لیزر مو زائد

لیزر موهای زائد به یکی از محبوب‌ترین خدمات زیبایی در سراسر جهان تبدیل شده است. این روش یک جایگزین محبوب برای اصلاح و اپیلاسیون به‌ویژه برای کسانی که به دنبال صرفه‌جویی در زمان هستند، محسوب می‌شود. لیزر به عنوان یک روش کم تهاجمی مزایای دیگری مانند دقت در هدف قرار دادن موهای خاص و از بین بردن موهای زیرپوستی نیز ارائه می‌دهد. لیزر مو زائد در کلینیک سعادت آباد زیر نظر افراد متخصص و باتجربه انجام می‌شود تا شما بهترین نتیجه را بگیرید.

لیزر مو زائد

لیزر مو زائد چیست؟

لیزر موهای زائد یک روش ایمن، موثر و غیرتهاجمی برای از بین بردن موهای زائد بدن است. در این روش، از انرژی نور در طول‌موج‌های خاص استفاده می‌شود تا با برخورد به فولیکول‌های مو، سلول‌های آن را از بین ببرد. این کار باعث کاهش مو در ناحیه تحت درمان خواهد شد.

لیزر موهای زائد، به فولیکول مو آسیب می‌زند تا از رشد مو در آینده جلوگیری شود. این نوع لیزر را می‌توان در بیشتر قسمت‌های بدن انجام داد و معمولا به چندین جلسه در یک دوره زمانی معین نیاز دارد تا منجر به کاهش قابل‌توجه موهای زائد شود.

معرفی برخی از دستگاه‌های لیزر موهای زائد

دستگاه‌های لیزر متعددی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارند که از قضا در کشور ما نیز تنوع این دستگاه‌ها زیاد است، شما با انتخاب دستگاه‌های زیر می‌توانید بهترین نتیجه را از این روش بگیرید:

دستگاه لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲

کشور آمریکا موفق به ساخت دستگاه لیزر بی‌نظیری به نام تیتانیوم ۲۰۲۲ شده است که یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

 دستگاه کندلا جنتل پرو ۲۰۱۸

شرکت مشهور آمریکایی کندلا توانسته است یکی از مشهورترین دستگاه‌های لیزر الکساندریت در جهان را بسازد.

 دستگاه لیزر دایود وکتوس

یکی از دستگاه‌های لیزر که برای تمام رنگ‌های پوست جواب دهنده است، دستگاه دایود وکتوس آمریکایی است.

 دستگاه لیزر دکا ۲۰۱۹

این دستگاه به طور همزمان دو نوع لیزر الکساندریت و اندیاگ را دارد. دکا توسط کشور ایتالیا تولید شده که ۳۵ سال از فعالیت آن می‌گذرد.

چرا مردم از لیزر موهای زائد استفاده می‌کنند؟

مردم اغلب لیزر موهای زائد انجام می‌دهند تا رشد موهای ناخواسته را برای همیشه به روشی راحت‌ و سریع‌ کاهش دهند. به عقیده پزشکان، لیزرها می‌توانند توسط متخصصین پوست برای از بین بردن ایمن موهای زائد صورت و بدن بدون نیاز روزانه به تراشیدن، بند زدن، اپیلاسیون و غیره استفاده شوند.

لیزر مو زائد

مزایای لیزر موهای زائد

انجام لیزر مو زائد نسبت به اصلاح کردن یا دیگر روش‌های مرسوم، پرهزینه‌تر است. با این حال، به دلیل وجود مزایای زیاد، بسیاری از مردم آن را به دیگر روش‌ها ترجیح می‌دهند. برخی از مهم‌ترین مزایای لیزر موهای زائد عبارت‌اند از: 

  • لیزر یک راه‌حل طولانی‌مدت برای کاهش موهای بدن است. لیزر موهای زائد با این که دائمی نیست، اما همچنان اثرات ماندگاری دارد. این کار، تعداد موهای ناخواسته را در ناحیه مورد نظر کاهش می‌دهد و زمانی که موها دوباره رشد می‌کنند، ظریف‌تر و روشن‌تر خواهند شد و تعداد آن‌ها کمتر می‌شود.
  • استفاده از لیزر مو نسبت به سایر گزینه‌ها، به نگهداری کمتری نیاز دارد. اگر برای از بین بردن موهای بدن خود اصلاح می‌کنید، باید هر چند روز یکبار این کار را انجام دهید. گزینه‌هایی مانند اپیلاسیون نیز اثراتی حدود چهار هفته دارند. در مقایسه با این روش‌ها، لیزر موهای زائد معمولاً به 4 تا 6 جلسه و سپس جلسات یادآور گاه‌به‌گاه در آینده نیاز دارد.
  • لیزر می‌تواند به سایر مشکلات پوستی نیز کمک کند. بنا بر نظر پزشکان، لیزر علاوه بر کاهش موهای زائد می‌تواند از برآمدگی‌های ملتهب پوستی و خارش نیز جلوگیری کند. همچنین از آنجایی که از نور برای از بین بردن موها استفاده می‌شود، خطر ایجاد بریدگی که در صورت استفاده از تیغ امکان دارد رخ دهد، وجود نخواهد داشت.
  • استفاده از لیزر ممکن است در طول زمان باعث صرفه‌جویی در هزینه شود. اگرچه هزینه لیزر موهای زائد در ابتدا بیشتر از خرید یک تیغ و کرم موبر است، اما به‌ مرور زمان تاثیر بیشتری دارد. از آنجایی که لیزر موهای زائد تا حد زیادی موهای ناخواسته را کاهش می‌دهد، نیازی به نگهداری منظم همراه با اصلاح و اپیلاسیون نیست. بنابراین پس از پرداخت هزینه اولیه، مجبور به هزینه‌های اضافی در آینده نیستید.
  • لیزر مو زائد

مراحل اولیه و آماده‌سازی برای لیزر مو زائد

قبل از انجام لیزر موهای زائد، پزشک تاریخچه پزشکی شما را مطالعه می‌کند و خطرات، مزایا و انتظارات را مورد بررسی قرار می‌دهد. جهت آماده شدن برای اولین جلسه لیزر موهای زائد، مهم است که از اپیلاسیون یا کندن موها به مدت چهار تا شش هفته قبل از درمان خودداری کنید. این اقدامات، به طور موقت فولیکول‌ها و ریشه‌های مو را که هدف اصلی در طی لیزر درمانی هستند، از بین می‌برند. انجام اصلاح، قابل قبول است؛ زیرا موها را کوتاه می‌کند و فولیکول‌های مو را دست‌نخورده باقی می‌گذارد.

در عرض 24 ساعت قبل از اولین جلسه، توصیه می‌شود نواحی مورد نظر را اصلاح کنید تا لیزر بتواند به‌راحتی فولیکول‌ها را شناسایی کند. اگر این کار را انجام ندهید و موهای بلند در سطح مورد نظر وجود داشته باشند، در طول فرآیند لیزر احساس ناراحتی یا سوزش خواهید داشت. 

لیزر مو زائد

چگونگی انجام لیزر مو زائد

درست قبل از انجام لیزر، برای کاهش احتمال هرگونه ناراحتی، به شما این امکان داده می‌شود که بی‌حسی موضعی دریافت کنید. بی‌حسی موضعی 20 تا 30 دقیقه قبل از انجام لیزر اعمال می‌شود و برای مناطق حساس‌تر مانند خط بیکینی و زیر بغل توصیه می‌شود.

به طور معمول، با استفاده از عینک‌های مخصوص از چشم شما محافظت می‌شود. در نهایت، ممکن است یک ژل سرد به‌کاربرده شود یا از یک دستگاه خنک‌کننده مخصوص برای محافظت از پوست بیرونی و به حداقل رساندن عوارض جانبی استفاده شود.

در طول فرآیند لیزر، پالس‌های نور در ناحیه مورد نظر فرستاده می‌شوند و ممکن است ناراحتی جزئی احساس کنید. این حس شبیه به سوزن سوزن شدن یا برخورد یک کش لاستیکی با پوست است. فرآیند لیزر با توجه به ناحیه درمان از چند دقیقه تا یک ساعت متغیر است. پس از اتمام عمل لیزر، برای راحتی بیشتر و کاهش عوارض، ممکن است به شما لوسیون، کرم ضد التهاب یا کمپرس یخ داده شود.

دستورالعمل‌های پیش از لیزر موهای زائد

اگر می‌خواهد با استفاده از لیزر موهای زائدتان را حذف کنید باید در مراکز معتبر و تحت نظر پزشک این کار را انجام دهید. افراد دارای صلاحیت دارای گواهینامه تخصصی هستند و آموزش‌های لازم در این زمینه را دیده‌اند. قبل از انجام این روش حتماً با پزشک خود در رابطه با اثرپذیر بودن آن مشورت کنید. پزشک با بررسی‌های لازم متوجه می‌شود که آیا لیزر برای شما مفید است یا نه؟ پس از اطمینان از اثربخش بودن لیزر؛ ممکن است برای آماده شدن شما برای لیزر موهای زائد دستورالعمل‌هایی را توصیه شود. این دستورالعمل‌ها عمدتاً به شرح زیر هستند:

 قرار نگرفتن در معرض آفتاب

توصیه می‌شود که پیش از لیزر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید پرهیز کنید تا پوستتان دچار آفتاب سوختگی نشود. برای جلوگیری از این اتفاق لازم است برای قرار گرفتن در محیط باز از یک ضد آفتاب مناسب کمک بگیرید. شاید ندانید؛ اما قرار گرفتن در معرض نور خورشید سبب می‌شود تا این روش برای شما اثر کمتری داشته باشد. همچنین ممکن است با این کار عوارض بعد از درمان افزایش یابند.

 اجتناب از برخی از روش‌های حذف موهای زائد

 پیش از لیزر نباید از روش‌هایی استفاده کنید که فولیکول‌های مو را دچار آسیب کند. از این روش‌ها می‌توان اپیلاسیون را نام برد.

پرهیز از داروهای رقیق کننده خون

یادتان نرود که حتماً در رابطه با داروهایی که مصرف می‌کنید با پزشک خود صحبت کنید. برخی از داروهای خاص همچون رقیق کننده‌های خون مانند آسپرین یا داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی قبل از انجام لیزر ممنوع هستند.

 اصلاح ناحیه مورد نظر

یک روز قبل از لیزر باید نسبت به اصلاح ناحیه مورد نظر اقدام کنید. برای اصلاح این موها باید آنها را به طور سطحی از بین ببرید؛ یعنی موهای بالای پوست را حذف کنید تا فولیکول‌ها آسیب نبینند.

استفاده از کرم سفید کننده پوست

اگر پوست تیره‌تری داشته باشید، ممکن است پزشک متخصص پوست از شما بخواهد تا از کرم سفید کننده پوست استفاده کنید. حتماً باید از همان کرم تجویزی استفاده نمایید نه محصولات دیگر!

روند بهبودی پس از لیزر مو زائد

غیر معمول نیست که بعد از چند ساعت متوجه قرمزی و گرما در پوست خود شوید. این حس شبیه به احساس آفتاب سوختگی خفیف است و می‌توان آن را با کمپرس سرد و مرطوب‌کننده‌ها تسکین داد. اگر عمل لیزر روی ناحیه صورت انجام شود، می‌توانید از روز بعد آرایش کنید. در طول یک ماه آینده، استفاده از کرم ضد آفتاب برای مناطقی که در معرض آفتاب هستند، توصیه می‌شود و تا حد امکان باید از نور خورشید اجتناب شود.

 

کلینیک سعادت آباد
به دنبال حذف موهای بدن خود به روش لیزر موهای زائد هستی؟
اول با چند متخصص پوست و زیبایی مشورت کن.
برای مشاوره با دکتر پوست و زیبایی سعادت آباد کلیک کن.

جمع‌بندی

متخصصین پوست برای رسیدن به پوستی تمیز، صاف و بدون نیاز به اصلاح‌های مداوم، لیزر مو زائد را پیشنهاد می‌کنند. این عمل زیبایی مزایای مانند صرفه‌جویی هزینه‌ در طولانی‌مدت و جلوگیری از برخی مشکلات پوستی را نیز در پی دارد. تجهیزات مدرن کلینیک سعادت آباد به همراه متخصصین کارکشته، خیال شما را از بابت انجام لیزر با بهترین نتیجه و بدون بروز عوارض شدید راحت خواهد کرد. 

سوالات متداول

  1. لیزر مو زائد چیست؟

لیزر موهای زائد یک روش ایمن، موثر و غیرتهاجمی برای از بین بردن موهای زائد بدن است. در این روش، از انرژی نور در طول‌موج‌های خاص برای از بین بردن سلول‌های فولیکول مو استفاده می‌شود.

  1. لیزر موهای زائد چه مزایایی دارد؟

لیزر موهای زائد مزایایی مانند کاهش موهای زائد، نیاز به نگهداری کمتر، جلوگیری از برخی از مشکلات پوستی و به‌صرفه بودن در درازمدت دارد.

  1. آیا لیزر موهای زائد بدن درد دارد؟

خیر، در زمان عمل لیزر از طریق بی‌حسی موضعی به شما کمک می‌شود تا دردی حس نکنید. در نهایت، ممکن است حس سوزن سوزن شدن را تجربه کنید.

  1. عمل لیزر موهای زائد چقدر طول می‌کشد؟

زمان انجام عمل لیزر موهای زائد از چند دقیقه تا یک ساعت متغیر است. مدت زمان دقیق به شرایط فرد بستگی دارد.

  1. روند بهبودی پس از انجام لیزر موهای زائد چگونه است؟

پس از انجام عمل لیزر، تا چند ساعت متوجه قرمزی و گرما در پوست خود خواهید شد. برای رفع این مشکل می‌توانید از کمپرس سرد و مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید. تا یک ماه بعد نیز باید از کرم ضد آفتاب برای مناطقی که در معرض آفتاب هستند، استفاده کنید و از نور خورشید دور بمانید.