن چهره

یکی از مزیت‌های فوق العاده بلفاروپلاستی پلک بالا، جوان و شاداب شدن چهره است. در حقیقت با از بین رفتن افتادگی پلک‌های فوقانی امکان بازگرداندن جوانی به چشم‌ها وجود دارد؛ به این ترتیب اعتماد به نفس از دست رفته به شما باز می‌گردد و می‌توانید با خیال راحت‌تری در اجتماع حضور پیدا کنید.

رفع افتادگی پلک بالا

با بلفاروپلاستی پلک بالا می‌توان افتادگی این ناحیه را برطرف کرد. در واقع این عارضه که نتیجه اجتماع پوست و چربی اضافی در بالای پلک شما است، با این عمل رفع خواهد شد. پس اگر به تازگی متوجه افتادگی‌هایی در بالای خود شده‌اید، می‌توانید این عمل را امتحان نمایید.

افزایش میدان بینایی

متاسفانه افتادگی شدید پوست در اطراف چشم می‌تواند دید محیطی را کاهش دهد؛ در نتیجه بلفاروپلاستی پلک بالا با افزایش میدان دید در بهبود سلامت شما نیز تاثیرگذار است.

حذف پوست اضافی

ایجاد شدن پوست اضافی در پلک عارضه‌ای ناگوار محسوب می‌شود که ممکن است با افزایش سن در پلک فوقانی شما پدیدار شود. با بلفاروپلاستی می‌توان پوست اضافی پلک را از بین برد و تا حدی به زیبایی چهره کمک کرد.

عدم نیاز به بستری

یکی دیگر از نکات مثبت در رابطه با بلفاروپلاستی پلک آن است که برای انجام آن لازم نیست در بیمارستان بستری شوید و از کار و زندگی بیفتید؛ زیرا این عمل کاملاً سرپایی بوده و در عرض مدت زمان کمی به پایان می‌رسد.

ماندگاری بالا

برخلاف دیگر روش‌های زیبایی سرپایی، بلفاروپلاستی نوعی عمل دائمی محسوب می‌شود؛ یعنی اگر برای انجام آن پزشکان و جراحان ماهر را انتخاب کنید، می‌توانید تا آخر عمر از نتایج آن لذت ببرید.

اقدامات لازم پیش از بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی پلک نوعی جراحی زیبایی پلک بالا محسوب می‌شود که از طریق آن می‌توان پوست اضافی در این ناحیه را حذف کرد؛ در نتیجه افتادگی پلک‌های فوقانی از بین رفته و ظاهری شاداب‌تر نصیب چهره می‌شود. اگر شما هم به دلیل افزایش سن با کشیدگی پلک‌هایتان مواجه شده‌اید و دوست دارید این مشکل را برطرف کنید، باید برای انجام عمل اقدام کنید. اما پیش از آن لازم است با اقدامات قبل از عمل آشنا باشید:

ملاقات با پزشک

قبل از برنامه‌ریزی برای بلفاروپلاستی لازم است با یک پزشک خوب ملاقات داشته باشید. جراح در این جلسه ممکن است از شما سوالاتی کند. این سوالات می‌توانند در رابطه با شرایط سلامتی شما باشد تا پزشک بتواند از بیماری‌های احتمالی آگاه شود. همچنین در این ملاقات پزشک اصولاً از شما می‌خواهد که هر گونه مصرف داروهای مصرفی، ویتامین‌ها، مکمل‌ها و ... را با او در میان بگذارید. همچنین در این جلسه پزشک با انجام معاینات و بررسی پلک‌ها و چشم به این نتیجه می‌رسد که آیا این روش برای شما خوب عمل می‌کند یا خیر؟

قطع مصرف برخی از داروها

پیش از انجام بلفاروپلاستی پلک بالا لازم است مصرف داروهایی مثل وارفارین، آسپرین، ایبوپروفن و سایر داروهای و مکمل‌هایی که سبب افزایش خونریزی می‌شوند را متوقف کنید. البته اینکه چه مدت قبل باید مصرف این داروها متوقف شود را باید پزشک به شما بگوید. تنها مصرف داروهای تایید شده توسط پزشک مجاز هستند.

ترک سیگار و الکل

چند هفته قبل از خدمات جراحی لازم است مصرف سیگار را متوقف کنید. اگر این مورد را جدی نگیرید، ممکن است نتیجه دلخواه حاصل نشود. علاوه بر ترک سیگار لازم است دو هفته قبل از عمل نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

داشتن همراه در روز عمل

با آنکه بلفاروپلاستی اصولا یک عمل جراحی سرپایی است؛ اما بهتر است از کسی بخواهید که شما را برای جراحی ببرد و برگرداند.

انجام آزمایشات لازم

پزشک برای آنکه متوجه شود عمل برای شما جوابگو است یا نه ممکن است یک سری از آزمایشاتی را تجویز کند. این کار به او کمک می‌کند تا اطلاعات دقیقی را در رابطه با سلامت بدن شما به دست آورد. پس لازم است پیش از انجام این جراحی آزمایشاتی همچون آزمایش خون، نوار قلب و تصویربرداری اشعه ایکس قفسه سینه را انجام دهید.

نحوه انجام بلفاروپلاستی پلک بالا

همانطور که اشاره کردیم بلفاروپلاستی در دسته عمل‌های سرپایی قرار می‌گیرد؛ بنابراین بعد از اتمام جراحی می‌توانید به زندگی عادی خود بازگردید. البته بهتر است پس از انجام این روش در منزل استراحت کنید. برای شروع جراحی پزشک لازم است مراحلی را طبق اصول پیش ببرد تا نتیجه دلخواه از عمل حاصل شود. از مراحل مهم بلفاروپلاستی پلک بالا می‌توان موارد زیر را مثال زد:

بی حس کردن موضع

جراح زیبایی پلک برای بی‌حسی پلک بالا از بی‌حسی‌های موضعی استفاده می‌کند. البته برای برخی از افراد به ندرت ممکن است بیهوشی عمومی لحاظ شود. به هر حال در هر دو روش با تزریق مواد بی‌حسی یا مواد بیهوشی به پلک‌ها ناحیه کاملاً بی‌حس شده تا دردی را احساس نکنید.

برش

برای بلفاروپلاستی پلک‌های بالایی جراح اصولاً در امتداد چین پلک برش خفیفی را ایجاد می‌کند. پس از ایجاد برش، دسترسی جراح به پوست اضافه و چربی‌های تجمع یافته امکان‌پذیر می‌شود؛ بنابراین می‌تواند آنها را با ظرافت و دقت تخلیه کند.

بستن برش

طبیعتاً پس از تخلیه و استخراج پوست اضافی نوبت به بستن برش می‌رسد. جراح این کار را با سوزن بسیار نازکی انجام می‌دهد و شروع به بخیه زدن می‌کند. این بخیه‌ها تقریباً ۳ تا ۶ روز طول می‌کشد تا حذف شوند. البته این در صورتی است که مو به مو مراقبت‌های لازم را انجام دهید. پس از اتمام جراحی شما در اتاق ریکاوری قرار می‌گیرید تا همه چیز ایمن پیش رود. پس از آن احتمالا به شما اجازه بازگشتن به خانه داده می‌شود.

اقدامات بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

بعد از آنکه عمل شما با موفقیت به اتمام رسید، باید نسبت به انجام یک سری از نکات کوشا باشید. متاسفانه برخی از افراد به دلیل کوتاهی در انجام این دستورالعمل‌ها، نتیجه خوبی از عمل نگرفته‌اند. به بیانی گرفتن نتیجه ایده‌آل در گرو توجه به نکات مهم بعد از عمل بلفاروپلاستی است. در ادامه تعدادی از این دستورالعمل‌ها را آورده‌ایم:

استفاده از کمپرس سرد

چند ساعت پس از انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک فوقانی می‌توانید در هر ساعت به مدت ۱۰ دقیقه از کمپرس سرد روی چشم خود استفاده کنید. البته از روزهای بعد بهتر است استفاده از کمپرس یخ را به ۴ تا ۵ بار در روز کاهش دهید.

استفاده از داروهای تجویز شده

به هیچ وجه در مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک کوتاهی نکنید. این داروها برای کاهش درد و پیشگیری از عفونت موثر هستند. به علاوه با مصرف پمادها باز و بسته کردن چشم‌ها برایتان آسان‌تر می‌شود. همچنین این پمادها برای رفع و بهبود آثار ناشی از عمل همچون بخیه‌ها و زخم‌ها کمک کننده هستند.

اصلاح وضعیت خواب

توصیه می‌شود که تا چند روز بعد از عمل طوری بخوابید که سرتان بالاتر از سینه قرار بگیرد. همچنین نگاه کردن طولانی مدت به صفحه گوشی، کامپیوتر و حتی کتاب را برای چند روز ترک کنید تا فشار به آنها نیاید.

قرار نگرفتن در معرض نور آفتاب

همواره توصیه می‌شود که چند روزی از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و آفتاب شدید خودداری کنید. اگر مجبور به قرار گرفتن در فضای باز شدید، بهتر است استفاده از عینک آفتابی تیره را فراموش نکنید.

پرهیز از انجام فعالیت‌های بدنی سنگین

به مدت یک هفته دور کارهای سنگین مانند بلند کردن اجسام با وزن بالا، شنا کردن و دویدن را کنار بگذارید.

عدم مصرف برخی از داروها و مکمل‌ها

حواستان باشد که در روزهای بعد از بلفاروپلاستی پلک بالا به هیچ عنوان آسپرین، ایبوپروفن و در کل داروهایی که شما را مستعد به خونریزی می‌کنند را مصرف نکنید.

عدم استفاده از لنزهای مصنوعی

بعد از جراحی به هیچ عنوان نباید به استفاده از لنزهای مصنوعی بپردازید تا زمانی که نتیجه دلخواه حاصل شود و مجوز را از پزشک بگیرید.

افراد مناسب برای انجام بلفاروپلاستی پلک بالا

شاید این سوال برایتان ایجاد شود که چه کسانی می‌توانند عمل بلفاروپلاستی را انجام دهند؟ اگر حداقل ۳۵ سالتان باشد و مشکلاتی از قبیل پوست اضافی چربی اضافی و پف در پلک فوقانی خود باشید، این عمل مناسب شما است. البته این به شرطی است که بیماری‌های زمینی خاصی مبتلا نباشید؛ زیرا ابتلا به برخی از اختلالات تیروئیدی، فشار خون بالا، خشکی چشم و ... سبب می‌شوند که شما کاندید خوبی برای انجام این جراحی نباشید. به هر حال اگر مشکل سلامتی خاصی ندارید و می‌خواهید کاری برای آویزون شدن پوست پلک فوقانی خود کنید، این عمل برای شما نتیجه‌بخش خواهد بود.

نگاهی به هزینه بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی پلک بالا تکنیکی زیبایی- درمانی جهت از بین بردن پوست و چربی اضافه در این ناحیه به شمار می‌رود که انجام آن مزایای زیادی برای افراد به بار می‌آورد. البته توجه به هزینه این عمل نیز جز اقدامات مهم تلقی می‌شود. عوامل متعددی می‌توانند بر روی هزینه نهایی بلفاروپلاستی تاثیر داشته باشند. از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر هزینه نهایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وضعیت پلک بالا

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر هزینه بلفاروپلاستی پبک بالا، میزان افتادگی پلک‌ها، میزان چین و چروک و مقدار پوست و چربی‌های اضافی است. حتی متخصص ممکن است با توجه به شرایط پلک‌های شما در حین عمل اقدامات دیگری همچون فیکس کردن غده چربی، پیوند چربی، بوتاکس و ... را نیز انجام دهد.

دستمزد جراح

انتخاب یک پزشک باتجربه همانطور که می‌تواند شما را در گرفتن نتیجه دلخواه یاری کند، به همان میزان نیز هزینه‌بر است؛ زیرا بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی حساس است. البته در کنار دستمزد پزشک، کلینیک زیبایی سعادت آباد نیز از شما مبالغی را دریافت می‌کند.

برخی از سوالات متداول

چنانچه هنوز سوالاتی در رابطه با انجام عمل بلفاروپلاستی پلک بالا در ذهنتان باقی مانده، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به پرسش و پاسخ‌های زیر بیندازید:
1. عوارض ناشی از بلفاروپلاستی پلک بالا پس از چند روز برطرف می‌شوند؟
اگر به دستورالعمل‌های پس از عمل پایبند باشید، کبودی‌ها و تورم به طور کلی پس از گذشت ۱۰ تا ۱۴ روز به تدریج کاهش می‌یابند. به علاوه زخم‌های ناشی از برش‌های جراحی نیز ممکن است پس از ماه‌ها محو شوند.
2. بلفاروپلاستی پلک فوقانی چقدر ماندگاری دارد؟
این عمل نوعی جراحی مادام العمر به حساب می ‌آید؛ بنابراین افراد بالای ۳۵ سال می‌توانند از آن توقع ماندگاری بالا را داشته باشند.
3. انجام بلفاروپلاستی برای پلک بالا چه مزایایی را در پی دارد؟
با انجام بلفاروپلاستی پلک بالا افتادگی و چربی‌های اضافه در پلک فوقانی برطرف می‌شوند؛ در نتیجه فرد می‌تواند به یک چهره طبیعی و جوان برسد. حتی با وجود برداشتنِ چربی‌های اضافه در این قسمت افراد می‌توانند دامنه دید خود را هم افزایش دهند.